Skip to main content

hoi, 

Ik heb week geleden KPN glas aanvraagd (overstap van Ziggo) en heb nu een KPN+ ontvanger (DIW7022) te leen om eea te testen. (laatste firmware 1.125.1)

De KPN ontvanger dit met een optical audio kabel rechtstreeks aan de Sonos Playbar gekoppeld, mijn oudere Samsung TV zit met een HDMI kabel op de KPN box.

Ik merkte met Netflx dat er geen Dolby 5.1 wordt doorgegeven aan Sonos, maar alleen stereo (alle opties uit het geluid menu getest)

Er zijn al div fora onderwerpen hierover ouder als 6mnd waarin dit ook ter sprake komt en mogelijk opgelost gaat worden met een firmware update, maar niets recents

Is bekend wat hierin de status is?

Dit is voor mij best wel een ‘show stopper’ , ik heb geen 5.1 systeem aangekocht om alleen maar stereo geluid te hebben, dit werkt bv goed met de Ziggo Next

hoi,

Ik ervaar hetzelfde probleem met mijn KPN+ box  (DIW7022) en een rechtstreekse optische audio koppeling naar de Sonos Playbar, ik heb geen Dolby geluid met bv Netflix. (welke audio setting ik ook probeer in het menu)

Ik weet niet of KPN hiervoor een update op korte termijn gaat uitbrengen om dit wel te laten functioneren

(bij de Ziggo next mediabox werkt dit wel feiloos)

 

Admin: naar je eigen topic verplaatst


Wéér Sonos…. Hier lopen al meer topics over. Dit is er eentje: