Skip to main content

Vraag: Waarom wordt bij het programma WNL op zondag door de KPN de tekst toegevoegd “rechts georiënteerd programma” Als de KPN consequent zou zijn dan zou bij de overige NPO programma's de tekst “Links geöriënteerd programma” moeten worden toegevoegd. Maar de KPN meent aan het programma Nieuwsuur de tekst te moeten toevoegen: “Nieuwsuur brengt onafhankelijk, onpartijdig en ongebonden achtergronden bij het nieuws” Dit is een leugen. Het is gewoon links nieuws.

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Ik denk niet dat KPN degene is die deze teksten verzint. Die worden aangeleverd door de zenders zelf.


Dag @DCO Zoals Nick al aangeeft verzinnen we dergelijke omschrijvingen niet zelf. Deze teksten worden door de omroepen zelf aangeleverd. WNL presenteert zichzelf als een ‘liberaal-conservatieve omroep voor burgers rechts van het midden’ (ik parafraseer hun eigen website). De NPO, dat kun je op hun website vinden, presenteert zich ‘onafhankelijk van politiek en commercie'. Wat je daar van vindt mag je helemaal zelf weten. 


KPN heeft niks te bepalen noch een standpunt ten opzichte van de zenders die doorgegeven worden.

De gids wordt door een onafhankelijke instelling gemaakt en het zijn die resp. omroepen die hun teksten daarvoor aanleveren. Ik zie vaak op de decoder van Ziggo exact hetzelfde als bij KPN, dus…. zouden zij ook …. nee, toch….


Reageer