Skip to main content

Ik ervaar al maanden het probleem dat de KPN Smart TV app op mijn 2de tv (beste LG 4k smart-tv van 2021 uit de test van de consumentenbond) steeds vastloopt (om de paar minuten staat die minimaal 15 a 20 seconden stil) terwijl de verbinding met snelheid 200 MB/s goed is. Kan iemand daar een oplossing voor geven zodat de app weer bruikbaar is, of moet de Smart TV app verbeterd worden?

Daarnaast valt me op dat de "HD kwaliteit" niet zo scherp is en de kleuren flets zijn in vergelijking met het abonnement dat ik hiervoor had (en dit is op beiden tv's). Dit terwijl dit volgens de test beter had moeten zijn. Is dit te verhelpen? 

Hi @Marcelllll, van harte welkom!

De Smart TV app is een mooie uitkomst om geen tv-ontvanger bij je televisie te hoeven plaatsen 🙂 Het is overigens een app die nog volop in ontwikkeling is, het is daarom nog geen volwaardige vervanger voor een tv-ontvanger. De beeldkwaliteit die je noemt is bijvoorbeeld nog niet exact hetzelfde. Als je echt van optimale kwaliteit genieten wilt heb je een tv-ontvanger nodig. 

Het vastlopen van de app is minder fijn, je gebruikt 'm op een nieuwe LG tv lees ik. Is jouw televisie via WiFi of met een ethernetkabel verbonden met het modem? En helpt het als je de app opnieuw installeert?