KPN Smart TV app geeft sinds een week onscherp beeld
Sinds een week heb ik op mijn Philips oled Google tv ook problemen met scherpte verlies. Het ene moment is het glas helder, het andere moment ontzettend onscherp beeld. Ik stream al aantal jaar vanuit de kpn tv app. Nooit problemen gehad. Nu is het niet om aan te zien. Heel vervelend. De tips die hierboven beschreven staan helpen ook voor geen meter.Â
Wordt er ook een "draadloze" verbindingsset gebruikt?
Als in?
ik heb een versterker die verbinding maakt met wifi. Maar die is nadat er al problemen waren aangeschaft.Â
Sluit eens een PC aan op de netwerkkabel die naar de televisie loopt en meet daarop de snelheid via de KPN speedtest pagina.
Hoeveel Mbps meet je?
Ik kan helaas geen kabel aansluiten op mijn laptop…dit is wat ik op mijn mobiel meet:Â
Â
Weet je dan wel zeker dat als te televisie met de kabel verbonden is dat xeze dan ook via de netwerkkabel gaat communiceren?
De reden is dat jouw eerdere screenshot op de televisie een snelheid van 2.62Mbps liet zien terwijl deze op zo'n 120Mbps uitkomt.
Ja ik weet het zeker. staat ook in menu van de tv. Wel maak ik gebruik van deze stekkers. Maar goed, andere apps werken wel prima. Ook met de aangegeven snelheidÂ
Â
Zomaar een netwerkkabel achter in de tv zet 'm inderdaad nog niet vanzelf op utp.
Bij al m'n tv's moet ik hier de tv handmatig 'vertellen' dat er een kabel op zit.Â
Â
En nogmaals, het heeft al die tijd gewerkt op deze manier…
Alleen sinds drie weken is de beeld kwaliteit tijdens het streamen om te huilen…
Ja ik weet het zeker. staat ook in menu van de tv. Wel maak ik gebruik van deze stekkers. Maar goed, andere apps werken wel prima. Ook met de aangegeven snelheidÂ
Â
Aha, een "draadloze" verbindingsset. Dat zou wel eens de boosdoener kunnen zijn.
Kan je eens een netwerkkabel dwars door de kamer laten lopen naar de Experia/KPN Box en kijken of het probleem dan ook optreedt.
Â
Trek anders alle adapters van die "draadloze" verbindingsset eens uit het stopcontact en laat de televisie via wifi communiceren. Wat is de snelheid dan?
Dit zijn heel erg oude adapters. En ik herinner me nu.... onlangs hadden we hier ook iemand met dezelfde antieke set die ook nog geen 2,5 Mb/s had. Die oude 200, ruim 10 jaar oud, is vrij slecht ontstoord. Â
Welke adviseer je aan te schaffen?
Je wifi snelheid is uitstekend zie ik hierboven. Waarom de tv daar niet mee verbinden?
Ik dacht, bekabeld is altijd beter dan wifi. En het werkte tot voor kort ook naar behoren. Dank voor je tip mbt de stekkers.Â
Het beeld is btw nog steeds beroerd nu het via de wifi gaat. Streamen vanuit de app op mobiel is nog steeds ruk
Ik dacht, bekabeld is altijd beter dan wifi. En het werkte tot voor kort ook naar behoren. Dank voor je tip mbt de stekkers.Â
Maar niet met zo'n "draadloze" verbindingsset.
Â
Het beeld is btw nog steeds beroerd nu het via de wifi gaat. Streamen vanuit de app op mobiel is nog steeds ruk
Maar wat is de snelheid van de televisie via wifi nadat je alle adapters van die "draadloze" verbindingsset uit het stopcontact hebt gehaald?
120 Mbps
120 Mbps
Ook op de televisie?
Ja deze meting heb ik via de webbrowser van de tv uitgevoerd.Â
Dan kunnen we stellen dat ​@TV Apps Team weer aan de bak is immers dan is de door hem/haar aangedragen stelling dat de bandbreedte te laag zou zijn niet de oorzaak (meer). Die bandbreedte is ruim voldoende en als je nu dus nog steeds wazig beeld hebt dan moet er toch echt een andere oorzaak zijn.Â
Ja inderdaad. Ik hoop dat ze de moeite nemen mee te lezen en met een solide oplossing komen.Â
Na mijn laatste reactie hebben jullie al veel geprobeerd, mooi om te zien. Die snelheid klinkt een stuk beter nu inderdaad, de eerste snelheid was onvoldoende maar dit moet genoeg zijn.Â
Heb je naast de telefoon mogelijk ook een laptop daar? Zo ja, is het mogelijk om te kijken of het casten vanaf tv.kpn.com hetzelfde doet, of gaat dat wel beter?
Ik weet niet precies wat er gebeurd is, maar nu is het beeld weer helemaal zoals het was. Haar scherp en geen storing, wazig beeld of wat dan ook te zien. Â
En gewoon vanaf de app van de telefoon. Â
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.