Skip to main content

Hi forum,

 

Sindskort maak ik gebruik van een LG smart TV (OLED55C7BOZ, configuratie als Beovision Eclipse), waar ik de KPN App op geïnstalleerd heb staan (V 2.8.67). Live TV kijken via de app werkt prima, alleen lukt het mij niet om opnames en programma's terug te kijken. Ik krijg hier direct de melding: Kan video niet laden, probeer het later opnieuw.

 

Ik heb het forum al aardig doorgespit, en heb zelf de volgende dingen al geprobeerd:

  • Modem resetten
  • Zowel bekabeld als via wifi de opnames proberen te streamen
  • SmartTV App verwijderen en opnieuw instellen
  • Volledig uit- en inloggen in de SmartTV app
  • TV van netstroom af halen
  • KPN App naar nieuwste versie (was al het geval)
  • LG proberen te updaten naar de nieuwste versie (was ook al het geval)

 

Ik heb nog een tweede TV staan die is aangesloten met de ITV-ontvanger. Hier werkt het live kijken en het terugkijken helemaal prima. Het is voor mij helaas niet mogelijk om de smartTV aan te sluiten met een ITV-ontvanger van de KPN. Ik ben een gebruiker in het buitengebied, waardoor het voor mij niet mogelijk is om 2 ITV ontvangers te gebruiken. Mijn bandbreedte is schijnbaar niet voldoende om 2 ITV's tegelijkertijd te gebruiken (ben ik na een paar uur bellen met de helpdesk pas achter gekomen). 

 

Zijn er andere gebruikers die momenteel ook tegen dit probleem aan lopen? Ik kan genoeg topics terugvinden over het terugkijken met de app, maar deze zijn allemaal minimaal een jaar oud. 

 

Wie weet een mooie oplossing voor mij? Een extra ITV-ontvanger is voor mij geen optie, gezien mijn netwerk dat niet kan hebben. 

 

Thanks!

Vergeten er bij te vermelden: Dit speelt al sinds dat ik de TV in gebruik heb genomen. Het maakt niet uit op welk moment ik de opname probeer te starten, ik krijg altijd deze melding in mijn scherm. 


Van harte welkom op ons forum @Vissert!

Wat goed dat je al zo veel geprobeerd hebt. Desondanks lees ik dat je er niet helemaal uit komt met de Smart TV app op jouw LG tv. Als je geen tv-ontvanger kunt aansluiten bij die tv, snap ik dat je de app daar wilt gebruiken. Fijn dat live tv kijken wel goed werkt, ik kijk graag wat we kunnen doen aan het functioneren van de opnames en het terugkijken. 

Vul je jouw forumprofiel zo volledig mogelijk in, en geef je me hier een seintje? Dan kan ik je gegevens erbij pakken.