Skip to main content

Sinds een paar weken hebben we een nieuwe smart TV (Samsung Frame) waarmee we veel problemen ervaren met de KPN iTV app.

Ik heb afgelopen week contact gehad met de klantenservice van KPN i.v.m. de KPN iTV app welke continu een foutmelding geeft. Als ik de app opnieuw installeer gaat het heel even goed en komt de foutmelding binnen een paar uur weer terug.

We moeten dus simpel gezegd de app steeds opnieuw installeren. Het probleem is niet de wifi, aangezien verder alle apps zoals Netflix en Viaplay goed functioneren.

Weet iemand hoe dit probleem te verhelpen is?

Het is bekend dat op de nieuwere (nieuwste) modellen van Samsung het niet altijd goed werkt. Er zit echter wel een nieuwe app aan te komen. Daar gaat nu mee getest worden. Je kunt je nog opgeven om mee te doen!

En belangrijk: sluit de app na gebruik steeds officieel af. Met het x je in het rondje rechtsboven. En dan bevestigen dat je wilt stoppen.

Verder ook: die tv is te mooi en te groot om de app te gebruiken eigenlijk. Die heeft streams van 6 Mb/s. En de ontvanger bij veel zenders 14,2 Mb/s. En dat is veel beter dan DVB-C bij Z. Zelfs de standaard streams van de ontvanger zijn écht ook mooier met 7,2 Mb/s.

Voor het “eerste” toestel levert kpn niet voor niks er een ontvanger bij.

KPN site: kijk op 2-de tv zonder extra kastje.

Zelf heb ik ook een Samsung. Op mijn 43” vind ik het beeld via de ontvanger echt veel mooier. Je koopt toch niet zo'n dure tv om op het hoofdtoestel met de app te kijken? Geef je op voor de test. Misschien wordt je wel uitgekozen en kun je de nieuwe app al eerder gebruiken. Hoewel ik betwijfel of het beeld beter is dan de huidige. Want de 6 Mb/s streams zullen naar mijn mening niet verhoogd worden i.v.m. de hogere belasting op het netwerk.

Beste PeterG,

Hartelijk dank voor je antwoord. Helder verhaal.

Ik denk dat ik dan toch maar de oorspronkelijke ontvanger van KPN erop aan ga sluiten.

Is dat eenvoudig met deze TV, of zitten daar nog haken en ogen aan?

Groet, Johan

Arris, Arcadyan of TV+ DIW7022 Sagemcom?

Indien Sagemcom kies in onderstaande scherm voor annuleren. 

Hoi @Joey 11-11. Welkom op de community! Ik ben het eens met PeterG. Het beeld via een ontvanger veel mooier en biedt daarnaast ook nog andere voordelen. Maar ik denk dat je daar snel genoeg achter komt wanneer je de ontvanger aansluit. 😊

Hartelijk dank voor jullie reacties!

ik ga er mee aan de slag.

groet, Johan

Reageer