Skip to main content

Grootste nadeel vind ik is geen teletekst en ook geen ondertiteling dus. Maar goed dat is een keuze. WAAR IK NIET VOOR KIES IS DAT DE APP NOG STEEDS ZEER ONSTABIEL IS MET NAME BIJ PROGRAMMA TERUGKIJKEN VIA DE GIDS OF BIJ HET VOOR- OF ACHTERUIT SPOELEN. Dit weekend een sw update gehad maar nog steeds waardeloos. Ik heb al meerdere keren opgemerkt dat dit met het buffervermogen te maken heeft, de app zelf heeft dit uiteraard niet, de iTV ontvanger wel. Je krijgt geen eens een reactie!!!!!!!

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Balen dat de Smart TV app voor jou nog steeds niet helemaal naar behoren werkt, @Aad van Vliet. Het is belangrijk om de Smart TV app alsmede de software van jouw televisie up-to-date te houden. Het kan ook helpen om de Smart TV app af en toe opnieuw te installeren. Zo weet je zeker dat er geen oude bestanden achter blijven die eventueel roet in het eten kunnen gooien.


Ik heb zelf ooit de app verwijderd (LG tv) en de tv toen een aantal minuten spanningsloos gemaakt. Vervolgens de app opnieuw geïnstalleerd, waarna die weer normal werkte. Ik blijf zelf de voorkeur geven aan de echte kpn tv-ontvangers, o.m. vanwege de argumenten die je zelf al geeft, maar b.v. ook vanwege de beeldkwaliteit. 


Beste Denise

bedankt voor je antwoord maar het is eerlijk gezegd een nietszeggend antwoord. Er zijn zoveel mensen die er last van hebben en dan ga je mij vertellen “af en toe de app opnieuw installeren “!! Je wilt niet weten hoe vaak ik dat al heb gedaan maar het probleem blijft, niet alleen bij mij maar bij iedereen. Dus, zoek het nu echt eens bij de gemeenschappelijke factor en dat is jullie app, met name het ontbreken van de mogelijkheid om te bufferen zelf en kom niet aan met “spanning eraf, opnieuw installeren, kijk eens naar je tv zelf. Die laatste (Samsung) werkt perfect ism Netflix Videoland Apple TV YouTube en noem maar op. 


Maar heb je na deïnstallatie de tv ook een keer spanningsloos gemaakt, voordat je de app opnieuw installeerde (het eerste deel van m'n antwoord)? Dat bleek bij mij cruciaal. 


Nee. Ik ga dat uitproberen, dank je voor de tip


Bedankt voor de tip, @Henk2304! Ik ga deze noteren voor de volgende keer. Hopelijk werkt de tip ook bij @Aad van Vliet. :blush:


het probleem blijft, niet alleen bij mij maar bij iedereen.

Dat is wat kort door de bocht. Bij mijn Samsung 2019 model werkt ie prima. Het probleem is met de Samsung modellen van af 2020.

Maar hier heb ik indertijd die tv gekocht met het idee dat ik dan de app als reserve heb indien mijn énige ontvanger stuk gaat. Ik gebruik gewoon de ontvanger. Meer mogelijkheden, meer zenders, beter beeld (zéker met kijken opnamen!). Verder neem ik veel op van BBC First . En die zender kan je wel kijken via de app maar opnamen werken niet. Wel via de decoder.
Heb de app 3 dagen gebruik na aanschaf tv. Gewoon omdat het kon. Maar ook voor radio-zenders moest de ontvanger aangesloten blijven. Heb veel NPO 2 Soul & Jazz en NPO radio 5 en die zijn beiden niet via FM-ether te krijgen.

Verder dan deze tip om je niet meer te hoeven ergeren indien je écht de ontvanger niet wilt gebruiken:
Je kunt ook een Chromecast aanschaffen. Dat is éénmalig € 39,99 en je bent van de ergernis af. Maar dan zul je wel je tablet, smartphone of laptop als '’ontvanger/afstandsbediening'’ moeten gebruiken.


Peter, je kunt gelijk hebben maar als je het promotiemateriaal ziet van KPN over de app dan belooft dat erg veel. En wat radio betreft ik heb een Böse soundbar en via WiFi bereik ik de hele wereld. Ik heb overigens de tip van henk toegepast dus maar weer even afwachten.Â