Skip to main content

De KPN tv app op mijn LG oled tv blijft om de 10-15 seconden hangen. Mega irritant. Duurt al enkele weken. Zit binnen een straal van 5 meter van mijn KPN modem met 200mb/s

Hoe dan?

Hallo @MCVC , als je modem zo dicht bij je tv-toestel staat, dan meteen bekabeld aansluiten en zou de verbinding goed moeten zijn.

Succes.

 


Dan los je de oorzaak toch niet op Jan?
Ik heb een internet abbo van 200 mb/s waarbij de modem binnen een straal van 5 meter van de tv staat. Ook gebruik ik de KPN tv app.
Beide producten van KPN moeten dan toch uitstekend werken? 

Overigens wil ik zo min mogelijk kabels. Ik verwacht gewoon een goed werkende KPN tv app


De meeste mensen hebben ook een TV ontvanger bij de televisie staan die met een netwerkkabel aangesloten is.

Wat is er nu simpeler dan daar even een switch met IGMP snooping voor te zetten en de televisie daar op aan te sluiten. Onze drie televisies zijn allemaal op die manier bekabeld aangesloten.


Wjb,

 

Ik gebruik geen kastje met kabels etc. Wat overigens ook de steeds meer de toekomst is.
KPN bied een tv app aan. Met mijn wifi snelheid zou deze uitstekend moeten werken. Maar helaas


De meeste tv's worden strak tegen de muur geplaatst of gemonteerd. De WiFi antennes van een tv zitten aan de achterzijde weggewerkt. Het bereik is daardoor vaak enorm slecht.

Ik weet niet hoe uw tv staat of hangt. Maar trek hem eens een meter van de muur af en richt de achterzijde eens richting het modem.

Of sluit hem gewoon bekabeld aan...


Ik gebruik geen kastje met kabels etc. Wat overigens ook de steeds meer de toekomst is.
KPN bied een tv app aan. Met mijn wifi snelheid zou deze uitstekend moeten werken. Maar helaas

Geen haar aan mijn hoofd die er ook maar een seconde aan zal denken om geen TV ontvanger meer te gebruiken, daarvoor zijn beeldkwaliteit en functionaliteit veel te belangrijk voor mij. In beide loopt de app nog een straatlengte achter op de TV ontvanger en ik ben bang dat dat nog heel lang zo zal blijven. Niet zozeer omdat de techniek er niet is om goede functionaliteit en beeldkwaliteit te leveren via een app, maar simpelweg omdat het veel te duur is om 2,5 miljoen huishoudens te voorzien van televisie o.b.v. unicasts i.p.v. multicasts. De benodigde investering in netwerk en routeringscapaciteit is gigantisch en dat is waarom providers (KPN incluis) bewust de beeldkwaliteit via de app lager laten zijn. Ik verwacht ook niet dat KPN snel een abonnement zonder TV ontvanger zal gaan leveren omdat KPN er veel aan gelegen is om live lineair televisie kijken zoveel mogelijk via IGMP multicasts te laten verlopen.


Leg bij wijze van test even een kabel door de kamer, puur om te kijken of dit helpt. Hapert de app dan niet meer, dan heb je de oplossing. Hapert het nog steeds, dan ligt het ergens anders aan. Het is dan niet persee de KPN app, maar of de tv zelf, of iets anders in huis dat stoort. Ändere apparaten hebben geen last op de wifi?

 

 


Leg bij wijze van test even een kabel door de kamer, puur om te kijken of dit helpt. Hapert de app dan niet meer, dan heb je de oplossing. Hapert het nog steeds, dan ligt het ergens anders aan. Het is dan niet persee de KPN app, maar of de tv zelf, of iets anders in huis dat stoort. Ändere apparaten hebben geen last op de wifi?

 

 

Ik heb mijn TV nu even verbonden met een kabel. Vanavond even testen of er nog haperingen zijn buiten de wifi om


@MCVC ook ik hoor graag of dat beter werkt.

En een KPN tv decoder geeft wel een veel mooier beeld.

Ik heb ook een OLED tv (van LG 48") en heb gekeken, maar de TV decoder is echt veel beter, vooral op de HD glas kanalen 661-670


Ik heb mijn TV nu even verbonden met een kabel. Vanavond even testen of er nog haperingen zijn buiten de wifi om

En, heb je een update @MCVC?


Ja ik heb het nu 2 avonden tv kijken getest met een ethernetkabeltje naar mijn tv. Tot nu toe geen haperingen/stilstaand beeld meer. Ook niet bij programma’s terugkijken.

Dus lijkt toch iets met de wifi i.c.m. de KPN tv app te zijn..


Helaas nu toch weer haperingen tijdens het terugkijken van een tv programma via de KPN tv app. Ondanks dat ik de tv nu via een kabel heb aangesloten i.p.v. wifi verbinding

Ligt de oorzaak dan toch bij de KPN tv app?!


Helaas nu toch weer haperingen tijdens het terugkijken van een tv programma via de KPN tv app. Ondanks dat ik de tv nu via een kabel heb aangesloten i.p.v. wifi verbinding

Ligt de oorzaak dan toch bij de KPN tv app?!

Hallo @MCVC , die app is officieel ook nog steeds een bèta, dan kun je dat dus verwachten 

 


Dat het een bèta is zie ik nergens terug. Overigens bestaat de app wel erg lang voor een bèta mocht dat zo zijn. 
Ik vind je reactie lekker kort door de bocht en ik heb er niets aan😀


Tv kijken moet je niet via WiFi willen en via een app, misschien leuk voor een slaap- of kinderkamer,  maar niet op een hoofd-tv in de woonkamer.

 


Haperend beeld op de app van kpn. 

Doe geen moeite om je WiFi verbindingen na te kijken herstarten van je modem, kpn manager, app opnieuw downloaden een monteur! Het probleem ligt echt bij KPN. Ik heb toevallig ook toegang tot de Ziggo app en deze werkt voor TV fantastisch (en nog HD ook) Dit wil niet zeggen dat ik over ga naar Ziggo, maaar KPN doe hier wat aan ;)