Skip to main content
Vraag

KPN Soundbox: soms Duitse zender op zwart?

• September 22, 2025
  • 18 reacties
  • 156 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+4

Van tijd tot tijd komt het voor dat een duitse zender zdf of ard en andere duitse zenders plots op zwart beeld gaan gebeurt ook van de ene naar de andere zender van bv ard naar zdf, start de Soundbox opnieuw op en dan gaat het weer goed tevens nog steeds last van heel even grijs beeld bij een zap. Ligt dat aan het signaal ? 

18 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 23, 2025

Hoi is de soundbox verbonden met de KPN router (Experiabox of Box12)? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Het zou inderdaad aan het signaal kunnen liggen, ​@JDD. Omdat uit te zoeken, hebben we meer informatie nodig.

• Hoe is de Soundbox aangesloten?
  • Zit er apparatuur tussen de Soundbox en het modem?
  • Gebruik je een eigen modem/router?
  • Heb je switches in het netwerk? Zo ja, wat voor switches heb je?

Laten we hier maar beginnen. Ik ben benieuwd naar de antwoorden.

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 24, 2025

Soundbox aangesloten netwerkkabel

Geen apparatuur tussen Soubdbox en modem

Geen eigen modem/router

Wel een switch van Netgear aangesloten op modem zit alleen de netwerkkabel pc op  .Nu net weer zender ARD zwart beeld melding programma niet beschikbaar ga 1 zender verder en dan weer terug en weer beeld.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Wat voor Netgear switch heb je in gebruik? Ondersteunt deze IGMP-snooping? Dit is namelijk wel belangrijk voor televisie, ook als je de switch niet direct tussen modem en tv-box hebt.

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 29, 2025

Die van de KPN die is ook van Netgear.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ha ​@JDD, Denise is er even niet, vandaar dat je een reactie van mij krijgt :). Ik ben benieuwd of je nog steeds problemen met Duitse zenders ervaart. Hier waren inderdaad problemen mee, maar die zouden opgelost moeten zijn.
Voor wat betreft het grijze beeld: als je de switch er tussenuit haalt en de Soundbox, ook al is het maar tijdelijk, rechtstreeks bekabeld aansluit op je modem, ervaar je dit dan nog steeds?

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • October 3, 2025

Ik heb geen switch zitten tussen Soundbox en modem aansluiting is rechtstreeks. Heb nog steeds last van grijs beeld en opnames worden niet geladen moet de Soundbox herstarten dan staan de opnames in opgeslagen er wel op. 

Heb nu de Soundbox terug gezet naar Fabrieksinstellingen.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Och sorry, ik las niet goed. Toch ben ik wel benieuwd of je het grijze beeld ook ervaart als je de switch loskoppelt. 
Laat je over een paar dagen even weten of de fabrieksreset geholpen heeft?

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • October 3, 2025

Laat het volgende weten.

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • October 5, 2025

Switch compleet verwijderd disconnect van Box 12, nog steeds grijsbeeld 1a 2 seconden en opnames niet altijd opgeslagen al een paar keer Soundbox herstart, kan het misschien zo zijn dat in de verdeelkast op straat het signaal daar misschien te zwak is ooit heeft toen nog UPC  het signaal afgezwakt ,het vreemde is wel dat KPN TV ontvanger geen probleem geeft maar de Soundbox wel ,heeft de Soundbox misschien een sterker signaal nodig ? 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 6, 2025

Opnames worden op een centrale server opgeslagen (niet op de KPN tv ontvanger)

Gebruik je wel een goede (minimaal) CAT5E kabel?

Zonder knikken, etc.?

Een switch ertussen mag, als deze maar IGMP Snooping ondersteund. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • October 6, 2025

Mijn kabels zijn OK daar ligt het niet aan en dat de opnames niet worden opgeslagen op de ontvanger  dat weet ik ook de fout zit bij de KPN of de Soubdbox .

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • October 7, 2025

Ik denk en hoop dat het nu opgelost is ik heb de bijgeleverde KPN HDMI kabel vervangen door een HDMI 2.1 kabel sinsdien geen grijs beeld meer en opnames staan in opgeslagen en scherper beeld en zappen gaat sneller. Misschien te voorbarig ik wacht het af .

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • October 8, 2025

Wederom dito problemen ,ben er nu 

klaar mee , vandaag  Soundbox omgezet naar KPNtv ontvanger ,wordt morgen geleverd.

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • October 9, 2025

KPN tv ontvanger weer aangesloten werrkr nu weer perfect, Samsung TV signaal test gedaan hdmi kabel geen probleem, was wel een probleem met de Soundbox. Denk dat er iets is met het hdmi signaal in de Soundbox  .

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ha ​@JDD, jammer dat de Soundbox zoveel frustratie opleverde! Goed dat je geswitcht bent, lijkt het op. Ik geef jouw feedback wel weer intern door, bedankt voor het delen van je ervaringen!

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • October 10, 2025

Had er meer van verwacht ,wacht wel een paar maanden hopelijk zijn er dan verbeteringen en bestel de Soundbox opnieuw denk dat de KPN zelf ook ietwat teleurgesteld is.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

We werken constant aan de verbetering van onze producten. Dus wie weet is de Soundbox in de toekomst wel iets voor jou. :)