Skip to main content

Heb de afgelopen weken (ongeveer 4) regelmatigĀ 

storing met de interactieve TV. Er is dan geen beeld en het rode lampje op de experiabox brandt. Mijn TV-toestellen zijn allemaal netjes bedraad met UTP. Al een paar keer ook de bevestiging gekregen via sms dat er een storing is in de buurt. Nu is het weer zover šŸ˜•, KPN blijft wel netjes zijn facturen sturen. Hebben meer klanten hier last van?

Beste@markfĀ 

Wat vervelend dat je storingen ervaart met het apparatuur, ik zou een paar dingen willen weten:

  • Welke TV ontvanger(s) heb je?
  • Welke Experiabox heb je? (modem)
  • Hoe zijn de TV ontvanger(s) angesloten met de modem? (bekabeld of met een DVS)
  • Zit er een switch tussen de modem en de TV ontvanger(s)?

En zou je eventueel jou forumprofiel willen aanvullen met jou gegevens? Deze zijn alleen zichtbaar voor jou en de KPN moderators.

Dan kunnen ze je namelijk beter helpen.Ā :relaxed:


Beste Dennis,

Ā 

tv ontvangers: Arris VIP 2952 V2

experiabox V10

bekabeld aangesloten met utp

ik gebruik een switch Netgear GS 105


Hoi @markfĀ 

Helaas vertel je niet welk lampje rood brand op de V10
Ik vermoed naar jouw verhaal te kijken dat er een signaal onderbreking is of is geweest.
Dit kan webcare eventueel wel voor je nakijken.
Vul even je Forumprofiel aan, zoals Dennis ook al vraagt, als je dat nog niet gedaan hebt, dan kunnen ze het gelijk bekijken.
Dus niet hier plaatsen maar in de link van Dennis dieĀ je kunt aanklikken.


Hoi Mark, welkom! Dank voor het invullen van je profiel, en het beantwoorden van Dennisā€™ vragen. Ik heb je verbinding nagekeken en ik zie dat je glasvezel hebt. Ik ga je dan ook eerst een paar van de standaarddingen laten controleren en testen.

  • Je geeft aan dat je een Experia Box V10 hebt, is deze met de door ons geleverde kabel aangesloten op het glasvezelpunt?
  • Je noemt ook een switch, de tv ontvanger zit op die switch, en de switch op de Experia Box? Je weet zeker dat het de GS105 is en niet de GS105e?
  • Als je storing hebt, is dat alleen tv, of ook internet? En welk lampje precies brandt er rood?

Ā 


Beste Erik,

Ā 

experiabox is inderdaad aangesloten met de meegeleverde rode kabel op het glasvezelpunt.

de switch is een GS105v5 en is aangesloten op

de experiabox.

Als we storing hebben (dit is de afgelopen 3 weken 7 keer voortgekomen ) brandt het rode lampje (internet) van de experiabox.

Er kan dan geen tv gekeken worden en er is meestal ook geen internet.

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 


Top, dank je! Dat wijst er op dat op die momenten de verbinding in z'n geheel wegvalt. Dan wil ik je het volgende vragen:

  • maak het glasvezelpunt eens 2 minuten stroomloos, dit helpt vaak
  • mocht het probleem terugkeren, vervang dan eens de rode kabel door een andere,Ā we zien af en toe dat de dezeĀ het probleem kan zijn

Ā 

Als het hierna nog steeds blijft wegvallen, dan gaan we kijken naar een monteur. Geef in dat geval ook alvast aan wanneer monteursbezoek zou uitkomen.