Skip to main content

Mijn vader is verhuisd naar een verpleeghuis en ik heb zijn KPN TV-aansluiting laten overzetten. Nu krijgen we de TV echter op geen enkele manier aangesloten. Alles al geprobeerd. Diverse kabels. Etc. Ik blijf foutcodes krijgen, waaronder 846.

Nu vraag ik mij af of het überhaupt kan omdat ze in het betreffende verpleeghuis TV en internet van Ziggo hebben. Mijn vader heeft nu een abonnement voor TV en internet van KPN.

Bij voorbaat dank voor jullie reactie.

Hallo @Marvh  kijk hieronder eens voor een mogelijke oplossing:

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/foutcode-14-561-570-846.htm#/

Succes.

 


Mijn vader is verhuisd naar een verpleeghuis en ik heb zijn KPN TV-aansluiting laten overzetten. Nu krijgen we de TV echter op geen enkele manier aangesloten. Alles al geprobeerd. Diverse kabels. Etc. Ik blijf foutcodes krijgen, waaronder 846.

Nu vraag ik mij af of het überhaupt kan omdat ze in het betreffende verpleeghuis TV en internet van Ziggo hebben. Mijn vader heeft nu een abonnement voor TV en internet van KPN.

Bij voorbaat dank voor jullie reactie.

Een TV ontvanger van KPN zal niet werken op een netwerk van Ziggo.

Ik ben dan ook benieuwd wat je over hebt laten zetten?


Vaak zal in verzorgingstehuizen en dergelijke een monteur van KPN samen met de technische dienst het een en ander in de serverruimte moeten regelen. Het best kan je (kosteloos) een installatiemonteur bestellen via 0800-0402


Mijn vader is verhuisd naar een verpleeghuis en ik heb zijn KPN TV-aansluiting laten overzetten. Nu krijgen we de TV echter op geen enkele manier aangesloten. Alles al geprobeerd. Diverse kabels. Etc. Ik blijf foutcodes krijgen, waaronder 846.

Nu vraag ik mij af of het überhaupt kan omdat ze in het betreffende verpleeghuis TV en internet van Ziggo hebben. Mijn vader heeft nu een abonnement voor TV en internet van KPN.

Bij voorbaat dank voor jullie reactie.

Een TV ontvanger van KPN zal niet werken op een netwerk van Ziggo.

Ik ben dan ook benieuwd wat je over hebt laten zetten?

Ik heb aangegeven dat mijn vader verhuisd is naar een verpleeghuis en toen is aangegeven dat ze aansluiting overgezet is naar daar. 


Dus er is een KPN modem aangesloten daar, doet die het wel? Komt er internet uit?


Dus er is een KPN modem aangesloten daar, doet die het wel? Komt er internet uit?

Ik heb twee kastjes meegenomen, een zwarte en een witte (sorry, ben redelijk een leek). In het huis is wel wifi, maar dus van Ziggo. Denk dat ik inderdaad maar even bel met het huis om te checken of er een installatiemonteur moet komen (zoals eerder werd gesuggereerd). 


@Marvh,

Over het algemeen zou de interne technische dienst dit op moeten kunnen lossen. De aansluiting zal waarschijnlijk wel over gezet zijn, maar zoals @Ik_Hussel al aangeeft zal er intern ook nog een verbinding naar het juiste appartement/kamer gemaakt moeten worden. Dan moet er uiteindelijk ook nog een experiabox/modem (in appartement/kamer) aangesloten worden en daar zou een KPN monteur wellicht bij kunnen helpen.

Beide kleur kastjes zouden dan uiteindelijk moeten werken 😉


Vaak zal in verzorgingstehuizen en dergelijke een monteur van KPN samen met de technische dienst het een en ander in de serverruimte moeten regelen. Het best kan je (kosteloos) een installatiemonteur bestellen via 0800-0402

Zo, dat was even een heel teleurstellend contact met KPN. Ik wilde een afspraak voor een gratis monteur maken, maar schijnbaar is er 2 weken geleden internetverbinding met het modem geweest dus kan dit niet. Ik heb alleen maar blauwe schermen gehad en niet één keer verbinding. Mijn vader heeft dementie, is 89, zijn hele leven klant geweest van KPN en zit nu al twee maanden zonder tv. En dan krijg ik dit te horen? Dit vind ik echt ongekend! Op mijn vraag of ik zelf de supervisor kon spreken (waar dit is nagevraagd) werd ook met “nee” geantwoord. Serieus?

Heel erg bedankt iedereen hier op het forum voor het meedenken maar ik blijf geen klant bij een bedrijf dat schijnbaar geen service biedt.

Ik ben weg jongens en stap over Ziggo. 


@Marvh,

Jammer om te lezen dat je het zo hebt ervaren en dat dit resulteert in een overstap. Houd er rekening mee dat ook voor Ziggo er een correcte verbinding aangelegd moet worden vanaf het centrale aansluitpunt naar de kamer. 


@Marvh,

Jammer om te lezen dat je het zo hebt ervaren en dat dit resulteert in een overstap. Houd er rekening mee dat ook voor Ziggo er een correcte verbinding aangelegd moet worden vanaf het centrale aansluitpunt naar de kamer. 

Ik had heel graag de (gratis) hulp van KPN gehad. Maar zij willen ons niet helpen. 😔 In ieder geval bedankt voor jouw hulp en tips!


@Marvh Ik kwam je topic tegen ik wilde toch nog even reageren. Het spijt mij oprecht dat het contact en de overstap dan zo stroef liep. Heb je uiteindelijk nog wel een oplossing kunnen vinden?


@Marvh Ik kwam je topic tegen ik wilde toch nog even reageren. Het spijt mij oprecht dat het contact en de overstap dan zo stroef liep. Heb je uiteindelijk nog wel een oplossing kunnen vinden?

Nee, helaas niet. In verband met een operatie ook nog niets kunnen regelen. Mocht je namens KPN nog hulp kunnen bieden ….


Ik kan niets beloven omdat wij ook afhankelijk zijn van de situatie ter plekke. Vaak kunnen we het signaal sowieso tot de drempel brengen maar dan is het wel zaak dat het binnen het verpleeghuis ook een doorgifte optie is. Zou je dan in jouw profiel de gegevens kunnen invullen van het abonnement van jouw vader? Dat kan dan onder het kopje “Persoonlijke opmerkingen” .

 


Ik kan niets beloven omdat wij ook afhankelijk zijn van de situatie ter plekke. Vaak kunnen we het signaal sowieso tot de drempel brengen maar dan is het wel zaak dat het binnen het verpleeghuis ook een doorgifte optie is. Zou je dan in jouw profiel de gegevens kunnen invullen van het abonnement van jouw vader? Dat kan dan onder het kopje “Persoonlijke opmerkingen” .

 

Heel fijn dat je mee wilt helpen! Ben ik heel blij om. Ik heb mijn vader zijn klantnr en adres in mijn profiel gezet. 
 

Morgenochtend is mijn man bij mijn vader. Heb jij tips voor hem wat hij kan doen?

 

Nogmaals heel erg bedankt voor het meedenken!


@Marvh volgens mijn gegevens is het abonnement actief op het adres en klantnummer wat je in jouw profiel hebt gezet. Mijn advies zou dan zijn om stap voor stap alles weer aan te sluiten. Instructies kun je dan vinden op de pagina pakket installeren. Lukt dat niet dan kun je misschien kijken of er personeel daar aanwezig is die daar mee kunnen assisteren. Mocht het dan nog niet lukken kun je dan toch het beste bellen voor een monteur.


@Marvh volgens mijn gegevens is het abonnement actief op het adres en klantnummer wat je in jouw profiel hebt gezet. Mijn advies zou dan zijn om stap voor stap alles weer aan te sluiten. Instructies kun je dan vinden op de pagina pakket installeren. Lukt dat niet dan kun je misschien kijken of er personeel daar aanwezig is die daar mee kunnen assisteren. Mocht het dan nog niet lukken kun je dan toch het beste bellen voor een monteur.

Hai Remco, bedankt. Maar dit waren precies de stappen die we al verschillende keren hadden gezet en vanmorgen weer hebben gezet. Resultaat: nog steeds geen tv. Afspraak met de monteur staat inmiddels. 


Helder, dan hoop ik dat de monteur uitkomst kan brengen @Marvh. Laat je nog even weten wat de uitkomst is? Post gerust nog even een bericht als je hulp nodig hebt!


Helder, dan hoop ik dat de monteur uitkomst kan brengen @Marvh. Laat je nog even weten wat de uitkomst is? Post gerust nog even een bericht als je hulp nodig hebt!

@Remco_ De monteur is geweest en heeft werkzaamheden verricht waardoor mijn vader nu gelukkig tv heeft. Kan hij heerlijk voetbal kijken. Nogmaals dank voor het meedenken. 


Kijk dat zijn mooie berichten @Marvh. Wat fijn dat alles nu werkt voor je vader en dat hij tv kan kijken 🙂 . Ik wens je een hele fijne dag en stuur gerust nog eens een berichtje als we je ergens bij kunnen helpen!