Skip to main content

Bij een chromecast is het mogelijk je eigen foto's als screensaver te gebruiken. Is dit bij deze android settopbox ook mogelijk? Ik kan deze optie niet echt vinden. Enkel kleuren of standaard ingestelde foto's.

Hoi @Paver89. Welkom op het KPN Forum! Zover ik weet is dit op dit moment niet mogelijk. Wel een leuk idee! Wil je een berichtje achterlaten in het topic hieronder. 

 


Op deze box niet nee, ik weet op Google TV dat met het gebruik van Google Photo's mogelijk is om je eigen diashow in te richten. Volgens mij heeft Android TV deze optie niet standaard ingebouwd. 

Google TV is trouwens in de basis Android TV maar met een schil van Google eroverheen.


Met mijn Android-TV box van Nokia is een eigen diashow ook niet mogelijk. 

In de DIW7022 is de schil kpn tv+.

Met de Chromecast v3 en de Chromecast met Google-TV kan het inderdaad wel. Maar ik laat me graag verrassen, met natuur en kunst, dus dat heb ik ingesteld bij de Chromecast. 

Met Android-TV is het helemaal een verrassing. Maar valt nooit tegen. 


Het lukt welntrouwens je settopbox aan google home toevoegen en daar kun je een google photos map selecteren. En je eigen fotos moet je aan google photos toevoegen natuurlijk.


Het lukt welntrouwens je settopbox aan google home toevoegen en daar kun je een google photos map selecteren. En je eigen fotos moet je aan google photos toevoegen natuurlijk.

Dat betekent waarschijnlijk wel dat je op de TV+ Box hetzelfde Google account moet gebruiken als het Google account waar die photo's map onder hangt. Het is de vraag of je dat moet willen. Ik gebruik bewust een apart Google account voor onze Android/Google TV apparaten.


Nou wij hebben juist wel alles op een google account. Soms als de hond op de afstandsbediening staat en daardoor de tv en chromecast aanzet dan kun je via de google home met stembediening vanuit boven de tv uitzetten.  

 

Als je dit niet wilt kun je een apart google account maken voor de settopbox en chromecast en dan op dat accountbtoch de foto's uploaden. Heb je het toch gescheiden maar toch een eigen gepersonaliseerde screensaver.


. Soms als de hond op de afstandsbediening staat en daardoor de tv en chromecast aanzet dan kun je via de google home met stembediening vanuit boven de tv uitzetten.  

Hahaha, 

Wie is bij jou thuis de baas over de afstandsbediening? 
 

 


Nou wij hebben juist wel alles op een google account. Soms als de hond op de afstandsbediening staat en daardoor de tv en chromecast aanzet dan kun je via de google home met stembediening vanuit boven de tv uitzetten.  

Dat kan ook als je op jouw telefoon een ander Google account gebruikt dan op de TV+ Box.

Zolang je de TV+ Box maar gekoppeld hebt aan Google Home zal dat werken, onafhankelijk van het gebruikte Google account.