Skip to main content

Ik heb de kpn plus box met afstandsbediening die was gewoon gekoppeld met de tv. Sinds dagen was die niet meer gekoppeld en krijgen we hem ook niet meer gekoppeld zelfs niet na reset 

Heeft de ab wel op de DIW7022 gewerkt?

Heb je de batterijen al eens vervangen?

 

Je zegt tv, dat betekend dat hij de DIW7022 wel bedient?

Dan moet je de code voor de tv eruit halen en de juiste code erop nieuw inzetten.

Zie ook hier. 

 

Verwijder infraroodcodes

Druk 5 seconden tegelijk op de source/AV knop + de terug knop.

 

Handmatig

Lukt het automatisch verbinden niet? Of wil je liever zelf koppelen? Volg dan de onderstaande instructies.

  1. Kijk of je tv-merk in de snelcodelijst staat (zie lijst hieronder).
  2. Houd het source/AV knopje + het ‘snelcodenummer’ 5 seconden gelijktijdig ingedrukt, tot het rode lampje op de afstandsbediening brandt. Je kan nu beide knoppen loslaten.
  3. Druk op ⏩. Het lampje op de afstandsbediening knippert nu 1 keer rood.
  4. Controleer of de knoppen volume/mute/tv werken? Werken ze niet? Doorloop dan punt 3 en 4 opnieuw.
  5. Werken de knoppen wel? Druk op OK. Het lampje knippert nu 2 keer rood. De afstandsbediening is nu afgestemd op je televisie.
Snelcode lijst
Samsung 1 Loewe 6
LG 2 Grundig 7
Sony 3 Sharp 8
Philips 4 TCL 9
Panasonic 5 Hisense 0

Ja na vervangen van batterij doet ie het niet meer. Heb bovenstaande alles al geprobeerd en hij geeft aan dat hij gekoppeld is maar werkt niet 


Ja na vervangen van batterij doet ie het niet meer. Heb bovenstaande alles al geprobeerd en hij geeft aan dat hij gekoppeld is maar werkt niet 

 

Heb je wel eerst de ir codes verwijderd? 


Jazeker codes verwijderd. Daarna opnieuw gekoppeld en geeft dan op de tv ook aan dat hij gekoppeld is. Maar hij reageert niet. Op volume en aan uit. Dan brand er gewoon een rood lampje bovenin bij de afstandsbediening. Het is ook de nieuwste afstandsbediening van het nieuwe kastje 


Hoi Cinderella! Is het koppelen nog gelukt. Je kan anders ook altijd even het artikel: De afstandsbediening van de KPN TV+ Box lezen. Ik hoor graag of het je is gelukt!


Vandaag ook wat aan het prutsen geweest omdat de afstandsbediening van de TV+ maar deels werkte op mijn nieuwe LG televisie. Zo werkte de standbye en source functie wél maar de volume en mute functie weer niét.  Vooral het volume was lastig omdat daarmee het volume van mijn soundbar wordt geregeld (HDMI-ARC). Van alles geprobeerd met codes en opnieuw koppelen maar dat werkte niet. Uiteindelijk de afstandsbediening gereset naar fabrieksinstellingen (rode en blauwe knop) en toen de afstandsbediening automatisch laten koppelen zoals in de kennisbank staat omschreven. Opgelost!!