Skip to main content

Sinds afgelopen donderdag of vrijdag doet mijn KPNTV+ afstandsbediening het niet (na een maand KPN te hebben). Inmiddels een nieuwe afstandsbediening gekregen maar deze functioneert ook niet. De harder/zachter, Geluid uit en Source knoppen doen het de overige niet ondanks tientallen keren koppelen en resetten. 

KPN Helpdesk gebeld zij geven aan dat ik de KPNTV ontvanger moest resetten met een tandestoker aan de achterkant van het apparaat. Echter nu blijft er bij het opnieuw opstarten Nederlands of Engels in beeld staan. Je kunt niets kiezen want de afstandsbediening reageert niet. Het enige wat de helpdesk kan doen is wederom een nieuwe afstandsbediening sturen. 

Dit heeft waarschijnlijk weinig nut want de afstandsbedieningen zijn gewoon goed. Een monteur sturen kost je (blijkbaar) geld wat natuurlijk belachelijk is! Ik heb 15 jaar Ziggo gehad en nog nooit problemen gehad. 

Voor ik het helemaal zat ben met KPN en de boel opzeg wie heeft er nog tips?

Als je AB het niet doet even tijdelijk Google chromecast gebruiken


Freaktab kan ik die ergens aanvragen? 


Beste @Afstandsbediening01, wat jammer om te lezen dat je hier tegenaan loopt! Ik begrijp dat je nu twee afstandsbedieningen hebt geprobeerd en dat deze het allebei niet doen? Even voor de zekerheid: je hebt de afstandsbedieningen beide een fabrieksreset gegeven? Zo ja, dan lijkt het me goed om de tv-ontvanger om te ruilen, die kan natuurlijk ook defect zijn. Wil je je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? Je hebt trouwens geen tweede tv-ontvanger waar je het mee kunt testen?


Beste Marcia,

Het lag inderdaad aan de KPNtv ontvanger. Na 3 afstandsbedieningen en 2x een uur met de kpn servicedesk gebeld te hebben. Heb ik vandaag een nieuwe kpntv ontvanger gehad en binnen no time werkt de boel weer met opnieuw installeren. 
ik ben weer blij! 
bedankt voor je antwoord.Â