Skip to main content

Hallo allen,

zijn er mensen die het volgende probleem kunnen reproduceren?

  • Ik start de KPN TV player op een Mac in Safari
  • Vervolgens klik ik rechts in beeld op de AirPlay knop (specifiek voor Safari, niet beschikbaar in andere browsers)
  • In mijn account staat overal het kinderslot uit, maar toch wordt hier de pincode van het kinderslot gevraagd.
  • Na de pincode ingevuld te hebben werkt het casten zoals verwacht (alle AirPlay devices zichtbaar, in mijn geval cast ik naar de AppleTV)
  • Nu kan ik het casten uit en aan zetten zonder de code opnieuw in te hoeven vullen, ook als ik in de player van zender wissel
  • Echter, zodra ik van webpagina wissel moet ik opnieuw de code invoeren: bijv. na tabblad sluiten of als ik naar een andere KPN TV pagina ga

Er zijn wellicht weinig mensen die de AirPlay optie gebruiken vanaf een Mac, maar het lijkt me niet juist dat hier een kinderslot-code gevraagd wordt. Als anderen het kunnen reproduceren, kan KPN dit dan oplossen?

Dat hoort zo te werken. Vraagt in Windows 11 ook om de pin als je wilt casten. Heeft ermee te maken dat via tv.kpn.com de erotische zenders mogelijk zijn.

Zelf cast ik altijd vanaf m'n mobiel. Hoewel casten hier nauwelijks nodig is. 2 van de 3 tv's hebben een ontvanger, nummer 3 een streamingbox. Met de KPN TV app.


Reageer