Skip to main content

Wij hebben een Samsung smart tv uit 2023. Sinds vorige week hebben we internet (en tv) van kpn. De 1e paar dagen werkte de app wel op de tv, maar sinds zaterdag krijgen we de melding:

 

Geen toegang tot dienst. 

Om gebruik te kunnen maken van deze app dient je smart tv verbonden te zijn met je vaste kpn internet verbinding. 

 

Vandaag hebben we de tv bedraad verbonden met onze internetverbinding, maar alsnog krijgen we deze melding. 

 

De app werkt wel op onze telefoons en op de tv werkt bv netflix ook (dus hij heeft wel internet).

 

Hoe kan dit opgelost worden?

 

Mvg,

Jelle Mons

Heb je de app al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Wel jammer dat je de app gebruikt om tv te kijken. De tv ontvanger geeft minstens tien keer beter beeld dan de app. Beetje jammer als je zo'n mooie tv hebt😉.


.


Heb je de app al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Wel jammer dat je de app gebruikt om tv te kijken. De tv ontvanger geeft minstens tien keer beter beeld dan de app. Beetje jammer als je zo'n mooie tv hebt😉.

Ja dat hebben we gedaan, maar heeft helaas niet geholpen. 

 

 

 

Niet duidelijk vermeld in mijn bericht 🙈: het gaat om de tv in onze slaapkamer. Beneden op de tv kijken we wel via de tv ontvanger. 😄


Kan jij op een tablet of telefoon die thuis met wifi verbonden is via de KPN TV(+) app naar de zender BBC One kijken of lukt dat ook niet?


Kan jij op een tablet of telefoon die thuis met wifi verbonden is via de KPN TV(+) app naar de zender BBC One kijken of lukt dat ook niet?

Nee, daar staat: 

Deze zender is alleen thuis beschikbaar. 


Dan is de administratieve koppeling tussen jouw TV abonnementsnummer en jouw IP adres verloren gegaan. Helaas zien we dat hier op het forum wel vaker gebeuren.

Hier zal KPN naar moeten kijken en ik hoop dat er snel een moderator van KPN zal reageren die dit issue bij de juiste afdeling binnen KPN neer kan leggen.


Heeft u de tv misschien op het gastennetwerk aangesloten ofzo? Kunt u in de tv zien welk ip adres hij gekrege heeft? Bij de instellingen ofzo?


Dan is de administratieve koppeling tussen jouw TV abonnementsnummer en jouw IP adres verloren gegaan. Helaas zien we dat hier op het forum wel vaker gebeuren.

Hier zal KPN naar moeten kijken en ik hoop dat er snel een moderator van KPN zal reageren die dit issue bij de juiste afdeling binnen KPN neer kan leggen.

Oké, dat maakt het lastig inderdaad. 

 

Het internet zou via glasvezel aangesloten worden, maar er was iets kapot in ons kastje. Dus eerst is het via een adapter aangesloten.  Daarna is er een monteur geweest die het kastje gemaakt heeft. Misschien is er toen iets gewijzigd in ons ip adres?

 

Bedankt in ieder geval voor uw reactie! Ik wacht een reactie van de kpn moderator af. 


Heeft u de tv misschien op het gastennetwerk aangesloten ofzo? Kunt u in de tv zien welk ip adres hij gekrege heeft? Bij de instellingen ofzo?

De tv was gewoon op de wifi aangesloten (ik denk niet dat we een gastennetwerk hebben), maar sinds vandaag via de kabel. 

 

Zou ik de ip adressen dan moeten vergelijken? (die van de tv en vind ik dit andere dan in mijnkpn?)


Heeft de tv een webbrowser? Dan zou u naar een ip check site als bijvoorbeeld https://www.ip-adres.nl/ kunnen gaan en het ip wat hier getoond word kunnen vergelijken met het ip wat in MijnKPN staat.


Heeft de tv een webbrowser? Dan zou u naar een ip check site als bijvoorbeeld https://www.ip-adres.nl/ kunnen gaan en het ip wat hier getoond word kunnen vergelijken met het ip wat in MijnKPN staat.

Dat zegt nog niet zoveel. Het IP adres kan goed zijn maar de administratieve koppeling tussen het TV abonnement en het IP adres is zeer waarschijnlijk verloren zijn gegaan.


Heeft de tv een webbrowser? Dan zou u naar een ip check site als bijvoorbeeld https://www.ip-adres.nl/ kunnen gaan en het ip wat hier getoond word kunnen vergelijken met het ip wat in MijnKPN staat.

Dat zegt nog niet zoveel. Het IP adres kan goed zijn maar de administratieve koppeling tussen het TV abonnement en het IP adres is zeer waarschijnlijk verloren zijn gegaan.

Maar waarom werkt de tv ontvanger wel?

Beneden op de tv kijken we wel via de tv ontvanger. 😄

 


@SabineMvdw Hi Jelle, ik zie dat de community al een stuk met je mee gedacht heeft. Ik lees dat online tv kijken via de KPN TV app op je tv en tablet niet werkt, maar dat de tv-ontvanger wel werkt beneden. Het verwijderen en opnieuw installeren van de app helpt niet. 

Is er intussen iets veranderd? Zo niet, de snelste weg voor hulp hierbij is door te bellen met onze klantenservice op 0800-0402. Via die weg helpen mijn collega's je meteen verder.


Heeft de tv een webbrowser? Dan zou u naar een ip check site als bijvoorbeeld https://www.ip-adres.nl/ kunnen gaan en het ip wat hier getoond word kunnen vergelijken met het ip wat in MijnKPN staat.

Dat zegt nog niet zoveel. Het IP adres kan goed zijn maar de administratieve koppeling tussen het TV abonnement en het IP adres is zeer waarschijnlijk verloren zijn gegaan.

Maar waarom werkt de tv ontvanger wel?

Beneden op de tv kijken we wel via de tv ontvanger. 😄

 

Omdat op de TV ontvanger geen controle plaatsvindt van de koppeling tussen IP adres en TV abonnementsnummer, dat gebeurt alleen in de smart-TV app. Je kunt een TV ontvanger dan ook prima aansluiten bij een andere klant van KPN.


Bedankt allemaal voor jullie reacties en behulpzaamheid!

 

We hebben vrijdagavond telefonisch contact gehad met KPN, maar degene aan de lijn kon ons ook niet helpen. Hij heeft het doorgezet naar een collega en we worden nog teruggebeld. Hopelijk kan het verholpen worden. 


@SabineMvdw Ik vermoed dat 't doorgezet is naar de collega's van de Technische Dienst. Dat is mooi, zij zoeken dit verder voor je uit en nemen binnen enkele werkdagen contact met je op.


Voor wie het nog wil weten:

Het is opgelost! Maandag deed ons internet het ineens niet meer, dus is er dinsdag en monteur langs geweest.

Het bleek dat er iets niet goed zat met onze verbinding in het buurtstation. Dit heeft de monteur opgelost en ons internet werkt weer, de tv app werkt boven ook en we kunnen in de mobiele app ook bbc kijken. :)


Reageer