Skip to main content
Vraag

KPN TV+ app geeft freezes op Philips TV via GoogleTV Streamer 4K

• July 1, 2025
  • 11 reacties
  • 64 keer bekeken

Heb sinds enige maanden tijd Google Streamer TV 4K en gebruik KPN TV+ app op Philips-tv 43PUS7607 tot gisteravond zonder problemen. Weet niet wanneer de app-update is geweest maar heb nu versie 08.72.01. En die bevriest sinds gisteravond regelmatig het beeld, werkt traag en stroperig, ook met zenderwissels, streaming vanaf begin programma, doorspoelen etc. Beeld blijft veel hangen. Paar keer cache gewist. Helpt niet. Wat kan ik nog meer doen dan un-install KPN TV+ app? Iemand die dit probleem kent? 

11 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Eljon59, welkom op de community. Dat klinkt niet als prettig tv kijken. Doet dit zich voor bij alle zenders, of bij een aantal zenders?

Het opnieuw installeren van de TV+ app kan soms helpen, had je dat al geprobeerd? En hoe is de tv verbonden met het modem, is dat met een netwerkkabel of draadloos? Kan je er meer over vertellen zodat we met je mee kunnen denken?

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 3, 2025

Ha Jasper, dank voor je reactie! Heb vandaag contact gehad met klantenservice KPN en het ziet er naar uit dat het is opgelost (vooralsnog!). Bleek mede door een update van het modem te zijn, waardoor de WIFI haperde en de downloadsnelheid dramatisch werd verlaagd. Het is geloof ik opgelost :) Mocht het niet zo zijn, dan hoor je van me. Nogmaals dank!

Jasper van KPN
Moderator

Dat klinkt goed ​@Eljon59, het is een stuk beter weet te kijken dus! Mocht het terugkomen, dan denken we met je mee. Maar laten we hopen dat dat niet nodig is en je gewoon lekker tv kunt blijven kijken zonder onderbrekingen 😉

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 5, 2025

Balen, helaas is het toch nog steeds niet goed. Ik hou de freeze- problemen met de Kpn tv+ app in de Google Streamer 4k. Zit nu met constante freezes, soms wel 8, 9 seconden lang. Heb cache geleegd, app geforceerd gestopt en opnieuw geopend. Wat kan ik doen, behalve Google Streamer resetten (zodat ik alle info kwijt raak) en apps opnieuw moet downloaden..? 

Jasper van KPN
Moderator

Bij de instellingen van de app is ook een optie 'Apparaat instellingen’, daar heb je een schuifje waarmee je Multimedia Tunneling aan of uit kunt zetten. Hoe staat die nu? Merk je een verbetering als je het omzet naar de andere optie?

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 7, 2025

Hartelijk dank Jasper. Ik heb dit nu gedaan en ga kijken of het helpt. Ik laat het nog weten! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 7, 2025

Helaas, ook dit helpt niet. Raar, want de wifi-downloadsnelheid is nu ook ok. 

Jasper van KPN
Moderator

Kijk je ook wel eens tv via de TV+ App op je telefoon of tablet? Of via tv.kpn.com? Hapert dat ook, of speelt het alleen op de Philips tv?

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 8, 2025

Heb tot nu toe niet eerder problemen gehad met tv kijken via app op (al vrij oude) telefoon (Samsung Glaxy note 9). Kijk niet via kpn.com. Zie nu in menu Apps en games beheren van de Google Streamer dat de KPN TV+ app daarop op 2 juli jl. is geupdate. Toen begonnen dus ook de problemen (zwart beeld, trage bediening menu, haperen (soms tot wel 10 seconden stilstaand beeld) en zelfs helemaal vastlopen). Moet zeggen dat ook app van Amazon Prime sindsdien wat moeite heeft zo af en toe (trage bediening menu). Netflix doet het prima. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 8, 2025

Aanvullend: als ik de reviews lees over deze app in Google Playstore, wordt ik bepaald niet vrolijker. Veel dezelfde klachten over haperend beeld, programmagids die niet goed werkt (na 12 uur - is het nu - zelfs helemaal niet meer), zwart beeld (hier nu ook, bij opstarten). Waarom maakt KPN geen android-app die gewoon werkt op Google Streamer? Is dat moeilijk? 

Jasper van KPN
Moderator

Rond 2 juli was de meest recente update van de TV+ App voor smart-tv inderdaad, dat het sindsdien begon is typisch. Ik heb nog geen andere signalen gezien dat dit sindsdien voorkomt. Dat de Amazon Prime app ook wat moeite heeft staat los van onze app zelf, maar het kan er wel iets mee te maken hebben. Doen beide apps dat ook als je, als test, alle andere apps even verwijderd en de Streamer herstart?

De reviews die je leest gaan niet alleen over de GoogleTV Streamer, het gaat over alle apparaten met AndroidTV. Dat gaat over veel meer dan alleen dat apparaat dus. Maar aan alle punten wordt gewerkt op dit moment.