Skip to main content

Sinds gisteren heb ik KPN glasvezel 500/500, overgestapt van XS4ALL, de TV app op mijn LG werkt echter niet, geeft de melding:

Geen toegang tot dienst. .. dat ik verbonden moet zijn met mijn vaste KPN verbinding…

Dat ben ik natuurlijk.

Moet wel vermelden dat ik inlog met abonnementsnummer wat ik gebruik van mijn 2e huis waar ook ik tv/internet van kpn heb.

Hallo @StanleyO  De app werkt alleen op het thuisnetwerk dus waar het abonnement geregistreerd is.

Kan ik de KPN Smart TV app gebruiken als ik niet verbonden ben met mijn thuisnetwerk van KPN?

Je kunt de KPN Smart TV app alleen gebruiken als je verbonden bent met je KPN thuisnetwerk. Dit kan zowel bedraad als via WiFi. Ben je niet verbonden met je thuisnetwerk? Dan werkt de app helaas niet.

bron: https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm


Volgens mij is dat het probleem niet… Getuige een hoop anderen die probleem ook hebben. En anders is de abonnementsnummer check ook overbodig.


Volgens KPN wel. Het is “by design” dat de app alleen op het thuisnetwerk werkt.


Snap ik, maar ik zit op kpn netwerk. Koppeling tussen individuele ip’s en tv abonnementen lijkt me te storingsgevoelig. Aangezien deze kunnen wisselen.

Maar ik hoor het graag van een kpn medewerker zelf.


Snap ik, maar ik zit op kpn netwerk. Koppeling tussen individuele ip’s en tv abonnementen lijkt me te storingsgevoelig. Aangezien deze kunnen wisselen.

Het publieke IP adres wijzigt nooit.

De smart-TV app kan inderdaad alleen vanaf het thuisnetwerk gebruikt worden.

Als je deze elders wilt gebruiken dan zal je er voor moeten zorgen dat de televisie een VPN verbinding heeft met het thuisnetwerk waarbij alle communicatie via die VPN verbinding loopt. (Geen split-tunneling.)


Maar ik hoor het graag van een kpn medewerker zelf.

OK duidelijk. Aan de 'like’ te zien heeft KPN moderator @Marcia_ mijn reactie als beste antwoord aangemerkt. Even geduld, dan zal ze dit mogelijk snel bevestigen.


Hallo @StanleyO, ik kan inderdaad bevestigen dat wjb en Ruud het bij het rechte eind hebben!


We gaan het zien, net even via de chat contact gehad. De oplevering staat voor 12 januari gepland, en mijn abonnement is nog niet actief (ook niet goed te zien in Mijn KPN). Toch werkt het wel gewoon met de 500mbit up/down, en via een KPN ip adres.

Overigens zou de medewerker op 8 januari komen, en rond die tijd is de glasvezel verbinding ook gewoon overgegaan van xs4all naar kpn.

Volgens de chatmedewerker ligt het waarschijnlijk eraan dat dat dit abonnement nog niet actief is in het systeem. Dat lijkt mij een logischere verklaring. Ik koppel het nog terug.