Skip to main content

De KPN TV app hapert vaak. Niet alleen op een TV, maar ook op smartphones. Bijzonder is dat dit eigenlijk alleen voorkomt bij de zender NPO2. De overige zenders geven eigenlijk geen probleem. Overige apps zoals Netflix en Viaplay geven ook geen problemen. Ik heb de KPN TV-app op de TV al een keer opnieuw geïnstalleerd, maar dat helpt niet. Het betreft apparaten die werken via de Wifi, maar ik heb ook een bekabelde smart TV die hapert, zei het iets minder. Het Wifi signaal is overigens uitstekend. Dit haperen is overigens bijzonder irritant. Je hebt al gauw de neiging de TV door het raam te gooien. Ik lees op het forum meer berichten hierover, maar vind geen oplossing die werkt. Hoe lost ik dit op?

Welk modem en Tv Ontvanger heb je precies


Modem is van KPN, ca. 1,5 jaar geleden geïnstalleerd. TV ontvanger is een Chromecast 2.


Kortom je ziet tv via een chromecast die hapert op NPO2 als je aan het streamen bent naar je TV, beetje omslachtig lijkt mij en ik verwacht niet dat KPN hier een oplossing voor heeft 


Dank voor je bemoedigende reactie…

Ik begrijp niet wat je met ‘omslachtig’ bedoelt. De TV hangt op een plek waar geen bekabelde aansluiting zit, dan is een Chromecast toch een prima oplossing? Als KPN geen oplossing weet, is een andere provider dan de enige oplossing?

Een paar jaar geleden ben ik na jaren Ziggo overgestapt naar KPN. Begin daar nu spijt van te krijgen…

 


Wat je nog kunt proberen is om de iTv app te installeren op je TV dit is een andere app dan die je nu gebruikt.

 

 

Ps dit kan bij de meeste tv's na 2017 


De iTV app heb ik in gebruik op een smart TV, met bekabelde aansluiting. Ook hier heb ik hetzelfde probleem. Deze smart TV heb ik notabene gekregen van KPN bij het afsluiten van het abonnement.

Ik word er moedeloos van…


Welke Experia box heb je is dat een V10 of een V10a 


Een KPN Box 12


Vul je forum profiel in met je adres, naam en klantnummer dan ziet een moderator wie je bent zodra je topic aan de beurt is.

 


Hangt het ook op de telefoon zelf in de app daarop?

Overigens is versie 2, uit 2015, van de Chromecast verouderd. 

Al eens gedacht aan de nieuwste versie met afstandsbediening? Daarin kan je de kpn smart-tv app installeren. Casten vanaf telefoon dan niet nodig (tenzij je de Chromecast buitenshuis gebruikt).

De nieuwe versie is deze week overal voor maar ¾ van de officiële prijs te krijgen. 

De HD versie dus maar ~€30. En de 4k ~€55.

Link naar HD versie. 

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_google-chromecast-met-google-tv-2k-1736543.html

 

 


Ik heb de nieuwe Chromecast met afstandsbediening, vorig jaar gekocht.


Gisteravond de app nog maar eens opnieuw geïnstalleerd en modem opnieuw opgestart, zonder resultaat…


Ik heb de nieuwe Chromecast met afstandsbediening, vorig jaar gekocht.

Maar waarom vermeld je eerder dan de Chromecast 2 ????

Maar goed. Lastig dat het hapert. Je vermeldt modem Box12. Dus dat zou okee moeten zijn.

Heb je glasvezel? Of is het een koper aansluiting?


Ik meende dat de nieuwste chromecast 2 heette…Ik heb glasvezel met 2 super WiFi punten. Alles werkt super snel. Andere kanalen in de iTV app werken prima. Alleen NPO2 hapert. Ik lees op forums dat dit vaker voorkomt. Kennelijk heeft niemand een oplossing.


Ik neem aan en hoop dat je de decoder ook in gebruik hebt. Die heeft meer mogelijkheden. 

En je hebt hetzelfde probleem zowel op de Philips tv als met de Chromecast Google-TV stick?

Werkt het ook niet als je terug kijkt of opnames?

Npo 2 is er ook nog via 192. Voor Nederlandstalige programma's goed te doen. 

En hoe gaat het als je npo 2 cast van af de app op je telefoon?

Er zijn vaker dit soort klachten over de smart-tv app. Er loopt ook nog een topic van iemand die het op npo 1 ervaart. 


Haperingen ondervind ik ook op Philips tv (bekabeld) en meerdere smartphones.

Ik vind dat je mag verwachten dat het gewoon feilloos werkt, zonder omwegen en gedoe. Net als vroeger, TV aanzetten en kijken…


Ook zo irritant is dat ik nergens op de kpn site een telefoonnummer van de helpdesk kan vinden. Ik heb alle tests via de online help al doorlopen en kom gewoon niet verder…grrrrr


Alsjeblieft 

Het gratis nummer van kpn is 0800 0402
Je kunt ook het gewone nummer bellen: 06 1200 1200 (gebruikelijke kosten)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.


Dankjewel, ik ga morgen bellen.


Hi @LeonBeljon en welkom op het forum! Fijn dat de community al wat met je meegedacht heeft. 

Is het bellen gelukt en heb je een oplossing kunnen vinden? Ik ben benieuwd! 


Hallo Sanne,

Bedankt voor je reactie. Gisteren niet aan toe gekomen. Dat wordt volgende week.