Skip to main content

Hoi,

Ik zou graag de iTV app op mijn “Chromecast with Google TV” installeren. Ik zag dat Ziggo dat al voor elkaar heeft, maar KPN iTV nog niet. 

Ik heb de App ook ge-side-load, maar die crashed steeds bij het opstarten. De eerste keer inloggen lukt overigens wel.

Heeft iemand dit al werkend gekregen of is KPN van plan dit te gaan ondersteunen?

Richard

@Moimoi

Ik heb hem via die bolle gekocht. Doordat hij officieel nog niet in NL is hij wat duurder maar dan praat je over 10 euro.

Ik vind het een aanwinst en de ITV app werkt er perfect op.

Ik gebruik het op de slaapkamer omdat het voor de woonkamer tv de ITV app niet voldoet aan mijn eisen van beeld kwaliteit. 

Hoi, ik heb ook de GG TV. Alleen bij mij werkt de app niet omdat hij nadat ik het abonneenummer en pincode heb ingevoerd, daarna zegt geeft hij aan dat het alleen werkt met een vaste  kpn lijn. Dit had jij dus niet. Hoe kan dit?

 


@Moimoi

Ik heb hem via die bolle gekocht. Doordat hij officieel nog niet in NL is hij wat duurder maar dan praat je over 10 euro.

Ik vind het een aanwinst en de ITV app werkt er perfect op.

Ik gebruik het op de slaapkamer omdat het voor de woonkamer tv de ITV app niet voldoet aan mijn eisen van beeld kwaliteit. 

Hoi, ik heb ook de GG TV. Alleen bij mij werkt de app niet omdat hij nadat ik het abonneenummer en pincode heb ingevoerd, daarna zegt geeft hij aan dat het alleen werkt met een vaste  kpn lijn. Dit had jij dus niet. Hoe kan dit?

Ben jij dan wel thuis?

Als je thuis bent, gebruik dan eens de iTV app op een telefoon of tablet.

Kan je daarmee naar de Belgische zenders (Één of Canvas) kijken?


@Ferry Aug ik ga er vanuit dat je het via kpn internet heb gedaan? 


@Moimoi

Ik heb hem via die bolle gekocht. Doordat hij officieel nog niet in NL is hij wat duurder maar dan praat je over 10 euro.

Ik vind het een aanwinst en de ITV app werkt er perfect op.

Ik gebruik het op de slaapkamer omdat het voor de woonkamer tv de ITV app niet voldoet aan mijn eisen van beeld kwaliteit. 

Hoi, ik heb ook de GG TV. Alleen bij mij werkt de app niet omdat hij nadat ik het abonneenummer en pincode heb ingevoerd, daarna zegt geeft hij aan dat het alleen werkt met een vaste  kpn lijn. Dit had jij dus niet. Hoe kan dit?

 

Hallo @Ferry Aug! Met ‘een vaste KPN lijn’ wordt bedoeld dat je een KPN Internet abonnement dient te hebben. De Smart TV app werkt alleen op jouw eigen KPN netwerk. Heb je geen internet van KPN, dan zal de Smart TV app niet werken op jouw televisie.


@Moimoi

Ik heb hem via die bolle gekocht. Doordat hij officieel nog niet in NL is hij wat duurder maar dan praat je over 10 euro.

Ik vind het een aanwinst en de ITV app werkt er perfect op.

Ik gebruik het op de slaapkamer omdat het voor de woonkamer tv de ITV app niet voldoet aan mijn eisen van beeld kwaliteit. 

Hoi, ik heb ook de GG TV. Alleen bij mij werkt de app niet omdat hij nadat ik het abonneenummer en pincode heb ingevoerd, daarna zegt geeft hij aan dat het alleen werkt met een vaste  kpn lijn. Dit had jij dus niet. Hoe kan dit?

Ben jij dan wel thuis?

Als je thuis bent, gebruik dan eens de iTV app op een telefoon of tablet.

Kan je daarmee naar de Belgische zenders (Één of Canvas) kijken?

Sorry voor de late reactie. Ja, ik ben thuis. Ik kan de Belgische zenders niet zien. Heb alleen internet van kpn. Gebruik Nl ziet, Netflix, Videoland, en Discovery plus.

Helemaal perfect via de nieuwe google chromecast TV. De reden is, dat ik grotendeels zelf kan beslissen wat en wanneer ik, met of zonder reclame, naar een programma of serie kan kijken.

En apps van mijn vijfjarige Samsung tv worden niet goed bijgehouden.

Het enige wat ik mis zijn enkele muziekzenders. Dus heb ik even, daarvoor het account van mijn broer. Ik neem nu aan dat dit het probleem is. Misschien een tip voor kpn. (er gaan veel meer mensen streamen) een stream abonnement.
Ik wil daar best voor betalen. Maak een abonnement, waarop de klant zelf een aantal zenders kan selecteren en alleen via de itv app. zodat dit te gebruiken is voor Apple tv, Google chromecast tv en apps via de tv.


...Heb alleen internet van kpn...

Dat is dan de oorzaak. Je kunt de smart TV app van KPN alleen gebruiken als je ook interactieve TV van KPN hebt.

 

Misschien een tip voor kpn. (er gaan veel meer mensen streamen) een stream abonnement.

Ik wil daar best voor betalen. Maak een abonnement, waarop de klant zelf een aantal zenders kan selecteren en alleen via de itv app. zodat dit te gebruiken is voor Apple tv, Google chromecast tv en apps via de tv.

KPN heeft in het verleden KPN Play als streaming dienst gehad en dat is ook geen succes geworden. Ook is het "à la carte" abonneren van zenders, in tegenstelling tot wat velen denken, prijsverhogend en dat moeten we dus vooral niet willen.


Is wel een verschrikkelijke pain in the arse.. KPN iTV for Android TV app is waardeloos voor boot/caravan/camper omdat je kan het alleen gebruiken met een KPN vaste lijn.

Die enige oplossing is de KPN iTV mobiel app die je gebruikt op je phone en dan ‘casten’ naar een chromecast.

Ziggo Go heeft dat niet. Vote with your feet, folks.

 


Ziggo Go heeft dat niet.

De Ziggo GO TV app is naar mijn weten ook alleen op het thuisnetwerk te gebruiken.


Is er wellicht al een update op dit bericht. Laatst de nieuwe Google TV gekocht, thuis alles geïnstalleerd en werkte perfect. Nu op de camping krijg ik de foutmelding dat de KPN app alleen via een KPN internet verbinding werkt 🤨. Dat is toch raar? Nu moet ik alsnog de KPN app op m’n telefoon gebruiken en dan casten of ik moet een VPN met mijn thuisnetwerk opzetten. Ik snap hier de bedoeling niet van en het is zeker niet gebruikersvriendelijk.


Dat is toch raar? 

Nee dat is niet raar. Dat is de bedoeling. KPN heeft dit expres zo gemaakt. Dat gaat waarschijnlijk ook niet veranderen. 


Alles werkt zoals je het maakt maar ik vind dit nog steeds raar. Je geeft helaas niet aan waarom het niet raar zou zijn. Waarom onderscheid maken tussen een app op je smartphone en de Google TV App?


Binnen regels van de EU mogen alleen de apps in smartphone en tablet en de website op de laptop buiten de deur gebruikt worden. Ook chromecast en Apple airplay is toegestaan. 

Daardoor zijn de rechten voor de content gedekt. 

Dat is niet het geval bij de apps voor Android-TV,  Firestick, Tizen en WebOS. 

Daarom hebben de providers Ziggo,  T-mobile en KPN besloten deze apps alleen bij de klant thuis toe te staan in plaats van de abonnementen best flink te verhogen om die kosten ( EU) te gaan dekken. 

Verder wordt tv abonnement delen zo ook ontmoedigt. 


Alles werkt zoals je het maakt maar ik vind dit nog steeds raar. Je geeft helaas niet aan waarom het niet raar zou zijn. Waarom onderscheid maken tussen een app op je smartphone en de Google TV App?

Omdat sommige zenders alleen thuis bekeken mogen worden. Dat is iets wat de zenders zelf bepalen. Niet KPN.

Tevens wil KPN denk ik voorkomen dat de tv app op Google TV in een 2de en 3de huishouden gebruikt zal worden zonder dat daar dan voor betaald word. Dat is niet de bedoeling.

KPN is een commercieel bedrijf en wil graag zoveel mogelijk centjes verdienen. Waarom zou KPN meer bieden dan waarvoor u betaalt? KPN zou wel gek zijn. U betaalt voor thuis tv kijken. Niet voor op de camping tv kijken.

Althans niet via de app op de Google TV stick. Als u op de camping ook tv wilt kijken zoals thuis, met de afstandsbediening in de hand, dan sluit u daar maar een 2de internet en tv abonnement af. En als dat niet kan, omdat er geen aansluiting is, dan heeft u pech. 


Binnen regels van de EU mogen alleen de apps in smartphone en tablet en de website op de laptop buiten de deur gebruikt worden. 

Er zijn geen EU regels die dat verbieden, het zijn de content providers die dat opleggen.


Die wettelijke regels vond ik een steekhoudend argument maar kennelijk is er onduidelijkheid of dit wel/niet klopt.

Om het toch werkend te krijgen moet ik mij dan maar in de VPN tussen mijn camper en thuis gaan verdiepen 😉


Binnen regels van de EU mogen alleen de apps in smartphone en tablet en de website op de laptop buiten de deur gebruikt worden. Ook chromecast en Apple airplay is toegestaan. 

Daardoor zijn de rechten voor de content gedekt. 

Dat is niet het geval bij de apps voor Android-TV,  Firestick, Tizen en WebOS. 

Daarom hebben de providers Ziggo,  T-mobile en KPN besloten deze apps alleen bij de klant thuis toe te staan in plaats van de abonnementen best flink te verhogen om die kosten ( EU) te gaan dekken. 

Verder wordt tv abonnement delen zo ook ontmoedigt. 

Ik denk dat dat de regels van de providers in NL zijn. Ik kan via Telenet account van Belgische vrienden gewoon via Google tv en appletv kijken.


Dank Peter. Dan moet ik maar een Belgisch abonnement afsluiten 😊👍