Skip to main content

Sinds circa twee jaar gebruiken wij de Interactieve KPN app op onze Samsung televisie. Dit is een welkome oplossing daar we nu geen aanvullende tv-ontvanger meer nodig hebben. Dat de uitzending via de KPN app soms enkele seconden tot een halve minuut achterlopen op kabeltelevisie is voor ons geen enkel probleem. De KPN app heeft het altijd volledig naar behoren gedaan tot enkele weken geleden.

Een apart probleem doet zich bij ons voor. Bij het wisselen van kanalen (oftewel zappen) loopt de KPN app vast zodra ik zap naar het kanaal Comedy Central. Het beeld blijft (minuten lang) zwart, er wordt niet gebufferd en met mijn afstandsbediening kan ik niet doorzappen naar een andere kanaal. De app reageert hier simpelweg niet meer op. De enige oplossing is de televisie uitzetten en de KPN App opnieuw opstarten. Nadien ervaren wij deze problemen stelselmatig (iedere dag) bij tenminste de kanalen Comedy Central en Veronica. Het merendeel van de andere kanalen lijkt goed te werken, hoogstens een enkele keer hetzelfde probleem.

Tot op heden hebben wij reeds geprobeerd de KPN app op onze Samsung televisie te verwijderen, opnieuw te installeren en opnieuw in te loggen met onze abonnee gegevens. Het probleem is niet verholpen en we hopen op de help vanuit KPN. Help ons ongestoord televisie kijken 😁

Hi @JordiLoogman, ik lees dat de KPN TV app niet helemaal goed meer werkt ondanks dat je 'm al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd hebt.

Om verder te kunnen kijken ben ik nog naar een paar dingen benieuwd: Ik lees dat je een Samsung TV gebruikt. Welk model is dit en van welk jaartal? En hoe is je tv met internet verbonden? Gebruik je ook andere apps op je tv (YouTube/Netflix) en hoe werken die? 


Hi @Alexandra!

Het model televisie is de Samsung UE55NU7100 uit het jaar 2018. De televisie is verbonden met de WiFi en ik gebruik inderdaad andere apps op de televisie zoals HBO Max, Netflix en Viaplay. Die functioneren echter gewoon volledig naar behoren.


Dankjewel voor de extra informatie @JordiLoogman! Ik zie dat je gegevens al in je profiel staan. Zodoende heb ik een melding doorgezet naar onze Technische Dienst. Zij pakken dit verder op en nemen binnen enkele werkdagen contact met je op. Laat gerust weten hoe het verder is verlopen.