Skip to main content
Vraag

KPN TV+ app opnames niet af te spelen op thuisnetwerk

• May 2, 2025
  • 17 reacties
  • 244 keer bekeken

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23

Waarom kunnen we niet met de KPN TV+ App op onze eigen thuisnetwerk de opnames niet zien? Op deze manier is het geen goede promotie voor die KPN TV+ App. Ik heb nog maar 1 Soundbox en 1 KPN TV+ DIW7022 en 2 Apple TV kastjes staan, en bij de Apple kastjes heb ik de app op de Samsung tv’s draaien. Maar de opnames kun je niet zien. Dit zou wel eens aangepast kunnen worden. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

17 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • May 2, 2025

Op die manier ben je verplicht meer ontvangers te huren, meer omzet…
Of, het heeft met licentie rechten te maken. Waarschijnlijk te duur.

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23

@bnh terwijl dat KPN de apps zo wilt maken dat je bij de 3de en/of 4de geen tv ontvanger meer nodig hebt, maar dan moet de opnames wel bekeken kunnen worden op je eigen “thuisnetwerk”. Buiten je thuisnetwerk kan ik begrijpen dat KPN dat blokkeert. Maar hallo, 👋🏼 ik ben thuis! 🏠 😂 Dan wil ik gewoon mijn opnames kunnen zien. 

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • May 2, 2025

Ik blijf het ook raar vinden. Een app die alleen binnenshuis bekeken kan worden en niet gelijke rechten heeft als de TV omtvanger.

Alleen op deze pagina geven ze ook aan dat je het opnemen pakket erbij kan nemen:

'Als je het Opnemen pakket hebt, dan kun je vanuit de app programma’s opnemen en terugkijken op het moment dat het jou uitkomt.'

Opnemen kan dus wel, maar 'terugkijken' is niet altijd gegarandeerd. Dat mag dan ook wel vermeld worden.

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23

@Sebas14 vooral dit laatste wat ik onderstreept hebt:

Ik heb het opnemen pakket, dus dan moeten ze het ook zo geven hoe het hierboven staat.

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23

Opnemen kan dus wel, maar 'terugkijken' is niet altijd gegarandeerd. Dat mag dan ook wel vermeld worden.

Dat zou ik raar vinden, ze moeten gewoon het opnemen vrijgeven, zo wordt het ook verwoord op de site. Maar let op! Dit gaan ze op de site misschien aanpassen omdat we dit aan de kaak stellen. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • May 3, 2025

Ik lees dat als “opgenomen programma’s terugkijken”.  Maar inderdaad is dit niet al te duidelijk verwoord, en gemakkelijk te verwarren met “terugkijken in de gids.”

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 3, 2025

Het is - al dan niet opzettelijk - wat wollig verwoord.

De zin “met de Smart TV App kan je dus genieten van TV kijken op de manier zoals jij gewend bent!, wekt de indruk dat de Smart TV App, al dan niet in combinatie met het opnemen pakket, dezelfde zenders en functionaliteiten biedt, als kijken via de ontvanger, als je dat gewend bent.

Als ik me het goed herinner, dan was het via de Smart TV App niet mogelijk, opnames van sommige zenders (ook in combinatie met het opnemen pakket) terug te kijken. Terugkijken via de gids was ook niet in alle gevallen mogelijk.

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23

Ik heb nog even naar mijn abonnement gekeken, maar daar zie ik staan dat je ook alleen voor de app kan kiezen:

Dan zou het toch handig zijn dat je dan ook de opnames kunt zien, toch? 🤔

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 3, 2025

Hoi Dennis. 

Er zijn nogal wat zenders waarvan je via de app niet kunt terugkijken en ook opnames niet kunt kijken.

Love Nature, IN Plus, Njam, Beleef KPN, Crime & Investigation, Nick Toons, Cartoonito, RTL Telekids, Cartoon Network, Al jaazera, E! entertainment, RTL Lounge, RTL Crime, RTL Z, France 2, RTV-7, RAI UNO, 100% NL, Stingray clasical, MTV 00's, TRT, TV 538

Eerder al ontdekt: BBC First, de Vlaamse zenders, ID, MTV Live, Duitse zenders.

(pff, vreselijke programmakeuze. G.R. zou ik niet eens opnemen….😁)

Hopelijk 😉wordt het binnenkort aangepast. Aangezien kpn nu ook een app-only abonnement heeft.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 6, 2025

Hoi ​@Dennis Overbeek, bedankt voor dit signaal, ik ga er voor zorgen dat dit ook terecht komt bij de ontwikkelaars, ik begrijp de wens in ieder geval heel goed! 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 6, 2025

Dat heeft ​@Shyrin van KPN al gedaan ​@Jan van KPN .

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23

Sommige zaken mogen wel iets sneller, vooral als je ook alleen de KPN TV+ App kunt nemen zonder tv ontvangers, althans dat wordt hieronder wel beweerd: 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 6, 2025

Precies dat app-only Dennis. Daarom heb ik het ook aangekaart op een voor jouw bekende plek hier 😉.

Nieuwe klanten die nu app only nemen komen voor (iets meer dan) 30 zenders wel van een koude kermis thuis nu.

Nu dat er is moet terugkijken en opnames afspelen zo snel mogelijk gelijkgetrokken worden aan de ontvanger in de smart-tv app.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 6, 2025

Ongetwijfeld maar beter zoiets een keer te veel doorgeven dan te weinig ​@PeterG 👍🏻

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 9, 2025

Hoi ​@Dennis Overbeek .

Inmiddels moet het afspelen van opnames van oa BBC NL wel mogelijk zijn via de smart-tv app! Hier wel tenminste.

Ook van E! kan het nu. De publieke Vlaamse en Duitse nog niet geprobeerd met opnames. En de ca 30 andere zenders waarbij het ook niet kon ook nog niet gecheckt.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • June 9, 2025

Opnames van VRT en Arte zijn in ieder geval (nog) niet af te spelen in de iOS TV+ app.

Smart tv app kan ik niet testen want mijn smart tv is “te oud” om ‘m op te kunnen installeren.  (Afgezien daarvan doet ie het nog prima…)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 9, 2025

Opnames van VRT en Arte zijn in ieder geval (nog) niet af te spelen in de iOS TV+ app.

Ik verwacht de aanpassing niet voor het mobiele gebruik ​@Wartywolfs