Skip to main content
Vraag

KPN TV+ app stopt midden in reclameblok naar volgend programma

• July 26, 2026
  • 30 reacties
  • 431 keer bekeken

Ik heb nu een probleem met kijken via de app op mijn tv, als ik via de TV gids een programma opstart dan stopt deze midden in de reclameblok naar het volgende programma. Voorheen liep dit vlekkeloos in elkaar over. Start ik dan na deze stop het volgende programma, dan stopt dit programma spontaan voor het afgelopen is?

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

30 reacties

• Topper
  • July 26, 2026

Wij hebben dit probleem ook: als wij een lopend programma starten via de gids, dan speelt dit programma tot het eind van het programma blok in de gids, dan stop het en keert de app terug naar de gids.

Je zou verwachten dat je app het volgende programma op die zender gaat spelen (zoals voorheen), maar dat is niet wat gebeurt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 26, 2026

Hier zijn weer wat meer opmerkingen over de laatste tijd. Een hele tijd niet. 

Factor: Google Streamer, TCL televisie. 

Voorheen ook Chromecast Google-TV HD, maar daar geen meldingen meer van. Met de Chromecast Google-TV 4k is het probleem nooit gemeld.

Op welk apparaat gebruiken jullie de app, ​@Dijkrijs , ​@swilkens ?

Start een zender via je favorieten of met de cijfertoetsen. Kan ook met de afstandsbediening van je televisietoestel. Indien hdmi cec is ondersteund. 

• Topper
  • July 26, 2026

Wij maken gebruik van een Google TV Streamer 4K, draait op Android TV. Daarop gebruiken wij de KPN TV+ app via de remote van Google.

Wij starten programma’s via de gids, zoals altijd. Voorheen liep de zender dan gewoon door na afronden van het programma, nu stopt het afspelen na het programma.

Betreft altijd gewoon live tv, geen pauze / replay / start van het begin - gewoon instappen in een live programma.

Geen van de afstandsbedieningen hebben cijfertoetsen, en dus altijd via de gids.

• Auteur
  • Topper
  • July 26, 2026

Ik gebruik een TCL Tv met KPN + app, ik ga dan naar TV gids, klik op het lopende programma wat voor het programma komt wat ik werkelijk straks wil zien.

Wacht dan tot het programma en de reclame afgelopen zijn, en ging voorheen dan zo moeiteloos door naar het programma waar ik op wacht. Nu stopt het gewoon, en moet ik door naar het volgende programma, gaat dan verder vanaf het monent dat er gestopt is.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Dijkrijs en ​@swilkens, goed dat jullie dit aangeven! We zien vaker signalen over maar het is nog niet duidelijk waar het door veroorzaakt wordt. 

Jullie starten beiden een lopend programma vanuit de gids dus, daar hoort het wel door te lopen. Bij het terugkijken van een programma zou het wel kloppen dat je aan het einde van het programma terug gaat, maar dus niet bij het live programma.

Merken jullie het bij bepaalde zenders meer dan bij andere zenders? En gebeurt het structureel als jullie kijken, of gebeurt het soms ook niet?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 27, 2026

Geen van de afstandsbedieningen hebben cijfertoetsen, en dus altijd via de gids.

Als het goed is kun je ook de afstandsbediening van de televisie gebruiken, ​@swilkens . Daar zitten cijfers op. Zo doe ik het vaak met m'n tv uit 2012 met Chromecast Google-TV 4k. Die oude afstandsbediening heeft zo toch weer functie. 

Verder kun je favoriete zenders selecteren. Die selectie komt bovenin het startscherm. Ook reuze handig om een zender live te kiezen. 

Tip: die favorieten zijn heel makkelijk in de mobiele app te selecteren! 😉

• Deelnemer
  • July 27, 2026

Ik heb nu een probleem met kijken via de app op mijn tv, als ik via de TV gids een programma opstart dan stopt deze midden in de reclameblok naar het volgende programma. Voorheen liep dit vlekkeloos in elkaar over. Start ik dan na deze stop het volgende programma, dan stopt dit programma spontaan voor het afgelopen is?

ik heb sinds 3 weken hetzelfde probleem , programma stop net voor het einde 

ik ga dan terug naar gids en selecteer het volgende programma 

erg irritant allemaal

• Deelnemer
  • July 27, 2026

Wij hebben dit probleem ook: als wij een lopend programma starten via de gids, dan speelt dit programma tot het eind van het programma blok in de gids, dan stop het en keert de app terug naar de gids.

Je zou verwachten dat je app het volgende programma op die zender gaat spelen (zoals voorheen), maar dat is niet wat gebeurt.

ik heb hetzelfde probleem , vraag me af of KPN hier iets mee gaat doen

• Auteur
  • Topper
  • July 27, 2026

@Jasper van KPN ik heb dit sructureel bij SBS6, van Oranjezomer naar Hart v NL, andere zenders heb ik niet geprobeerd eigenlijk.

wij hebben het zelfde probleem en dit is heel irritant 

dit is bij alle zenders.

wij kijken via de kpn app op de smart tv rechtstreeks via internet 

• Deelnemer
  • July 27, 2026

Ik ga morgen kpn maar eens bellen, ben benieuwd 😁

Jasper van KPN
Moderator

Bedankt voor de toelichting ​@Dijkrijs! Ik geef het door naar de ontwikkelaars.

Welkom op de community ​@Tom15 en ​@servicemonteurtje, vervelend dat jullie dit ook hebben maar goed dat jullie het hier aankaarten. Hiervoor hoef je niet te bellen, dit gaat sneller via ons 🙂

Kunnen jullie me meer vertellen, zodat we dat door kunnen geven en het meegenomen kan worden in het onderzoek hiernaar?

• Welk apparaat (merk en model) gebruik je?
  • Op welke zender(s) gebeurde dit?
  • Gebeurde het één keer of is het reproduceerbaar?

mrGanesha
Slimmerik
  • July 28, 2026

@Jasper van KPN 

Ik doe even de aanname dat de AndroidTV app heel erg zwaar leunt op de backend server infra. Het stoppen van een programma wordt dan niet door de app zelf geïnitieerd, maar is een opdracht vanuit de server van het TV platform. Het feit dat dit vaker voorkomt bij bepaalde apparaten zou verklaard kunnen worden doordat verbindingen op de server ingedeeld worden op basis van de apparaat-types, en daarom andere commando’s toegestuurd krijgen.

Dit is slechts een hypothese, maar als mijn aanname klopt, misschien interessant om uit te laten zoeken.

Jasper van KPN
Moderator

Ik weet niet precies hoe dat technisch in elkaar zit, het zou kunnen. De ontwikkelaars zijn alles aan het bekijken hiervoor en de voorbeelden helpen daarbij. We sturen alles door naar hen.

• Topper
  • July 29, 2026

Hoi ​@Dijkrijs en ​@swilkens, goed dat jullie dit aangeven! We zien vaker signalen over maar het is nog niet duidelijk waar het door veroorzaakt wordt. 

Jullie starten beiden een lopend programma vanuit de gids dus, daar hoort het wel door te lopen. Bij het terugkijken van een programma zou het wel kloppen dat je aan het einde van het programma terug gaat, maar dus niet bij het live programma.

Merken jullie het bij bepaalde zenders meer dan bij andere zenders? En gebeurt het structureel als jullie kijken, of gebeurt het soms ook niet?

Structureel bij alle zenders.

Jasper van KPN
Moderator

Duidelijk dank je. De ontwikkelaars zijn er nu mee bezig, dus het zal in een van de volgende versies verholpen worden verwacht ik.

• Deelnemer
  • July 30, 2026

ik heb sinds 3 weken hetzelfde probleem , programma stop net voor het einde 

ik ga dan terug naar gids en selecteer het volgende programma 

erg irritant allemaal

ben aan het proberen om dit op te lossen.

wat ik nu gedaan heb is een usb stick in de TV en deze instellen als extra geheugen , het probleem lijkt hiermee opgelost . 

dit maar eens een weekje testen :-) hopelijk blijft het zo

Jasper van KPN
Moderator

Dat is niet een oplossing hoe het hoort te gaan natuurlijk 😉 Fijn dat het voor jou lijkt te werken, maar de ontwikkelaars blijven er ook mee bezig om een oplossing te vinden.

• Deelnemer
  • July 31, 2026

Dat is niet een oplossing hoe het hoort te gaan natuurlijk 😉 Fijn dat het voor jou lijkt te werken, maar de ontwikkelaars blijven er ook mee bezig om een oplossing te vinden.

Klopt Jasper 

Is ook niet de oplossing, want het probleem is weer begonnen sinds gisterenavond 

Helaas ☹️

Jasper van KPN
Moderator

Jammer, ik hoopte ook dat je iets had gevonden. Dan wachten we ook voor jou op een update van de ontwikkelaars.

• Topper
  • August 6, 2026

@Jasper van KPN 

Het probleem komt bij mij inmiddels niet meer voor (vandaag).

Getest op NPO1 en Ketnet, in beide gevallen loopt de zender weer gewoon door wanneer ik een lopend programma vanuit de gids start.

Ik maak gebruik van de KPN TV+ app op een Google Streamer 4K. Ik verwacht dus niet dat het invloed heeft, maar voor de volledigheid: ik ben gewisseld van een Experia box 12 naar een eigen router (TP-Link X50-PoE) die aan het glasvezel modem van KPN hangt.

Android app is com.kpn.kpnandroidtv (08.99.02)

Jasper van KPN
Moderator

Ik verwacht niet dat dat er invloed op heeft, maar als het voor jou een verbetering geeft klaag ik niet natuurlijk. Ik hoop dat ik morgen niet een berichtje van je zie die vergelijkbaar is met die van Tom eerder 😉

• Topper
  • August 12, 2026

Ik verwacht niet dat dat er invloed op heeft, maar als het voor jou een verbetering geeft klaag ik niet natuurlijk. Ik hoop dat ik morgen niet een berichtje van je zie die vergelijkbaar is met die van Tom eerder 😉

Helaas, sinds deze ochtend is het probleem weer terug. Geprobeerd op NPO1, RTL en SBS6.

• Nieuwkomer
  • August 12, 2026

Zelfde probleem hier. Soms een paar keer, soms heel vaak (echt random).
Als het gebeurt, mis ik altijd het laatste stukje van het programma.

Zit ik bijvoorbeeld RTL 4 te kijken (20:00), gaan ze het hebben over wat het weer de volgende dag doet. Zie ik opeens de tv-gids. Snel terug naar dat kanaal... Helaas, te laat...

RTL 4, RTL 5, ... eigenlijk alle kanalen waar ik naar kijk.

Wat mij ook opvalt, is dat je soms “denkt” live te kijken, maar dat dit helemaal niet zo is!
Soms kijk je zelfs naar een programma van een paar uur terug.

Het live kanaal dat ik wil zien, selecteer ik via de tv-gids.

Ik sta op het punt om maar een extra KPN TV+ Box te bestellen, want zoals het nu gaat, is het echt niet te doen!

• TCL Smart TV (Android TV versie 12)
  • KPN TV+ app versie 08.99.02 (302359)

Jasper van KPN
Moderator

Ik was er al bang voor ​@swilkens, we nemen het mee. Net zoals jouw voorbeeld ​@N0EL, de ontwikkelaars zijn er nog mee bezig.