Skip to main content

Ook bij mij is de KPN TV app plots verdwenen op de Samsung TV. Met de hier voorgestelde oplossingen vind ik deze helaas niet terug. In de app store van mijn TV zie ik enkel de KPN iTV app. Is er iemand met de gouden tip?

 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

In de app store van mijn TV zie enkel de KPN ITV app

Dat is 'm toch.


Nee ik bedoel niet de KPN iTV app. Voorheen had ik een kpn logo tussen al mijn andere apps in het startscherm staan, als ik daar op klikte startte automatisch het lineair tv kijken. Nu kan ik het tv kijken enkel starten via Bron > hdmi 1. Ik zou die oude snelknop dus graag terugvinden 


Wat ben je nou kwijt? Dat is me niet duidelijk. Ik heb als ik het huisje op de Samsung afstandsbediening indruk 2 x kpn.

1 x kpn met het logo. Dat is de decoder op hdmi 1.

Of ben je de  app KPN ITV kwijt waarmee je zonder de decoder kan kijken ( enkele zenders ontbreken ten opzichte van de decoder).

 


Hi Peter,

Thanks, dat plaatje verduidelijkt mijn vraag. De button geheel links ben ik kwijt. Die van de decoder.


Bij mijn weten bestaat er geen app en/of afbeelding op een smart tv voor de KPN-decoder, alléén een afbeelding van de IPTV-app, maar dat kan per merk en soort software verschillen.

Ik heb een Sony en kan ook  alléén via de BRON kiezen.

 


Oh, je bent niet de app kwijt. Maar de instelling/koppeling om de kpn ontvanger met de Samsung afstandsbediening te kunnen bedienen. Op zich dus niet zo ernstig, zeker niet als je daarvoor de kpn afstandsbediening gebruikt.

Om het weer terug te krijgen:

Selecteer met de Samsung ab 'bron’. Ga daar één stap naar boven. Dan naar rechts helemaal rechts kiezen voor ‘Instellen univ….’. Voluit is dat namelijk Instellen universele afstandsbediening.

JanD schrijft: Bij mijn weten bestaat er geen app en/of afbeelding op een smart tv voor de KPN-decoder,

@JanD, is er bij Samsung wel degelijk. Dan is de Samsung ab ook gelijk geschikt om de decoder volledig (jawel) te bedienen. Nouja, je stuurt de signalen naar de tv en die geeft ze via de IR-hub onderaan het scherm weer af. Als dan de decoder in de zichtlijn van die hub staat werkt het.


@PeterG top! Bleek de hierboven genoemde oplossing toch te werken. Ik zag dat ik kabel/satelliet tv moest installeren dus was in veronderstelling dat dat niet was wat ik nodig had. Dank voor de hulp! 


Hi @MarkdeReuver, goed om te lezen dat je er met de toegesnelde hulp uit gekomen bent, en fijn dat je 't laat weten! :)