Skip to main content
Vraag

KPN TV+ app werkt niet in Duitsland via mobiel netwerk, alleen met wifi

• September 24, 2025
  • 13 reacties
  • 97 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb vandaag met KPN gebeld omdat de KPN tv app niet werkt in Duitsland op mij handy. De medewerkster kon mij geen antwoord geven, ze wist dat ook niet. Kennelijk heeft KPN geen contract met de Duitse provider Vodafone?  

Ik kon wel KPN tv kijken door in te loggen op de gratis wifi van het Techniek Museum in Speyer. Ik stond op de camperplaats er naast en het wifi signaal was sterk genoeg,

Ik had eerder een abonnement bij Odido en daarmee kon ik wel in Duitsland overal Odido tv kijken.

13 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 25, 2025

Hallo ​@Frans1944 ,

Als het ene netwerk niet goed (genoeg) werkt, kun je handmatig een ander netwerk kiezen in de instellingen van je toestel. Dat kan verschil maken. Net als in Nederland heeft provider A op bepaalde locaties beter bereik dan provider B of andersom. Handmatig een ander netwerk selecteren doe je als volgt:

bron: 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 25, 2025

Beste Noordzee,

Ik heb de test gedaan in Nederland. Ik heb een abonnement met KPN.

Ik vindt 3 netwerken, KPN, Odido en Vodafone. Als ik Odido of Vodafone aanklik als netwerk, dan krijg ik de message ” SIM kaart staat verbinding met dit netwerk niet toe”.   Is dat specifiek voor KPN?  Kan ik daarom ook in Duitsland geen andere netwerkoperator kiezen?

Een vriend adviseerde mij een abonnement met NLZiet te nemen. daarmee kun je overal in Europa goed alle tv zenders bekijken. Kost € 7,50 per maand. Voor mij geen goed alternatief, KPN beweert dat KPN tv app overal in Europa werkt. Niet dus.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • September 29, 2025

Hi ​@Frans1944, welkom allereerst bij onze community. 

Fijn om te zien dat Noordzee je ook op weg heeft geholpen. Ik denk uiteraard ook mee, want dit hoort wel te werken. 

Als je een goedwerkende verbinding hebt op je mobiele telefoon dan hoort de KPN TV+ app ook te werken. Daarom zou ik graag enkele dingen willen weten:

• Jij hebt een KPN abonnement voor je mobiele telefoon? En als je in Duitsland andere netwerken zoekt zie je dan KPN, Odido en Vodafone? Waar in Duitsland ben je precies? 
  • Zou je ook de netwerkinstellingen willen resetten op je telefoon? 
    • Android: het verschilt lichtelijk per merk, maar dit zou onder Instellingen > Netwerk en internet moeten staan
    • iPhone: Instellingen > Mobiel netwerk > Stel gegevens opnieuw in (helemaal onderin)

Laat je me weten of dit lukt?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 29, 2025

De klacht dat de KPN tv+ app niet werkt in Duitsland op de mobiele tel. heb ik al vele malen gehoord en gelezen. Via Google wordt men daarom geadviseerd om VPN te installeren op de mobiele tel. en dan deze in te stellen op een nederlandse server? 

DE KPN tv+ app werkte niet in het westelijke deel van Duitsland. Ik kom dit jaar niet meer in Duitsland.

Vulpen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+10
  • KPN Medewerker
  • September 29, 2025

Wilde je een specifieke zender bekijken of had je het met alle zenders (waaronder NPO zenders)

Ik heb de test gedaan in Nederland. Ik heb een abonnement met KPN.

Ik vindt 3 netwerken, KPN, Odido en Vodafone. Als ik Odido of Vodafone aanklik als netwerk, dan krijg ik de message ” SIM kaart staat verbinding met dit netwerk niet toe”.   Is dat specifiek voor KPN?  Kan ik daarom ook in Duitsland geen andere netwerkoperator kiezen?

Binnen nederland mag je alleen verbinden met je eigen netwerk (dus KPN). In het buitenland kun je verbinden met andere netwerken

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 29, 2025

Binnen nederland mag je alleen verbinden met je eigen netwerk (dus KPN). In het buitenland kun je verbinden met andere netwerken

Het gaat waarschijnlijk om KPN TV+ App op smartphone (niemand wil een TV naar buitenland dragen). De smartphone app werkt ook op vreemde netwerken, zolang het binnen EU is.

Vulpen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+10
  • KPN Medewerker
  • September 29, 2025

Het gaat waarschijnlijk om KPN TV+ App op smartphone (niemand wil een TV naar buitenland dragen). De smartphone app werkt ook op vreemde netwerken, zolang het binnen EU is.

Mijn bericht aangepast ter verduidelijking

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 29, 2025

Binnen nederland mag je alleen verbinden met je eigen netwerk (dus KPN). 

Mijn bericht aangepast ter verduidelijking

Ik zie geen aanpassing, maar dit klopt niet, binnen Nederland kan ik ook gewoon op vreemde netwerk (Odido) de smartphone app gebruiken. Maar het gaat hier om Duitsland, niet om Nederland

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 29, 2025

Even ter verduidelijking. Ik heb KPN TV+ op mijn smartphone. Ik kan overal in Nederland KPN tv bekijken. Ik ben vaak weg met de caravan. Op de campings in Nederland zet ik de mobiele hotspot aan. Ik heb onbeperkt MB's. Met mijn tablet en laptop maak ik verbinding met mijn hotspot en kan prima KPN tv kijken. (de KPN tv+ apps staan op mijn tablet en laptop). In Duitsland kan ik de hotspot aanzetten en op mijn tablet en laptop alles doen, e-mails, googelen e.d., maar geen tv. Ook op mijn smartphone werkt de KPN tv+ niet. 

Bij mijn dochter thuis in Duitsland kan ik via haar wifi prima tv kijken op laptop en tablet.

Mijn vraag was dus, waarom werkt de KPN tv+ app niet op mijn mobiele tel. in Duitsland. Mijn mob. tel staat standaard op “Automatisch Netwerkoperators selecteren”  Dit is advies KPN.

Vulpen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+10
  • KPN Medewerker
  • September 30, 2025

Nu weet ik niet wanneer je weer in Duitsland bent maar heb je het bij elk mobiel netwerk in Duitsland?(dus wat Noordzee al vroeg.) 

Dit kun je niet in Nederland testen omdat je in Nederland alleen met je KPN sim met KPN Netwerk mag verbinden (@TDN dus niet de app maar je data verbinding). In het buitenland mag je Roamen (met je KPN sim verbinden met niet KPN netwerken) 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 30, 2025

Bedankt voor de informatie. Ik wist niet dat ik in Duitsland zelf netwerkproviders mocht kiezen. Roaming staat daar altijd aan. Ik dacht dat de instelling “Automatisch Netwerkoperators selecteren” er voor zorgt dat altijd de best beschikbare operator wordt geselecteerd. Dat is dus kennelijk niet zo. Volgend jaar ben ik weer in Duitsland en dan ga ik uitproberen welke netwerkoperator het beste werkt.

Via google zag ik meerdere klachten hierover, tot en met het advies VPN te installeren op mijn smartphone om dit probleem te omzeilen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 30, 2025

In Duitsland kan ik de hotspot aanzetten en op mijn tablet en laptop alles doen, e-mails, googelen e.d., maar geen tv. Ook op mijn smartphone werkt de KPN tv+ niet. 

Bij mijn dochter thuis in Duitsland kan ik via haar wifi prima tv kijken op laptop en tablet.

Dat is de indicatie dat KPN (of zijn partner) UDP blokkeert bij roaming. Dit komt vaker bij IPv6-only abonnement. Werkt bij jou de "APN=portalmmm.nl"? Met deze APN kan je op IPv4 instellen en kan ook TV kijken. Bij nieuwe abonnementen werkt alleen "APN=internet" met IPv6-only en sommige toepassingen werken niet.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 30, 2025

Beste ​@Frans1944 het is altijd verstandig providerkeuze op handmatig te houden, zo voorkom je aan de kust per abuis verbinding te maken met een maritiem netwerk en aan de grens met de EU dat je per abuis met een niet-EU-land verbinding maakt, zoals je vaak leest in Griekenland, en dan verbinding met Turkije maakt.