Skip to main content
Beantwoord

KPN TV app werkt niet op alle smart-tv’s, extra kastje nodig

• September 2, 2025
  • 11 reacties
  • 140 keer bekeken

Ik vind het een zeer slechte zaak, dat als je een abonnement afsluit je niet wordt verteld dat de app niet voor alle tv's werkt.

Als ik dit geweten had was ik niet overgestapt.

Ik word nu opgezadeld met extra kosten voor een smart tv kastje waar je wel de app op kan installeren.

Beste antwoord door joop2011

Zo wie zo heb je via de KPN tv ontvanger een mooier beeld.

Ik ben ook benieuwd welke tv je hebt?

Ik zie dat het op de site van KPN wel wordt vermeld. (wel even zoeken)

------------------------ 

Hoe weet ik of mijn televisie geschikt is?

Je kan de KPN TV+ App installeren op de volgende type smart-tv’s en mediaspelers:

• Smart-tv met Android TV: versie 7.0 of hoger
  • Mediaspelers met GoogleTV of Android TV 7.0 of hoger zoals Google TV Streamer, Nvidia Shield en Xiaomi Stick

Twijfel je of jouw smart-tv of mediaspeler geschikt is? Ga dan naar Instellingen > Over > Versie en kijk of je Android TV 7.0 of hoger hebt.

----------------------------  

11 reacties

• September 2, 2025

Wat voor tv heb je? Wat is het merk en type?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 2, 2025

Bij kpn tv abonnement is één tv ontvanger inbegrepen, daar betaal je niet extra voor in vergelijking met het app-only abonnement.  Elke extra tv ontvanger is € 6 / maand.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • September 2, 2025

Zo wie zo heb je via de KPN tv ontvanger een mooier beeld.

Ik ben ook benieuwd welke tv je hebt?

Ik zie dat het op de site van KPN wel wordt vermeld. (wel even zoeken)

------------------------ 

Hoe weet ik of mijn televisie geschikt is?

Je kan de KPN TV+ App installeren op de volgende type smart-tv’s en mediaspelers:

• Smart-tv met Android TV: versie 7.0 of hoger
  • Mediaspelers met GoogleTV of Android TV 7.0 of hoger zoals Google TV Streamer, Nvidia Shield en Xiaomi Stick

Twijfel je of jouw smart-tv of mediaspeler geschikt is? Ga dan naar Instellingen > Over > Versie en kijk of je Android TV 7.0 of hoger hebt.

----------------------------  

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 4, 2025

Ik heb een Philips smart tv

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 4, 2025

Bij kpn tv abonnement is één tv ontvanger inbegrepen, daar betaal je niet extra voor in vergelijking met het app-only abonnement.  Elke extra tv ontvanger is € 6 / maand.

Beste ​@Wartywolfs dat klopt gedeeltelijk, je kunt ook tv afnemen zonder een decoder en alleen de TV+ app voor maximaal 2 geschikte tv's.

CC ​@Leonard12345 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 4, 2025

Ik heb een Philips smart tv

Philips heeft verschillende systemen, de ouderen hebben Android en werkt er perfect op en je heb GoogleTV werkt ook prima en je heb Tizen, daar werkt hij (nog) niet op.
Waarschijnlijk komt dat wel, helaas kunnen we niet zeggen wanneer, ik ben n.l. ook klant net als jij, ik heb Philips met het Google systeem en dat werkt perfect.
Zolang even het TV kastje gebruiken? Je kunt het achter de TV neerzetten zodat het uit het zicht is, dus je ziet het niet en het beeld is stukken mooier.

JoCoLa
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • September 4, 2025

Beste ​@Wartywolfs dat klopt gedeeltelijk, je kunt ook tv afnemen zonder een decoder en alleen de TV+ app voor maximaal 2 geschikte tv's.

CC ​@Leonard12345 

@JanD je kan op meerdere devices( TV, Tablet of Mobiel) de app installeren, maar slechts op TWEE tegelijk kijken

• September 4, 2025

Philips heeft verschillende systemen, de ouderen hebben Android en werkt er perfect op en je heb GoogleTV werkt ook prima en je heb Tizen, daar werkt hij (nog) niet op.

Tizen is van Samsung. En daar werkt de tv app van KPN prima op. Misschien wel de oudere iTV versie. Maar het werkt wel.

Op Philips tv's kan vanalles staan:

https://tv-sound-monitors.philips.com/s/article/Hoe-weet-ik-of-mijn-Philips-TV-een-Titan-OS-Google-Android-Saphi-of-Linux-TV-is?language=nl_NL

Maar vaak is het hier in Nederland Saphi wat je tegenkomt op Philips tv. En daar heeft KPN geen app voor. Ik vermoed dat die er niet gaat komen ook.

Als je een Philips tv koopt: let er op dat er AndroidTV of GoogleTV op staat.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 4, 2025

Ja en nee ​@Marlon92 De Tizen op de philips schijnt toch anders te zijn want de app werkt daar niet op.

Saphi was zo'n misproduct daar zijn ze gelukkig allang mee opgehouden.

• September 4, 2025

Ja en nee ​@Marlon92 De Tizen op de philips schijnt toch anders te zijn want de app werkt daar niet op.

Tizen op Philips bestaat volgens mij helemaal niet. En Google is het met mij eens.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 4, 2025

Philips - Titan OS

Sinds 2024 brengt Philips smart-tv's uit met Titan OS. Dit systeem vervangt het Saphi-smart-tv-systeem dat Philips voorheen gebruikte op veel van haar smart-tv's.

Philips gebruikt dus Titan i.p.v. Tizen