Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ app werkt niet op een TCL Android TV van 2025: kan niet inloggen

• June 4, 2025
  • 24 reacties
  • 293 keer bekeken

KPN TV+ app werkt niet op een TCL android TV van 2025.

Ik kan niet inloggen.

Geeft fout melding of kan helemaal niet inloggen

App versie 08.70.03

TCL QLED 32S51K

Volgens jullie website zou android 7.0 en hoger moeten werken

Alle andere app's werken goed (youtube, netflix, npo strart etc.)

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@Wolly1956, dit zien we helaas vaker voorkomen. De TCL en de KPN TV+ app werken nog niet helemaal lekker samen. Je kan het volgende proberen:

• Log in op tv.kpn.com 
  • Ga naar ‘Profiel’
  • Ga naar ‘Apparaatbeheer’
  • Verwijder daar alle apparaten waarop je bent ingelogd
  • Probeer opnieuw in te loggen op de Smart TV

24 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Wolly1956, dit zien we helaas vaker voorkomen. De TCL en de KPN TV+ app werken nog niet helemaal lekker samen. Je kan het volgende proberen:

• Log in op tv.kpn.com 
  • Ga naar ‘Profiel’
  • Ga naar ‘Apparaatbeheer’
  • Verwijder daar alle apparaten waarop je bent ingelogd
  • Probeer opnieuw in te loggen op de Smart TV

• Auteur
  • Topper
  • June 6, 2025

Gaan jullie de app nog aanpassen? 

Volgens jullie website zou android 7.0 en hoger moeten werken

Groet

Kees 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dat klopt, inderdaad. Maar helaas zien we dat het bij de TCL TV's vaak niet helemaal lekker loopt. Dit is bekend en wordt aan gewerkt.

• Auteur
  • Topper
  • June 13, 2025

Als alle apparaten verwijderd zijn, kan ik nog steeds niets!!!

Hopelijk komen jullie snel met een update. Er is geen andere App die niet werkt!!

Enig idee hoelang dit nog gaat duren? Anders vindt ik dat jullie maar zo'n TV+ kastje, gratis, ter beschikking moeten stellen. Zodat we alsnog TV kunnen kijken.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Jammer dat het nog steeds niet lukt om in te loggen op jouw TCL Android TV, ​@Wolly1956. Zoals ik eerder aangaf, is dit een bekend probleem. Je kan nog kijken of het opnieuw installeren van de app helpt. Anders is het wachten op een update. Wanneer die komt, durf ik je niet te zeggen. Houd daarvoor onze Product Updates in de gaten.

• Auteur
  • Topper
  • June 16, 2025

Dus dat gratis extra tv+ kastje zit er niet in begrijp ik?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Nee, ik kan je niet gratis een TV+ Box toesturen. Maar misschien kun je iets met deze alternatieve oplossingen:

• Een andere optie is om vanaf jouw telefoon of een tablet te casten naar jouw TV. De meeste Android TV's beschikken tegenwoordig over een ingebouwde Chromecast.
  • Als laatste zou je nog kunnen overwegen om een Chromecast TV Streamer aan te schaffen. Hiermee kan je van elke TV een Smart TV maken. En ik weet dat de Smart TV app sowieso op de Chromecast werkt.

Waarschijnlijk is dit alsnog niet het antwoord waar je op had gehoopt, maar ik kan het niet anders maken.

• Auteur
  • Topper
  • June 17, 2025

ook dat streamen via ingebouwde chromecast verloopt haperend. Staat steeds weer te bufferen terwijl ik maar 3 meter van het modem afzit!

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Als ‘ie constant blijft bufferen, dan heb je mogelijk een instabiele wifi verbinding. Ik raad je aan om daarvoor de Wifi Manager te gebruiken. Dit is dé manier om het beste uit jouw wifi verbinding te halen. De Wifi Manager zal je vragen een aantal metingen op verschillende locaties uit te voeren. Hierna komt deze met een passende oplossing.

Biedt dit nou niet direct de oplossing? Neem dan ook eens dit topic met meer tips om problemen met wifi op te lossen eens door. 

• Auteur
  • Topper
  • June 20, 2025

De wifi manager werkt ook niet. Soms zegt hij "Je hebt geen internet” een volgende keer stopt hij bij de plaats van het modem! 1 keer kwam ik tot aan welk wifi punt ik heb, maar toe stopte de app! Sorry maar ik vind het echt super waardeloos allemaal. Soms kan de telefoon ook niet verbinden, al ben ik in de zelfde ruimte als het super wifi 2 punt. en moet ik tot aan het modem lopen om te verbinden.

Wat kunnen jullie hier aan doen? Een monteur sturen?

Forum|alt.badge.img+5
  • KPN TV+ App QA/Dev
  • June 20, 2025

De wifi manager werkt ook niet. Soms zegt hij "Je hebt geen internet” een volgende keer stopt hij bij de plaats van het modem! 1 keer kwam ik tot aan welk wifi punt ik heb, maar toe stopte de app! Sorry maar ik vind het echt super waardeloos allemaal. Soms kan de telefoon ook niet verbinden, al ben ik in de zelfde ruimte als het super wifi 2 punt. en moet ik tot aan het modem lopen om te verbinden.

Wat kunnen jullie hier aan doen? Een monteur sturen?

Goedemorgen Wolly. Er zijn veranderingen geweest waardoor je mogelijk weer kunt inloggen op de TCL. Lukt het inloggen momenteel?

• Auteur
  • Topper
  • June 20, 2025

Helaas, nog niet! Sluit de app gelijk weer af

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@Wolly1956 Er lijkt iets niet helemaal lekker te gaan met jouw verbinding. Heb je al eens een schone installatie van de SuperWifi gedaan? KPN SuperWifi: installatie en gebruik.

• Auteur
  • Topper
  • September 9, 2025

Hallo,

De app werkt nog steeds niet op TCL tv

shoutje
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • September 9, 2025

@Wolly1956 de app doet inderdaad niet wat hij moet doen helaas, ik merk wel op dat deze na de laatste update iets vooruitgang heeft geboekt maar loopt idd nog soms vast, hapert of reset zichzelf.

Welke versie van de app heb je geïnstalleerd ?

• Auteur
  • Topper
  • September 10, 2025

De versie is 8.74.04

• Auteur
  • Topper
  • September 10, 2025

2 maanden geleden heb ik meegewerkt (testen ) van een beta versie voor de TV+ app voor tcl en ik had de indruk dat deze toen beter werkte als de versie die er nu opstaat

shoutje
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • September 10, 2025

Inmiddels is er de versie 08.76.07, misschien dat deze beter voor je werkt. Heb je ook de nieuwste TCL software geüpdatet, er is deze week ook een nieuwe versie van TCL te downloaden en ik heb een sterk vermoeden dat deze update een positieve bijdrage levert aan de TV+ app !

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@Wolly1956 Heb je de tip van ​@shoutje gezien? Hopelijk helpen deze nieuwe updates!

• Auteur
  • Topper
  • September 12, 2025

Ja de nieuwe update doet het beter

Bedankt

• Deelnemer
  • October 1, 2025

Het probleem met niet werkende KPN app bij TCL en Philips televisies loopt al sinds December 2024 / Januari 2025 en is nog steeds niet opgelost. Ik heb in een eerdere groep gezeten waarbij dit is aangekaart. Het gaat bij ook om 2 TCL televisies waarbij de app niet werkt. Als ik de app opstart, dan probeert deze op te starten, maar komt vanzelf in het algemene scherm van de tv terecht. Als ik (bijde andere tv) de app verwijder en opnieuw probeer te installeren, dan geeft ie een foutmelding bij installatie en geeft aan dat ik het na een paar minuten nogmaals moet proberen. Zoals gezegt, loppt die al zeker sinds Januari dit jaar. Ik hoop dat ze nu een keer een oplossing gaan vinden.

• Deelnemer
  • October 1, 2025

Wel grappig. Heb ik een bericht geplaatst over iets wat niet was opgelost en wat al speelde sinds Januari. Net de app verwijderd bij de 2 tv's en opnieuw geinstaleerd. En nu werkt het ineens wel. Heel bijzonder dat we hiergeen bericht van hebben gekregen. Maar bij deze en hoop dat dit voor alle TCL tv's werkt. App verwijderen en opnieuw installeren. Bij mij vroeg ie om een update te installeren en daarna werkte het gewoon en nog redelijk snel ook.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 1, 2025

Je kunt je abonneren op https://community.kpn.com/product-updates, en als je ook Abonnementen hebt aanstaan in https://community.kpn.com/settings/notifications, dan krijg je een mailtje als er een nieuwe update is.

Er was gisteren een nieuwe Smart TV app update zag ik daar.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Mooi dat de app nu wel werkt op je TCL tv's ​@Patrick50! We zijn continu bezig om verbeteringen aan te brengen en de app compatible te maken met zoveel mogelijk tv's, dus mooi dat het nu effect heeft bij jou. Als je op de hoogte wil blijven van updates en releasenotes, dan kun je het beste de tip van Wartywolfs volgen.