Skip to main content

Ik heb de m ook gekocht om op de camping te gebruiken; thuis geprobeerd en werkte prima maar nu op de camping krijg ik het niet voor elkaar. Ik heb de tv aangesloten op netwerk van de camping en mijn telefoon ook. Kan het zijn dat het niet werkt omdat WiFi netwerk niet sterk genoeg is?  Kan ik ook nog gewoon streamen vanaf mijn telefoon want daarop kan ik wel tv kijken

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt torigineel topic]

Er spelen twee dingen bij het gebruik van de smart-TV app op de camping.

1) De beschikbare bandbreedte moet voldoende zijn en daar wil het op een wifi netwerk van een camping nog wel eens aan schorten. De smart-TV app verbruikt zo'n 6,5Mbps en dat betekent dat je toch eigenlijk minimaal het dubbele aan bandbreedte nodig zult hebben om haperingen te voorkomen.

2) De smart-TV app werkt alleen op jouw thuisnetwerk en dus zal je ervoor moeten zorgen dat het TV platform van KPN denkt dat jouw Android/Google TV thuis aangesloten is. Dat kan door de Android/Google TV een VPN verbinding met jouw thuisnetwerk op te laten zetten.

 

Onderstaand de apps op mijn Chromecast Google TV voor gebruik buitenshuis.

De VPN Client Pro app maakt bij het opstarten van de Chromecast Google TV automatisch o.b.v. OpenVPN een verbinding met de OpenVPN server die bij mij thuis op een Synology NAS draait.

De VPN Client Pro app is zo ingesteld dat alleeen de communicatie van de Netflix app en de smart-TV app van KPN door de VPN tunnel geleid wordt. Hierdoor loopt de communicatie van deze twee apps dus via mijn thuisnetwerk naar Internet en zien Netflix en het TV platform van KPN de Chromecast Google TV alsof deze bij mij thuis staat. Hiermee sla ik twee vliegen in één klap immers de smart-TV app werkt daardoor ook buitenshuis en Netflix zal niet kunnen zien dat de app buitenshuis gebruikt wordt want Netflix wil dat vanaf begin 2023 aan banden gaan leggen. Zie dit artikel.

 

Vereiste is dus wel dat je thuis een VPN servertje hebt staan.

Voor mensen met een Synology NAS is dat geen enkel probleem, dan is het een kwestie van het installeren vsn de VPN Server. Heb je geen Synology NAS dan komt daar iets meer bij kijken.