Skip to main content

Ik zie al meer berichten ivm de niet werkende tv app kpn op de canarische eilanden.

Bestaat dit probleem nog steeds en zo ja, wanneer opgelost ??

Mvrgr. Desiree

Hallo @Deesje1966 ,

Mogelijk ben je nu in een hotel die hoort bij een keten die buiten Europa is gevestigd. Dit komt namelijk vaker voor in buitenlandse hotels. Het is wellicht raar, maar dan lijkt het net of je niet in Spanje zit, maar in een ander land zoals de UK of de USA. En dan lukt het niet met KPN TV. Want dat is beperkt tot de EU. 


Hoi Noordzee,

Tenerife, Canarische Eilanden behoren toch bij Spanje cq EU ??

Wordt er gewerkt aan een oplossing zodat ik wel tv kan kijken op mobiel en/of tablet ?

Mvrgr Desiree 


Hoi Noordzee,

Tenerife, Canarische Eilanden behoren toch bij Spanje cq EU ??

Wordt er gewerkt aan een oplossing zodat ik wel tv kan kijken op mobiel en/of tablet ?

Mvrgr Desiree 

Nee, die behoren niet tot de EU.


Hoi Noordzee,

Tenerife, Canarische Eilanden behoren toch bij Spanje cq EU ??

Wordt er gewerkt aan een oplossing zodat ik wel tv kan kijken op mobiel en/of tablet ?

Mvrgr Desiree 

Ja @Deesje1966 , Tenerife valt onder de EU. Elders op Tenerife zou je gewoon gebruik kunnen maken van de KPN TV app. 
 

Zoals in mijn eerdere antwoord geschreven, ligt het aan de WiFi-netwerken van bepaalde hotels. KPN kan dat niet oplossen. 
 

In dit topic lees je meer over dit fenomeen:

 


FYI,

Met de komst van de streamingdiensten zoals Netflix e.d. hebben veel hotels besloten deze dienst en o.a. live tv kijken te beperken of helemaal uit te sluiten van hun netwerk.
Zo voorkomen ze overbelasting en klachten van gasten die niet streamen maar door het overbelaste netwerk ook niet meer kunnen internetten en/of app.

Of je hotel, appartement, camping e.d. deze diensten blokkeert kan je makkelijk controleren door deze diensten even via je mobielennetwerk op te starten (wel roaming aanzetten).

Wanneer je dan wel Netflix, Videoland of live tv van KPN kan gebruiken weet je dat dit dus wordt geblokkeerd op het wifi netwerk.

Buiten de EU werkt vaak de live tv van je provider sowieso niet tenzij je een VPN verbinding hebt.
Echter moet je dan weer uitkijken met je mobile data (roaming) i.v.m. hoge kosten per MB.
Â