Skip to main content

Technisch vraagje:
===============
Ik ben in het bezit van een 2-tal Samsung Smart tv's waarop ik meerdere apps kan installeren.
Op beide toestellen kan ik bij voorbeeld Netflix, Videoland, ViaPlay en HBO Max installeren.
Echter ik ervaar problemen met de KPN app welke ik wel op het éne toestel maar niet op het toestel in de slaapkamer geïnstalleerd krijg.
* Ik krijg de mededeling dat mijn toestel niet compatibel zou zijn maar begrijp niet waarom dan alle andere apps wel geïnstalleerd kunnen worden en niet jullie KPN int app?

Hebben jullie voor mij een verklaring of nog beter . . . de oplossing?

 

 

* Ik krijg de mededeling dat mijn toestel niet compatibel zou zijn ...

Hoe oud is dit toestel? 


Het toestel is aangeschaft in 2017 of 2018.

 


Het toestel is aangeschaft in 2017 of 2018.

Dat kan dan misschien nog wel een oud model zijn. Weet u het typenr? Ik lees nogal eens dat een tv uit 2016 of nieuwer vereist is. Maar dat is dan de productie datum natuurlijk. 


Ik ben uiteraard bekend met het typenummer maar ook hoe je het productiejaar eruit kunt halen.

Maar indien het toestel te oud is dan is het niet mogelijk om apps te installeren, toch?

Dus waarom wel de eerder genoemde apps geïnstalleerd (en bekeken) kunnen worden en slechts de KPN app niet???

Dan kan je toch niet concluderen dat het toestel te oud is, of zie ik dat fout?


Maar indien het toestel te oud is dan is het niet mogelijk om apps te installeren, toch?

Zo simpel werkt het niet. Het kan heel goed zijn dat de ene app wel beschikbaar is voor uw tv en de andere niet.

Het is net als met Windows. Daarbij heb je ook dat sommige programma's alleen onder Windows 10 en 11 werken. Niet onder de oudere versies van Windows. Terwijl sommige andere programma's ook onder Windows 7 werken. En sommige werken zelfs nog onder Windows XP. 

Op uw tv staat ook een besturingssysteem, net als dat Windows dat is. Op nieuwe tv's staat een heel recente versie van dat besturingssysteem. Op oudere tv's staat een oudere versie van dat besturingssysteem. Bij Samsung heet dat besturingssysteem Tizen volgens mij.

Stel nu dat voor de app van KPN Tizen 5 of hoger vereist is en op uw tv staat Tizen 4, dan zult u de app niet zien in de app store. Maar misschien de app van Netflix wel omdat die app ook werkt onder Tizen 4.

Die versie nummers zijn fictief. Zomaar als voorbeeld gekozen.


Bedankt, dat maakt het voor mij wel een stukje duidelijker.

Ik hoop dat er KPN-technici meelezen en hier ook zullen reageren.


Hoi @Henk99999, welkom op ons forum!
Zoals Nick al wel noemde is een van de vereisten van onze app dat je samsung uit 2017 of nieuwer komt. (zie ook: kpn.com/smarttv)
Daarnaast kan het ook zijn dat de app store niet op Nederland staat (of je TV uit een ander land komt.)

Op welke apparaten kan ik kijken met de KPN Smart TV app?

De Smart TV app is geschikt voor verschillende soorten Smart TV’s en voor apparaten met Android TV OS.

De Smart TV app is geschikt voor tv’s van Samsung & LG uit 2017 of nieuwer. Weet je niet precies uit welk jaar jouw Smart TV van LG of Samsung komt? Zoek dan naar ‘KPN iTV’ in de app store van je Smart TV. Als je de app kunt vinden, betekent dit dat jouw tv geschikt is. Kun je de app niet vinden? Dan heb je een oudere tv, óf heb je misschien een buitenlandse televisie. Controleer in dat geval of je toegang hebt tot de Nederlandse app store.

Ook is de Smart TV app geschikt voor apparaten met Android TV OS, zoals op verschillende televisies van Sony en Philips, of op een mediaspeler zoals de Nvidia Shield. Je kunt eenvoudig controleren of jouw Android TV apparaat geschikt is voor de app door de KPN iTV app te zoeken in de Play Store. Kun je de app niet vinden? Dan is je apparaat helaas niet geschikt voor de app.

Het kan natuurlijk zijn dat andere apps andere eisen stellen aan je TV, dat bijvoorbeeld de youtube app wél beschikbaar is hoeft niet te betekenen dat die van ons beschikbaar is.

 


Het is mij inmiddels wel duidelijk, bedankt voor de reacties.

Wel jammer, het toestel is dan wel “te oud” maar nauwelijks gebruikt.

En om dan maar een nieuw toestel aan te schaffen omdat er slechts één app niet geïnstalleerd kan worden is het voor mij persoonlijk niet waard, maar wie weet?


@Henk99999 

Ach, je kan natuurlijk een los streamingapparaatje kopen.

Met een chromecast v3 cast je van af de KPN iTV app in bv je smartphone en kun je dus op TV kijken.

Onderstaande hebben eigen afstandsbediening en de mogelijkheid om los te gebruiken.

Met de Chromecast 4 met Google-TV of een Android-TV stick (als bv de Xiaomi MI stick HD of 4k of de Nokia 8000 streamingbox, allen rond 79 euro, kun je je tv redelijk goedkoop updaten. Zo is mijn oude beestje uit 2013, wel smart maar GEEN ENKELE app werkt nog. weer geheel smart heden ten dage.


Peter G,

 

Ik ben bekend met al dit soort mogelijkheden maar daar houd ik allemaal niet (meer) van.

Iets moet bij mij op een normale manier functioneren dus het ging mij alleen om de vraag waarom ik de KPN app niet kon installeren en andere apps wel.

En dat is mij inmiddels duidelijk gemaakt.

Maar bedankt voor je reactie.