Skip to main content

Is het mogelijk om de Android box te laten werken met Google home voor commando's. Hij wordt wel gezien maar alleen voor geluid. Het is een beetje maf om de assistent in te drukken op de afstandsbediening en 'pauze' te zeggen terwijl er ook een toets voor pauze is. Ik zou hem gewoon met mijn google hub willen aanspreken

Inmiddels opgelost, decoder moet hiervoor met wifi verbonden zijn 


@Eade 

 

Ik begrijp het niet helemaal om eerlijk te zijn.

Je hebt de DIW7022 en voor Google Home werkt de DIW7022 alleen via WIFI en niet als hij met een vaste UTP kabel is aangesloten?

 


Is het mogelijk om de Android box te laten werken met Google home voor commando's.

Je kunt de afstandbediening van Google TV app gebruiken om jouw TV+ Box te bedienen.


@joop2011 Dat klopt inderdaad, de afstandsbediening wil in hetzelfde wifi netwerk zitten om gekoppeld te kunnen worden. Bijkomende rariteit is dat als ik bedraad netwerk neem, de wifi uitgaat. Decoder draait dus nu op wifi en ik kan via Google home een aantal commando's geven, zoals aan/uit, pauze/speel, volume harder/volume zachter, alles door okay google "commando" op "naam decoder"


@joop2011 Dat klopt inderdaad, de afstandsbediening wil in hetzelfde wifi netwerk zitten om gekoppeld te kunnen worden. Bijkomende rariteit is dat als ik bedraad netwerk neem, de wifi uitgaat. Decoder draait dus nu op wifi en ik kan via Google home een aantal commando's geven, zoals aan/uit, pauze/speel, volume harder/volume zachter, alles door okay google "commando" op "naam decoder"

De TV+ Box hoeft niet op het wifi netwerk te zitten om hem via de Google Home of Goohle TV app te bedienen. Dat kan zolang de telefoon/tablet en TV+ Box in hetzelfde netwerk (subnet) zitten.


Dat zou je verwachten maar bij mij komt de melding "kan kpn2 niet vinding in wifi netwerk, zorg dat hij in hetzelfde netwerk zit" ik heb de decoder de naam kpn2 gegeven omdat er 2 heb. Netwerk kabel eruit en hij maakt de koppeling 


Maar wat moet ik zeggen tegen mijn google hub om naar zender 4 te gaan tegen mijn afstandbediening praten gaat wel maar niet met de google hub terwijl deze er wel bij staat en aan en uit kan gezet worden.


Geen idee hoe dat moet, op afstandsbediening google toets kanaal 4 veranderd naar rtl4 maar hetzelfde via google assistent start hij YouTube op met 4 op tv.

Maf ding 


bij mij ook das eigenlijk waar je niks aan hebt kun je niet automatiseren


Nee alleen aan/uit/pauze/speel/harder/zachter/

Iets anders begrijpt hij niet 


Hoe kan je hem eigenlijk toevoegen aan je google home dan ?
als wat voor device/merk etc ?

 


Als je de androidbox  in je wifi netwerk hebt staan en google assistent aan hebt staan dan verschijnt hij als kpn1 en een 2e decoder als kpn2 in je apparaten in google home.


Geen idee hoe dat moet, op afstandsbediening google toets kanaal 4 veranderd naar rtl4 maar hetzelfde via google assistent start hij YouTube op met 4 op tv.

Maf ding 

Precies hetzelfde bij mij! Hij gaat dan alles via YouTube kijken. 


Reageer