Skip to main content

We hebben sinds kort de tv+ box. als we iets gekeken hebben wat we opgenomen hadden en gaan terug via het menu naat tv kijken staat het beeld stil.

We moeten dan een paar keer op play drukken voordat het beeld loopt.

Ook valt vaak het beeld stil.

Hoe los ik dit op

Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de Experiabox of Box12?

Of te wel, wat zit daar allemaal tussen.


Via utp en een hub omdat er meerdere apparaten internet nodig hebben zoals de tv, sonos


Die HUB kan wel eens het probleem zijn. 

Probeer de KPN tv decoder Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) rechtstreeks met een UTP kabel aan te sluiten op de Experiabox of Box12.


Is onmogelijk, is in een andere ruimte en de vorige box die het prima deed werkte er zo ook op.

Dus probleem van de kpn die daar goed in zijn.


Beste @Henny V, welkom! Vervelend dat je hier tegenaan loopt! Ook ik ben benieuwd wat er gebeurt als je de hub er tijdelijk tussenuit haalt. Welk merk/type apparaat is het? Ik deel ook nog even het aansluitbeleid van de TV+ Box. Het is goed dat je 'm zo aansluit, voor de beste werking.


Beste Marcia,

Ik heb een samsung smart tv en dat werkte allemaal goed, door een monteur van kpn aangesloten incl. hub van de kpn. Door een fout bij de kpn was alles bij mij geannuleerd en vervangen voor insteekkaarten. Gelukkig snel contact gehad en de medewerker heeft mij 2x de nieuwe box gestuurd. En zonder toestemming mijn contract met 1 jaar verlegd. Het enige wat ik gedaan heb ik de utp die in de oude kast zat in de nieuwe gestoken en de nieuwe hdmi kabel geplaatst. Als het dan niet goed werkt ligt het aan het kastje en niet aan de kabel naar mijn idee.


Beste Marcia,

Ik heb een samsung smart tv en dat werkte allemaal goed, door een monteur van kpn aangesloten incl. hub van de kpn. Door een fout bij de kpn was alles bij mij geannuleerd en vervangen voor insteekkaarten. Gelukkig snel contact gehad en de medewerker heeft mij 2x de nieuwe box gestuurd. En zonder toestemming mijn contract met 1 jaar verlegd. Het enige wat ik gedaan heb ik de utp die in de oude kast zat in de nieuwe gestoken en de nieuwe hdmi kabel geplaatst. Als het dan niet goed werkt ligt het aan het kastje en niet aan de kabel naar mijn idee.

 

Insteekkaarten?

Dan heb je Digitenne, want alleen met Digitenne kan je met insteekkaarten (CI+ kaarten) werken bij KPN.

Om eerlijk te zijn, begrijp ik niet wat je bedoelt. 


Ik heb ook geen insteek kaarten voor thuis maar dat had een medewerker verkeerd gedaan. Dat is opgelost maar daarom heb ik de nieuwe box gekregen.

Ik heb de experiabix 10 tv+ box en samsung oled tv.

Heeft perfect gewerkt mer de oude tvbox, nu de nieuwe en zijn er problemen.


En zonder toestemming mijn contract met 1 jaar verlegd.

Daar ga je dan toch zeker niet mee akkoord immers dat is wel de reden waarom je nu die TV+ Box hebt en niet meer de "oude" TV ontvangers.

Ik hoop dat @Marcia_ een mogelijkheid ziet om dat terug te draaien of er anders in ieder geval voor te zorgen dat je weer zo'n "oude" TV ontvanger krijgt.


@Henny V 

Ik snap er echt nu helemaal niets meer van.

Eerst heb je het over insteekkaarten en daarna zeg je je hebt geen insteekkaarten.

Ik kan het helemaal niet meer volgen.

 

Als ik het een beetje begrijpt heb je het volgende:

KPN router modem: Experiabox V10

KPN tv decoder: Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Met UTP kabel aangesloten

En er zit een HUB tussen.

 

Ook al ben je het er niet mee eens en wil je het ook niet horen, mijn conclusie is en blijft, het ligt aan de HUB. Sorry, maar ik kan echt niet anders concluderen. 

 

HUB moet altijd IGMP Snooping ondersteunen om de KPN tv decoder goed te kunnen aansturen.

 

Advies aansluitschema KPN is:

groene lijn is een UTP kabel

 


joop2011 schreef:

Ook al ben je het er niet mee eens en wil je het ook niet horen, mijn conclusie is en blijft, het ligt aan de HUB. Sorry, maar ik kan echt niet anders concluderen. 

Dat is echt veel te kort door de bocht en waarschijnlijk ook niet juist immers de "oude" TV ontvanger werkte wel goed en ik ga er voor het gemak even vanuit dat die ook via die "hub" (switch) aangesloten was.

Je weet niet eens het merk en type van de door @Henny V gebruikte "hub" (switch) dus hoe kan je dan tot die conclusie komen.

 


Klopt daar is niets aan verandert, de hub heb ik  bij mijn overstap lang geleden bij de kpn monteur toen gekocht ivm meerdere aansluitingen op die plek


Welke HUB (switch) heb je?

Zijn alle UTP kabels nog goed, loopt ook die even na.

Kijk of het zonder switch wel goed werkt (dus met een UTP kabel van de Sagemcom DIW7022 met 1 UTP kabel naar de Experiabox V10.  Dan kan je uitsluiten of het aan de switch ligt (kan defect zijn of zo)

Wel vreemd dat het met de “oude” KPN tv decoder goed werkte. 

 

En KPN mag, zoals @wjb ook aangeeft, niet ongevraagd je abonnement wijzigen. 


joop2011 schreef:

Om op die manier de juiste informatie te kunnen krijgen.

Soms moet je daarvoor van het gebruikelijke pad afwijken.

Misschien is een vraag stellen dan handiger. 😉