Skip to main content

Ik heb een tv+ box 12. Als ik op de knop van de gids druk en daarna weer terug ga naar het programma, gebeurd het regelmatig dat het geluid en beeld niet meer synchroon lopen. Als ik dat later nog een keer doe, lopen beeld en geluid wel synchroon. Graag een reactie.

gr. Piet 

Goedemorgen @PietB48 en bedankt voor jouw bericht!
Dat is knap storend dus goed dat je hier melding van maakt. Eerste waar ik even benieuwd naar ben is hoe je de tv+ ontvanger hebt aangesloten; bekabeld of via de wifi. Heb je zelf ook al dingen geprobeerd om dit probleem te verhelpen? Heb je de tv+ box ook al eens een reset gegeven?

 


Waar ik verder benieuwd naar ben;

  • Hoe heb je het geluid aangesloten? Heb je het geluid via de tv zelf of gebruik je bijvoorbeeld een soundbar? Zo ja, hoe heb je dit aangesloten?
  • Hoe is geluid ingesteld? Stereo of Passthrough?
  • Het kan voorkomen dat een TV meerdere HDMI ARC aansluitingen heeft. We hebben ervaren dat er dan een AV Sync issue kan ontstaan als de soundbar op een ander type HDMI aansluiting zit dan de tv+ box.

 


De tv box 12 is bekabeld aangesloten. Ik heb de tv box 12 terug gezet naar fabrieksinstellingen. Alle updates weer geïnstalleerd. Het geluid is aangesloten met glasvezelkabel aan een Böse tv-speaker. Het geluid is stereo ingesteld. Tot nu toe loopt alles synchroon.


De tv box 12 is bekabeld aangesloten. Ik heb de tv box 12 terug gezet naar fabrieksinstellingen. Alle updates weer geïnstalleerd. Het geluid is aangesloten met glasvezelkabel aan een Böse tv-speaker. Het geluid is stereo ingesteld. Tot nu toe loopt alles synchroon.

Vooralsnog klinkt dat positief @PietB48 :)

Houd het natuurlijk wel even in de gaten, al hoop ik natuurlijk dat alles nu synchroon blijft lopen🙏🏻