Skip to main content

Hallo allemaal, ik heb sinds gisteren de kpn tv+ ontvanger. Na alle aansluit-stappen gevolgd te hebben is mijn tv beeld slechter (minder scherp dan op mijn LG OLED) dan met de aansluiting met de Arris tv ontvanger.  Ik heb zowel via ethernet kabel alsmede via WiFi geprobeerd. Hetzelfde resultaat. KPN gebeld en medewerker heeft mij niet kunnen helpen. Iemand hier ervaring mee? Help me aub.

Wellicht heb je tv+ nog niet optimaal geconfigureerd. Belangrijk is om via de beeld instellingen te kiezen voor Multicast en kwaliteit automatisch. Als je per ongeluk naar unicast streams kijkt dan is het heel matig op een oled inderdaad.

Hier met name de eerste 10 zenders vlijmscherp.

Kijk eens onder de instellingen naar die opties. Als het niet lukt effe een reply en dan loodsen we je er door.


Dankjewel voor je antwoord. Heb je raad opgevolgd en die opties geactiveerd. De Arris is duidelijk veel beter qua beeld.


De Arris is duidelijk veel beter qua beeld.

Als je uitgesteld kijkt (na pauzeren, bij terugkijken en bij opnames kijken) dan heb je gelijk maar bij live televisie kijken met de Video mode ingesteld op multicast met automatisch beste kwaliteit zou dat niet het geval mogen zijn. Dan levert de TV+ Box immers op kanaal 1 t/m 10 streams gelijk aan de HD-"Glas" streams op de "oude" TV ontvangers en de andere kanalen zijn precies dezelfde streams als op de "oude" TV ontvangers.

Hoe is jouw TV+Box aangesloten?

Met een netwerkkabel of via wifi en welke Experia/KPN Box heb je?


Ik heb allebei geprobeerd, WiFi en met een ethernet-kabel. Het gaat voornamelijk om de tv kanalen, beeldkwaliteit is veel minder. Ik heb een zwarte modem.


Dat is een box12. Welke resolutie geeft tv+ aan bij de instellingen met de auto optie aan?


Je hebt dus blijkbaar een V12, klopt dat?

Hoe staat de video mode op jouw TV+ Box ingesteld?

En hoe staat de schermresolutie op jouw TV+ Box ingesteld?


Ja, dat is mijn modem.

schermresolutie geeft automatisch aan, weergave modus 4k2k-50hz, HDR instelling, HDR peioriteit dolby vision.

video mode is multicast en automatisch beste kwaliteit. 
 


Kan je HDR eens uit zetten.

Hoe ziet het beeld er dan uit?


@Gio44 Welkom. 

Ik zie dat wjb en Roy je al op weg proberen te helpen. 

Als je de suggestie van wjb probeert en je zet HDR uit. Hoe gaat het dan met de beeldkwaliteit? 


Hallo allemaal,

dankjewel voor de tips maar het beeld blijft minder scherp dan met de Arris.


Zelfde verhaal hier. Ik heb een LG Oled (C2) en Box12/TV+. Als ik de ontvanger op Multicast heb staan, dan is het beeld niet scherp, er lijkt een ‘waas’ over te zitten. Als ik de ontvanger op Unicast zet, dan is het 200% beter. Beeld is scherper en de kleuren zijn levendiger. Zou dus eigenlijk precies andersom moeten zijn. Oh, en ik zit op 1gb glas (dat overigens niet meer dan 600mb doet) en ontvanger is via ethernet aangesloten.


Met wat experimenteren blijkt dat de instelling HDR op de ontvanger ervoor zorgt dat de LG TV het signaal ziet als Dolby Vision en daardoor automatisch omschakelt naar een Dolby Vison beeldprofiel. Omdat het natuurlijk helemaal geen true Dolby Vision is, maar gewoon een ‘normaal’ tv signaal, denk ik dat het mis gaat. Als ik HDR uitzet, ziet de LG het juiste (SDR) signaal en kiest hij het goede profiel. Dat resulteert in een stuk betere kwaliteit, vergelijkbaar met wat ik zie met Unicast.

Misschien iets voor ander LG bezitters om te proberen.


Het zou mooi zijn als de auto instelling weer terug zou komen. Dan wordt er automatisch gekozen voor de juiste instelling.


Dankjewel, ik ga het vanavond gelijk proberen. Fijn zo’n forum, daar heb je wat aan!!!


Goedenavond allen, ik ben in het bezit van een samsung oled 55s95b tv en heb sinds aantal dagen ook kpn+ met bijbehorend diw7022 tv ontvanger. Wat mij opvalt is dat de kwaliteit van de zenders minder goed zijn dan wanneer ik mijn oude tv ontvanger (HMB2260) gebruik. 

Ik zie bij de diw7022  met name hele (te) felle kleuren, maar ook witte vlekken rondom gezichten. Ook zie ik tijdens een voetbalwedstrijd op ESPN dat een bal niet rond is maar vierkant en het beeld schokt/hapert als de camera snel draait.  

Alle tips uit forum heb ik al doorgenomen en toegepast, maar krijg geen mooi beeld. Weet iemand hier en oplossing of komt hier nog een update voor? Of gewoon bij oude tv ontvanger blijven......


Alle tips uit forum heb ik al doorgenomen en toegepast, maar krijg geen mooi beeld.

Welke tips heb je dan allemaal doorlopen?

Kan je aangeven hoe de beeldscherm instellingen op jouw TV+ Box staan?


Ik heb vandaag 1,5 uur contact gehad met de helpdesk en ben goed geholpen. Blijkt zo te zijn dat de ene tv weer anders communiceert met de div7022 dan andere tv's. Bij mijn Samsung moest ik alle beeldverbeteraars uitzetten en toen de beeldmodus op film/cinema zetten. Toen waren de witte vlekken weg  alleen vond ik het beeld nog te donker. Dus toen toch intelligent modus aangezet en daarnaast middels avs hd 709 contrast calibration op YouTube de contrastwaarden aangepast. Op ESPN 1 nu alles naar wens. Op ESPN 2 waren de witte vlekjes minimaal en acceptabel. Ligt waarschijnlijk aan bitrate. Nu aankomende periode nog een beetje uitproberen en afhankelijk van wat je kijkt de beeldinstelling aanpassen.


Reageer