Skip to main content

Sinds gisteren heb ik de TV+ box en ik moet zeggen, het is een mooi concept. Als ik alle problemen lees op dit forum, ben ik blij dat tot nu toe bij mij alles vlekkeloos draait, op één ding na: het beeld verspringt soms, waardoor het lijkt of het groter is en de onder- en bovenkant wegvallen. Gaat ook vanzelf weer weg, maar komt wel regelmatig terug. Dit zowel bij televisie kijken als bijv. bij Netflix. Ik heb volop gespeeld met de beeldinstellingen zoals 50/60Hz, HDR10 prio ed. maar steeds komt het terug. Is dit een bekend probleem?

Hoe is de DIW7022 verbonden met de Experiabox of Box12?

 

Zet in de DIW7022 HDR op SDR.

Hier zit nog een bug in, die met 1 van de volgende updates gaat worden verholpen. 

 

Heb je wel of geen 4K tv?

Wel 4K tv, zet dan de beeldinstellingen op automatisch of op 2160/50p


Bedankt voor je reactie.

De box hangt bedraad aan een FRITZ!Box 7583, speedtest scoort 985 mbit.

De box is idd ingesteld op HDR continue. SDR nog niet geprobeerd omdat dit er op de VIP5202 niet uitzag. Ga ‘m wel proberen.

Beeldinstelling kiest in de automodus 2160/50 maar ik heb ‘m ingesteld op 2160/60. Het probleem treedt echter in beide gevallen op. Ik kom erop terug.


Beeldinstelling kiest in de automodus 2160/50 maar ik heb ‘m ingesteld op 2160/60. 

Is de refresh rate van jouw televisie dan een veelvoud van 60, anders kan je hem namelijk beter op 2160/50 laten staan.

Ik heb screenshots gezien op het forum waarbij de onderste regel in de gids half van het scherm af valt.

Is dat bij jou ook het geval?


Beeldinstelling kiest in de automodus 2160/50 maar ik heb ‘m ingesteld op 2160/60. 

Is de refresh rate van jouw televisie dan een veelvoud van 60, anders kan je hem namelijk beter op 2160/50 laten staan.

Ik heb screenshots gezien op het forum waarbij de onderste regel in de gids half van het scherm af valt.

Is dat bij jou ook het geval?

Als-ie verspringt idd wel, maar dan gaat er aan vier zijden een deel van het beeld af.


Oplossing gevonden! Bleek niks met de box te maken te hebben, maar met een tv-instelling: Beeldscherm > schermvullend, waarmee hij m.n. in Netflix de zwarte balken probeert weg te werken. Ingesteld op “breedbeeld”, probleem opgelost. Excuus, boxje 😎