Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ Box

• September 28, 2026
  • 4 reacties
  • 40 keer bekeken

Als je van TV kijken naar de Gids wilt om opgeslagen programma's terug te kijken heb je aardig wat klikt nodig, zelfs als je op NPO1 staat. Gek wordt je pas als je op kanaal kanaal 505 (Omroep Flevoland) staat. Vanaf het moment dat je op Gids hebt geklikt heb je 123 klikjes nodig om bovenin op het woord Gids terecht te komen. Dan nog 1 klikje naar rechts om op opgeslagen te komen en nog op OK klikken. Dat zijn 125 klikjes.

Misschien doe ik iets verkeerd maar ik heb gisteren KPN gebeld en die zeiden dat er geen alternatief is. Kan ik me haast niet voorstellen maar ik vond hem ook niet.

HELP>

Marianne Klaus

Almere

Beste antwoord door PeterG

123 klikjes vanaf 505 naar het woord gids? Dan gebruik je alleen het kompas (de ring) en houd je 'm ook niet ingedrukt. Ingedrukt houden gaat al een stuk sneller. 

👉 In de gids kun je ook met de cijfertoetsen direct naar het overzicht van die zender. Dus gids openen, het snelst met de knop op de afstandsbediening, dan 505 intoetsen voor direct omroep Flevoland in de gids. Bijvoorbeeld. 

Maar goed. Meteen de knop GIDS gebruiken. 😁 Met diezelfde knop kun je de gids ook weer sluiten. 

Of. Met de terugknop of knop 1 kom je direct weer op npo 1. Dan is het nog maar 3 stapjes naar het menu bovenaan. Of de knop ingedrukt houden. 

En. Tijdens gewoon tv kijken op de knop naar boven drukken. Je krijgt dan direct het menu en met een druk maar rechts en ok zit je in je opnames. 

4 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • September 28, 2026

123 klikjes vanaf 505 naar het woord gids? Dan gebruik je alleen het kompas (de ring) en houd je 'm ook niet ingedrukt. Ingedrukt houden gaat al een stuk sneller. 

👉 In de gids kun je ook met de cijfertoetsen direct naar het overzicht van die zender. Dus gids openen, het snelst met de knop op de afstandsbediening, dan 505 intoetsen voor direct omroep Flevoland in de gids. Bijvoorbeeld. 

Maar goed. Meteen de knop GIDS gebruiken. 😁 Met diezelfde knop kun je de gids ook weer sluiten. 

Of. Met de terugknop of knop 1 kom je direct weer op npo 1. Dan is het nog maar 3 stapjes naar het menu bovenaan. Of de knop ingedrukt houden. 

En. Tijdens gewoon tv kijken op de knop naar boven drukken. Je krijgt dan direct het menu en met een druk maar rechts en ok zit je in je opnames. 

BasT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • September 28, 2026

Als je vanuit kanaal 505 op 1 drukt sta je direct op kanaal 1 in de gids. Daarna nog 1 omhoog en 1 naar rechts en dat druk je op OK. Dat zijn 4 klikken.

Of je kijkt naar kanaal 505 dan gewoon 1 pijltje naar boven, 1 naar rechts en dan OK.

Als je, waar dan ook in de gids of het menu op de HOME-toets drukt, daarna 3x naar rechts en dan de OK-toets.

• Auteur
  • Topper
  • September 28, 2026

Hallo PeterG

Dank voor je antwoord. De truuk van het pijltje omhoog kende ik niet. Ik heb de box ook pas gisteren geinstalleerd en weinig geduld met uitproberen nadat ik zag dat de gids de zenders horizontaal laat zien en niet vertikaal zoals mijn oude box deed. Ik heb nooit aan dat horizontaal kunnen wennen omdat er vaak te weinig van de titel staat om snel te zoeken. Vreemd dat KPN me dit van het pijltje niet kon vertellen. Hij zei ook dat mijn optie de enige optie was.  

• Auteur
  • Topper
  • September 28, 2026

Overigens ook dank aan BasT die dezelfde oplossing heeft.