Skip to main content
Vraag

KPN TV+ box aansluiten met behulp van video

• July 13, 2026
  • 15 reacties
  • 146 keer bekeken

Is er ergens een goede YouTube uitleg te vinden hoe ik dit aansluit?

Ik zie alleen deze maar en met alle respect, ik vind die video erg amateuristisch: 

15 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 13, 2026

Er zit als het goed is een papieren boekje bij de Sagemcom DIW 7022 (KPN tv+ box)

Eigenlijk is dat voldoende.

Zie deze uitleg en deze met meer informatie.

En deze voor meer informatie en instellingen.

Zie eventueel deze kennisbank met veel extra informatie.

Wat lukt er momenteel niet? 

Dat filmpje is inderdaad heel erg amateuristisch.

Stroomkabel moet natuurlijk voedingskabel zijn. (stroom is een gevolg van)

En heel erg wiebelig gefilmd met een mobiel.

Dit is niet van KPN, maar van een paar amateurs thuis.

• Auteur
  • Topper
  • July 13, 2026

Wat lukt er momenteel niet? 

Ik ben nog niet aan het installeren maar me alvast erin verdiepen. 
Er zou een monteur komen om de boel aan te leggen (gratis) maar toen ik vanmorgen belde om te vragen hoelaat de monteur kwam, bleek die niet te komen. Je moet eerst zelf proberen de boel aan te leggen en als dat niet lukt dan sturen ze een monteur. Met een beetje mzzl dezelfde dag en anders de dag erna.​​​​​

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 13, 2026

Beste ​@RobbyBrts dat is ook geen video van KPN zelf, zie onderstaande link voor de juiste versie:

CC ​@joop2011 

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 13, 2026

Gewoon de instructies op het scherm volgen, ​@RobbyBrts , het wijst zich vanzelf.

• Auteur
  • Topper
  • July 13, 2026

Beste ​@RobbyBrts dat is ook geen video van KPN zelf, zie onderstaande link voor de juiste versie:

CC ​@joop2011 

Ja, deze video ken ik, daarin wordt uitgelegd wat je allemaal met KPN Plus kan, niet hoe de box dient te worden aangesloten.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 13, 2026

@JanD 

Dat is een beter en mooi filmpje, maar hij start pas als je hem al geïnstalleerd en aangesloten hebt.

Dus meer wat je er allemaal mee kan doen.

En ik vond inderdaad ook, gewoon alles aansluiten en de instructies op het scherm volgen.

Gaat perfect.

@RobbyBrts 

Heb je al internet van KPN?

Glasvezel of koper?

Of moet alles nog aangesloten worden?

Als je al internet van KPN hebt, dan komt een monteur niet gratis (als ik het goed heb) om de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) aan te sluiten.

Maar als je het rustig aan doet, moet het gewoon lukken.

Zorg er wel voor dat je je inloggegevens voor tv (14 cijfers 2000000xxxxxxx) en pincode (kan je eventueel ook via MIJNKPN vinden.

En een inlog voor Google, ik zou kiezen voor een unieke inlog via Google met een Gmail adres alleen voor de DIW7022

• Auteur
  • Topper
  • July 13, 2026

Vanaf komende vrijdag wordt het geactiveerd en kan ik starten met de installatie.  Ik heb glasvezel tv en internet genomen. 

Waarom dit? En een inlog voor Google, ik zou kiezen voor een unieke inlog via Google met een Gmail adres alleen voor de DIW7022

• Auteur
  • Topper
  • July 14, 2026

@JanD 

Dat is een beter en mooi filmpje, maar hij start pas als je hem al geïnstalleerd en aangesloten hebt.

Dus meer wat je er allemaal mee kan doen.

En ik vond inderdaad ook, gewoon alles aansluiten en de instructies op het scherm volgen.

Gaat perfect.

@RobbyBrts 

Heb je al internet van KPN?

Glasvezel of koper?

Of moet alles nog aangesloten worden?

Als je al internet van KPN hebt, dan komt een monteur niet gratis (als ik het goed heb) om de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) aan te sluiten.

Maar als je het rustig aan doet, moet het gewoon lukken.

Zorg er wel voor dat je je inloggegevens voor tv (14 cijfers 2000000xxxxxxx) en pincode (kan je eventueel ook via MIJNKPN vinden.

En een inlog voor Google, ik zou kiezen voor een unieke inlog via Google met een Gmail adres alleen voor de DIW7022

@joop2011 Waarom dit? -→ En een inlog voor Google, ik zou kiezen voor een unieke inlog via Google met een Gmail adres alleen voor de DIW7022

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • July 14, 2026

Beste ​@RobbyBrts om de DIW7022 te kunnen gebruiken hoef je geen Google-account te activeren, de box doet het ook uitstekend zonder aangemeld account.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 14, 2026

@joop2011 Waarom dit? -→ En een inlog voor Google, ik zou kiezen voor een unieke inlog via Google met een Gmail adres alleen voor de DIW7022

Dit is alleen een tip.

Je mag natuurlijk elk gmail adres hiervoor gebruiken.

Ook die je al hebt.

Maar zonder werkt het ook, maar kan je niet alles gebruiken.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 14, 2026

Beste ​@RobbyBrts om de DIW7022 te kunnen gebruiken hoef je geen Google-account te activeren, de box doet het ook uitstekend zonder aangemeld account.

Maar als je volledig gebruik wilt maken van alle mogelijkheden, dan is het wel handig.

Maar inderdaad, het hoeft niet.

Ik heb onder andere als extra app de F1 TV Pro app en de Ziggo Go app.

• Auteur
  • Topper
  • July 14, 2026

Dit is alleen een tip.

Je mag natuurlijk elk gmail adres hiervoor gebruiken.

Ook die je al hebt.

@joop2011 
Dat Snap ik Joop, ben alleen nieuwsgierig waarom je dit voorstelt, er zal een voordeeltje zijn neem ik aan.
Een google account erbij kost 2 minuten dus dat doe ik graag als het handiger is.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 14, 2026

@RobbyBrts 

Het is niet verplicht zoals ik al schreef.

Maar wel handig.

Maar veel mensen zijn bang dat Google te veel informatie krijgt, vandaar dat ik (persoonlijk) voor elk apparaat een eigen Gmail account heb aangemaakt.

Zonder werkt de DIW7022 ook goed, maar kan je geen app's uit de Play-Store halen o.a.

• Auteur
  • Topper
  • July 14, 2026

Helemaal mee eens. Ik maak even een apart Google account voor de TV.

Bedankt voor de tip.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@RobbyBrts, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt!

Laat je ons weten of het lukt? We denken graag even mee!

Op kpn.com/installatiehulp kun je het ook stap voor stap doorlopen!