Skip to main content

Nieuwe KPN + tv box ontvangen en ben al drie dagen bezig om het geluid van de afstandsbediening aan de praat te krijgen. Op het forum gezocht naar alle antwoorden en met allerlei aangegeven toets combinaties aan de slag geweest. Resultaat nihil en weet het nu niet meer…gaarne hulp?

Ben 30 jaar Systeembeheerder geweest en heb inmiddels alles softwarematig getest. Denk nou test ik even de oude afstandsbediening van de vorige KPN box en wat scherts mijn verbazing: De volumeknop van die werkt wel...Gaarne een oplossing uwerzijds KPN...misschien een andere afstandsbediening...weet het verder ook niet meer...


Als je eerst eens verteld waar je de afstandsbediening aan probeert te koppelen voor geluid. Een tv of een home cinema set? En welk merk en type? Zonder meer info te geven kan niemand je helpen.


Koppeling aan Samsung tv en toets combinaties heb ik allemaal al geprobeerd: 7+9, bron+1 fast forward enzovoort. Deze informatie heb ik allemaal al gevonden op het forum


Koppeling aan Samsung tv en toets combinaties heb ik allemaal al geprobeerd: 7+9, bron+1 fast forward enzovoort. Deze informatie heb ik allemaal al gevonden op het forum

Er zijn nog meer codes voor samsung beschikbaar.

Op onderstaande pagina de juiste afstand bediening selecteren. En dan de pdf downloaden met alternatieve codes. Mochten die ook niet werken kun je een nieuwe afstandsbediening bestellen.

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm


Pdf alternatieve codes


De enige code die werkt is: source + 1, de overige 4 niet. Na de invoer van source + 1 werkt inderdaad het volume op de box weer optimaal. Maar na gebruik van de Home toets, doet het volume op de box het weer niet. Moet dan wederom source + 1 routine doen...


De enige code die werkt is: source + 1, de overige 4 niet. Na de invoer van source + 1 werkt inderdaad het volume op de box weer optimaal. Maar na gebruik van de Home toets, doet het volume op de box het weer niet. Moet dan wederom source + 1 routine doen...

Dan moet je even de reactie van een moderator afwachten of even de klantenservice bellen.


Eric89, bedankt, maar ben voorlopig afwezig, kom er later op terug...


Kon het niet laten, fabriek instellingen opnieuw gedaan en volume knop werkt eindelijk zoals het hoort...


Kon het niet laten, fabriek instellingen opnieuw gedaan en volume knop werkt eindelijk zoals het hoort...

Goed om te horen en dank voor het delen!

Voor de meelezers: wil je meer weten, je leest in onze Kennisbank alles over de afstandsbediening van de KPN TV+ Box.