Skip to main content

vrijdag 10 februari 2023.
Gisteren de nieuwe KPN TV+ box ontvangen na aangaan van nieuw abonnement.
De ARRIS 2952-box moet worden teruggestuurd, maar ik overweeg om dat nog even niet te kunnen doen, want:

  • na vervangen van de 2952 door de 7022 (nieuwe HDMI-kabel gebruikt uit het pakket) heb ik de 7022 geínitialiseerd door opgave van (bestaand) abonneenummer en pincode
  • na aanvankelijk onwennig opstarten (waar zitten de functies?) viel onregelmatig het geluid weg
  • af en toe, na overschakelen naar een ander kanaal, werd dat vertraagd weergegeven als in slow motion (met dito vertraagd en laag geluid)
  • na enige tijd valt alle geluid uit.

Ten einde raad heb ik de oude 2952 weer liefdevol opgenomen in de configuratie.

Vanmiddag opnieuw een poging gewaagd na resetten via de kleine opening aan de achterzijde.
Het resultaat is echter helaas hetzelfde.

Contact opgenomen met de klantenservice, maar na 32 minuten hangen werd de verbinding verbroken. Daarna nog een poging gewaagd, maar daar kwam geen andere oplossing uit dan dat ik teruggebeld zou worden. Iemand intussen een idee hoe dit kan worden opgelost?

Hoi @NicoG, welkom op ons forum!
Hier zijn helaas wat bekende problemen mee, wil je het later nog eens proberen?
In ons verzameltopic staan nog wel een paar dingen die je kunt proberen:

Bij onze productupdates kun je de meest recente informatie vinden over alle huidige updates


Al op 11 februari teruggebeld door de klantenservice. Probleem is bekend, maar er is nu nog geen oplossing voor. Ik mag de oude 2952 houden totdat de problemen zijn verholpen.
Eind deze week, als we weer thuis zijn, sluit ik de 7022 weer aan om eventuele downloads te laten importeren en om te kijken of het probleem is verholpen. Vóórdat ik mijn post hier plaatste heb ik alles in dit forum over KPN+ al gelezen, maar kwam dit (slowmotion beeld en geluid)) niet tegen. Daarom hier gepost.


@Thomas 
Heb jij jouw eigen reactie zelf als beste antwoord gelabeld? Ik vind dat niet zo correct. Kun je je antwoord weer ONT-labelen? Als er een goede oplossing is, dan zou ik dat zelf wel aan kunnen geven.


vrijdag 17 februari 2023
Vandaag weer even de nieuwe configuratie aangesloten.
Ook nu weer uitvallend geluid en slowmotion beeld +geluid.
Er kwam geen nieuwe update voorbij tijdens het opstarten.
Volgende week weer proberen...


vrijdag 17 februari 2023

Er kwam geen nieuwe update voorbij tijdens het opstarten.
Volgende week weer proberen…

Je kan zelf bij instellingen en dan dit apparaat en dan over. De ontavnger forceren om naar nieuwe uodates te zoeken. Zijn ze er dan geeft de ontvanger het aan. Let op zijn er twee een is voor firmware en dan anders is voor kpn tv+ app.

 


Qua geluid ervaar ik ook bovenstaande (alsof er vrijwel constant wordt gezocht naar het synchroon laten lopen van beeld en geluid waardoor -bij mij- het geluid vaak wegvalt). Opvallend: dit gebeurt niet bij kanalen met stereo geluid, zoals NGC).

Maar… ik heb nog een ander probleem ontdekt. Bij Live TV kijken loopt beeld en geluid synchroon (als iemand praat gaan lippen/mond gelijk met het geluid), echter als ik bijvoorbeeld Netflix kijk of HBO of Prime, dan loopt het beeld/geluid nét niet synchroon. Dit valt met name op bij ‘korte geluiden’ zoals een (auto)deur die dichtslaat, een pistoolschot, etc.

Spelen met geluidsinstellingen heeft geen effect. Ook het (ont)koppelen van mijn Sonos Beam maakt niets uit: zowel geluid uit de Beam of rechtstreeks uit de speakers van de TV laten hetzelfde probleem zien...


@Thomas 
Heb jij jouw eigen reactie zelf als beste antwoord gelabeld? Ik vind dat niet zo correct. Kun je je antwoord weer ONT-labelen? Als er een goede oplossing is, dan zou ik dat zelf wel aan kunnen geven.

Dank @Thomas voor het terugdraaien.


Vrijdag 24 februari 2023
Vandaag de 2952 vol verwachting vervangen door de nieuwe 7022, want ik had gelezen over en nieuwe update die klaar zou staan.
Teruggezet naar fabrieksinstellingen, zodat oude updates niet meer dwars kunnen zitten en daarna opnieuw vers opgestart.
Na het downloaden van de updates voor de app en de afstandsbediening, het afstemmen van de afstandsbediening op de TV en de home-cinema set (via kpn.com/hc) kon ik genieten van steady geluid, dus geen uitval, haperingen meer of slowmotion.
Ik denk, dat de laatste update de kwestie heeft opgelost.
Tijd om de 2952 terug te sturen.
Dank aan de ontwikkelaars voor het updaten van de apps.


Als ik mijn KPN plus tv decoder reset naar fabrieksinstelingen gaan dan de opnames verloren?

 


@kuip1970 Nee die gaan niet verloren want die staan in de “cloud", dus op de computers/servers van kpn. Die opnames kun je daarom benaderen vanaf elke tv-ontvanger in huis, via de app en ook via tv.kpn.com.