Skip to main content
Beantwoord

KPN TV Box DIW7022 koppelen met Sofabaton X1S

• April 11, 2026
  • 4 reacties
  • 375 keer bekeken

Omdat mijn Logitech hub niet werkt met de bluetooth van de KPN TV afstandsbediening heb ik de SofabatonX1S aangeschaft. In het topic waarin de koppeling met de X1 beschreven wordt (

), kwam ik een workaround tegen.

Maar waarschijnlijk werkt deze oplossing makkelijker:

Gebruik ipv de KPN de Sagemcom als hardware.

De knoppen kan je dan gemakkelijk als volgt aanpassen:

Rood Groen Geel en Blauw mogen jullie zelf uitzoeken, die gebruik ik (nog?) niet.

Beste antwoord door Frans123

KIjk deze filmpje voor jou sofabaton X1S hoe je moet gaan instellen. 

Maar ik kan geen garantie geven of jou sofabaton X1S werkt op jou KPN TV + box 

Want KPN TV + boxen of KPN Soundboxen werken helaas via bluetooth. 

ik hoop dat de app van sofabaton X1S wel werkt op jou KPN TV + box. 

Mocht het gaan werken, Laat dan jou ervaring achter op deze topic. 

4 reacties

Frans123
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • Antwoord
  • April 11, 2026

KIjk deze filmpje voor jou sofabaton X1S hoe je moet gaan instellen. 

Maar ik kan geen garantie geven of jou sofabaton X1S werkt op jou KPN TV + box 

Want KPN TV + boxen of KPN Soundboxen werken helaas via bluetooth. 

ik hoop dat de app van sofabaton X1S wel werkt op jou KPN TV + box. 

Mocht het gaan werken, Laat dan jou ervaring achter op deze topic. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@KijktGraagNaar welkom op de KPN Community! Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet direct ervaring heb met dit type apparaat. Heb je nog wat aan het filmpje van ​@Frans123 gehad? Ik hoor graag wat de stand van zaken is nu!

Hoi ​@KijktGraagNaar welkom op de KPN Community! Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet direct ervaring heb met dit type apparaat. Heb je nog wat aan het filmpje van ​@Frans123 gehad? Ik hoor graag wat de stand van zaken is nu!

Ik heb dat filmpje van ​@Frans123 (overigens wel mijn dank.. misschien interessant voor anderen..) niet bekeken omdat dat voor mij verder geen toegevoegde waarde had. Het configureren van de SofabatonX1S wordt uitgebreid beschreven op de site van Sofabaton zelf en wijst de weg vanzelf..

Mijn Sofabaton AB werkt prima met mijn beschreven instellingen.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik heb dat filmpje van ​@Frans123 (overigens wel mijn dank.. misschien interessant voor anderen..) niet bekeken omdat dat voor mij verder geen toegevoegde waarde had. Het configureren van de SofabatonX1S wordt uitgebreid beschreven op de site van Sofabaton zelf en wijst de weg vanzelf..

Mijn Sofabaton AB werkt prima met mijn beschreven instellingen.

Goed om te horen! Mocht er toch nog wat zijn laat het dan weten!