Skip to main content

Ik heb sinds een paar dagen de KPN+ box en heb veel problemen met het geluid. Heel  klinkt het alsof het op een te lage snelheid wordt afgespeeld. Er is al een monteur geweest en toen werd het van kwaad erger. Ik heb nu zelf de oplossing gevonden. Ik haal alle updates uit de box en ga terug naar de fabrieksinstellingen zoals ze dat noemen. Resultaat? Alle problemen opgelost. Ik krijg wel de hele tijd te horen dat er updates zijn maar die negeer ik. Weet iemand waarom dit dan nu plotseling wel goed werkt? 

Hi @Scoondy! Fijn dat je de oplossing hebt gevonden. 🙂 Ik vermoed dat de fabrieksreset de nieuwste software binnen heeft gehaald en die er ook voor heeft gezorgd dat de geluidsproblemen bij jou gestopt zijn. 

Daarnaast ‘ruimt’ de reset het kastje softwarematig op, dus als er iets niet lekker liep moet dat daarmee ook rechtgezet worden. Veel kijkplezier gewenst en maak gerust weer een topic aan als je nog tips of vragen hebt! 


@Sanne_M  De vraag is natuurlijk wel wat er bij @Scoondy gebeurt als de updates wél geïnstalleerd worden. 


Sanne M er is eigenlijk nog niets maar dan ook niets opgelost. Ik moet nog steeds alle updates verwijderen en terug gaan naar de fabrieksinstellingen. Vandaag de kroning bekeken en het beeld stopte regelmatig om “bij te laden” . Een groen rondje ging aan het draaien en op sommige momenten ging het beeld helemaal niet verder. Ik vind ook dat ik erg ondeskundige mensen aan de telefoon krijg. Volgens het laatst contact zal ik maandag 8 mei a.s. worden terug gebeld. Maar dat is al de tweede toezegging en er belt niemand!! Ik begrijp echt niet hoe de KPN een dergelijke box in de handel kan brengen. Ik wil eigenlijk mijn oude gewone box weer terug maar dat is niet zo simpel. Ik moet dan naar een KPN winkel die niet in mijn woonplaats is. Dan nog maar afwachten of ze de KPN+ box willen omruilen.


Check, dus met de nieuwe updates werkt het dus niet. Welke softwareversie heb je op je TV+ ontvanger staan wanneer het wel werkt? 

De ontvanger omruilen voor de oude ontvanger kan niet, ook niet in de KPN winkel, dus ga ik met je kijken hoe we hem wel naar behoren kunnen laten werken. 

Heb je ook geluidsapparatuur in gebruik, of loopt er een HDMI kabel van de ontvanger rechtstreeks naar de TV? 


Sanne, er loopt een HDMI kabel rechtstreeks van de ontvanger naar de TV. Ik ben geen techneut maar ik noteer wat op de versie staat.

1.73.a PRD 20230104-78ef03095 com.kpn. tvlaunher. Dit is de versie die bij mij goed loopt.  Dit is de zg fabrieksinstelling zoals wordt aangegeven. Kan je hier iets mee?

Voor de rest las ik dat ze mij vandaag 08-05-2023 hebben gebeld maar geen gehoor. Ik heb mij mobile telefoon altijd bij me en ik kan niet zien dat iemand van de KPN mij heeft gebeld. Vreemd….. 

 


Ik zie inderdaad dat er een ticket voor je open staat @Scoondy. De laatste notitie is van vandaag, die zegt dat je zelf gebeld hebt en het geluid voor nu op Stereo/PCM hebt gezet. Mocht je daarmee nog dezelfde problemen hebben, neem dan weer telefonisch contact op met het nummer wat je per SMS hebt ontvangen. Dan pakt de technische dienst het weer verder met je op. 🙂

Mocht je samen met hen de oplossing gevonden hebben, wil je het hier dan laten weten? Ik ben benieuwd.


Hallo Sanne,

In een handomdraai het geluid op Stereo/PCM gezet en alle problemen waren bijna over. Vanmorgen bij het aanzetten alleen blauw scherm en dus geen beeld. Even de stekker in en uit het stopcontact en ook dat is weer verholpen. De omzetting naar Stereo/PCM heeft in elk geval heel goed geholpen. Dat daar bij jullie nooit iemand eerder op dit idee is gekomen.

Het lost in elk geval heel veel problemen op!!


Met alle verschillende geluidsapparatuur in de omloop kan het soms een uitdaging zijn om de juiste instellingen te vinden en ook met alleen een HDMI kabel naar de TV heeft het blijkbaar soms wat extra aanpassingen nodig. Deze oplossing ga ik onthouden voor eventuele toekomstige topics waar mensen tegen hetzelfde aanlopen. 

Of wellicht vinden ze dit topic zelf al en daarmee ook de oplossing. 🙂

Dank voor het terugkoppelen, fijn dat alles weer werkt! Heel veel kijkplezier gewenst! 


Sanne dat snap ik. Er is zoveel apparatuur in omloop dat het op zich al een wonder is dat het allemaal werkt.

Doe er je voordeel mee.

hartelijke groet,