Skip to main content

Dan mag er volgens Sanne wel een update zijn, maar bij mij werkt die niet.

Alles gecontroleerd, bedrading gecontroleerd, switch er tijdelijk tussenuit..

Modem gereset, tv opgestart in veilige modus. Resultaat prachtig beeld, maar het geluid stopt na een aantal seconden en het beeld gaat stilstaan.

ik ben nu ongeveer 1 maand bezig op een paar dagen na en overweeg maar naar ziggo te gaan. Dit is geen oplossing voor dit probleem. Helaas oude tv modem al opgestuurd.

ik weet niet meer wat ik hieraan moet doen.

 

Welk modem heeft u? Experiabox? Welke?


Welk modem heeft u? Experiabox? Welke?

Een V10 plus switch plus TV+ Box.


Welke switch heb je?


@PeterG 

V10 modem

Switch TL-SG105E daarna TV+ Box

TV Loewe Arte 32 inch

 


Dat zou allemaal geen probleem mogen zijn.

Hier ook v10. Op glas. TV+ direct zonder switch op de v10.

Wat is je bandbreedte indien je DSL hebt?

Zet bij Video mode eens ' automatisch beste kwaliteit' uit.

.... en test 'm ook eens via wifi. 

Ik ben benieuwd. 


@PeterG heb de instelling nu veranderd op ‘als je problemen hebt met kijken’.

Wifi staat op uitstekend, 79%

 


@PeterG 

 

nog een afdruk

 


@PeterG kan nu wel van zender veranderen zonder dat beeld stil gaat staan.

afwachten maar.

in ieder geval bedankt voor je wijze raad.


@PeterG de aansluiting van het modem V10 is met een kabel vanaf de meterkast. Daar zit de glasvezel kabel die binnenkomt. Dus geen DSL.

kabel is doorgemeten en akkoord.

groet

vc252


Heel verhaal getypt gooit het touchscreen het in de soep

Dan maar via voice to text.

Komt hier op neer dat bij mij de aansluiting op de Switch na hetzelfde is en het wel werkt. Het lijkt mij dan ook dat de moderator, die hier nog komt, zou moeten beginnen met een omruil van je ontvanger.

Lukt het voor nu ook niet om tv te kijken via unicast? Of anders de gewone Android-TV  app van KPN op de box zetten uit de Google Play Store.


@PeterG  tv kijken via die unicast lukte vanmorgen wel zonder verstoringen van beeld of geluid.

Het wordt verder even afwachten of een en ander zo blijft.

Voor dat omruilen en wat financiële zaken ga ik vd week wel naar zo’n KPN-winkel.

Weet niet of opzeggen mogelijk is want contract is hernieuwd na deze tv+ box en loopt tot volgend jaar. Zo slim zijn ze ook wel weer.

Hoe ik die Android app KPN- tv op dat kastje zou kunnen krijgen weet ik niet.

in ieder nogmaals bedankt en je hoort morgen in de loop vd dag wel of het resultaat heeft gehad.

vc252


Oh. Je hebt 'm via wifi. In combinatie met de v10 kan dat alleen met unicast. 

Voor multicast zal ie op de v10 echt via utp kabel aangesloten moeten worden. 

Met de v10 en het kastje via wifi stopt inderdaad het beeld bij multicast want dat ondersteunt de wifi van de v10 niet. Wel unicast.


@PeterG  niet bewust in ieder geval. Elke keer als ik kijk staat de WIFI aan. Ook als ik hem eerder heb uitgezet. 
vc252


Als er een netwerkkabel in zit die verbonden is met het modem zou ie automatisch al naar ethernet (kabel) moeten gaan.

Omdat ie dus steeds 'vanzelf’ naar wifi gaat is het wel verklaard waarom het met multicast nu  niet werkt met de v10 (vastloper).

Mogelijk werkt de kabel niet? Zit de switch wel in het stopcontact? In plaats van in de ontvanger al eens bijvoorbeeld in je tv geprobeerd? Pakt die dan wel de kabel?

Zat je vorige kpn ontvanger ook op die kabel? Dan is zeer waarschijnlijk de ethernet poort van de TV+ defect en kan ie daarvoor zonder meer omgeruild.

Indien je er wel een utp kabel in hebt, én die is goed met het modem verbonden, maar dus toch wifi verbinding ziet (anders staat er < -- > ethernet op die plek) dan is die aansluiting mogelijk stuk. Hij zou daarvoor omgeruild kunnen worden (moderator komt hier nog en leest dit ook mag ik aannemen).


@PeterG 

Nu puntsgewijs;

er zit in het modem naar de tv+ box een internet kabel met daartussen de switch 

de switch zit in het stopcontact en de tv+ bij box ook

in tv zit geen aansluiting voor kabel

de vorige ontvanger was precies zo aangesloten (behalve dan geen switch ertussen)

alle kabels zijn met een flux doorgemeten na te zijn losgemaakt  geen breuken, maar allemaal akkoord  

dank voor je zorgen

vc252

 

 

 


@PeterG 

gisteravond TV gekeken en behoudens een paar hikken in het beeld ging het aanmerkelijk beter. Ook het veranderen van zender ging naar behoren zonder stilstaand beeld en geluid. 
Heb nog wel geprobeerd de WIFI uit te zetten, maar dan stopt beeld en geluid. 
Ga vanmiddag wel naar KPN winkel want echt tevreden ben ik niet. 
groet vc252


Hoi @vc252, ik zie dat PeterG je al goed geholpen heeft. Kom je er een beetje uit zo?


@Thomas ; dag Thomas, dank voor je berichtje, maar ondanks dat ik de experia Box 10 heb kunnen ruilen bij de KPN-winkel voor een type 12, blijft dit probleem voortduren.

gisteravond op diverse kanalen staat de uitzending ineens stil en na een paar seconden (soms wat langer en soms wat korter) hervat hij zich vanzelf weer.

Overigens; de aansluiting van het kastje TV+ is precies hetzelfde als eerder; modem type 12 - kabel - switch Tl sg105e - kabel - TV+ box - HDMI kabel - TV.

Ik begrijp nog steeds niet waar al die bestanden voor dienen die achter het ‘tandwiel’ schuil gaan. Misschien is dat ook niet echt interessant, maar in dit stadium wel en ik vraag me dan ook af of er ergens iets is dat uitleg geeft over deze functies.

Ik wacht verder even af op de update van morgen van zowel de firmware als de tv+app.

Mocht die update geen verbetering geven dan hoor je me wel weer.

kopie naar @PeterG 

met vriendelijke groet vc252.

 


Via de wifi van de Box12 zou het goed moeten werken met Multicast én automatisch beste kwaliteit aan.

Oh je hebt 'm bedraad. Haal de switch er eens tussenuit. Die is de enige die ik in je aansluit schema nog kan verzinnen. Als veroorzaker. 

En doe het eens via de wifi. Dat zou met Multicast via de Box12 prima moeten werken. 


@PeterG hoi Peter, dank voor je berichtje. Ik ga hetgeen je voorstelt zeker proberen, maar il kreeg een

mailtje waarin KPN een update aankondigt voor 17 mei as. Dat is dus morgen en zo lang kan ik nog wel wachten. 

Weet jij toevallig waar je zo’n verklaring kunt vinden van datgene wat er onder dat tandwieltje allemaal schuil gaat??

groet vc252
 


Ben je überhaupt wel eens verder gegaan vanaf het tandwiel, vc252?

Gewoon de menu's volgen die je krijgt. Het is ook dynamisch. Dus de meest actuele stand van zaken is altijd de box zelf. 


@PeterG ; ja dat heb ik gedaan, maar ik ben erg op papier gefocust. Ben al wat ouder dus……niet zo’n digibeet.

Met oa jouw aanwijzingen kwam ik wel wat verder, maar zou toch bij voorkeur een boekje hebben waar alles in staat. 


Je zegt niet zo'n digibeet te zijn dus ben je opzich wel handig met apparaten.

En leeftijd en papieren gebruiksaanwijzing? Mijn moeder, die binnenkort 85 is, vind die menu's heerlijk want dan heeft ze juist geen gebruiksaanwijzing nodig om iets te vinden.

Ik sta er ook zo in.

Een (papieren) handleiding is ook niet zo handig voor moderne apparaten. In verband met software updates die ook menu / instellingen wijzigingen ten gevolge kunnen hebben. 


@PeterG heb zojuist de hele zaak onder het tandwiel maar weer eens doorgenomen. 
Misschien heb je wel gelijk. Ik kan best met wat zaken overweg, maar heb wel een aanloop nodig

dank voor je berichtjes. 

Je hoort na morgen wel

hoe het afloopt, fijne avond vc252
 


@PeterG @Thomas 

ik ben nu de tv+ box aan het updaten. Weet iemand hoe lang dat gaat duren?

Ben nu ca 2 uur bezig en zit nu op 21%. Word een lange zit als ik het zo zie.

vc252