Skip to main content

Dan mag er volgens Sanne wel een update zijn, maar bij mij werkt die niet.

Alles gecontroleerd, bedrading gecontroleerd, switch er tijdelijk tussenuit..

Modem gereset, tv opgestart in veilige modus. Resultaat prachtig beeld, maar het geluid stopt na een aantal seconden en het beeld gaat stilstaan.

ik ben nu ongeveer 1 maand bezig op een paar dagen na en overweeg maar naar ziggo te gaan. Dit is geen oplossing voor dit probleem. Helaas oude tv modem al opgestuurd.

ik weet niet meer wat ik hieraan moet doen.

 

Geen idee. De standaard updates, waarvan er vandaag weer een beschikbaar is, neemt hier nooit meer dan 1 minuut in beslag.


@PeterG Dank, maar hier is ie kennelijk wat langer bezig.

maar misschien doe ik wat fout.


@PeterG @Thomas 

de update is binnen, maar het stilstaande beeld gedurende meerdere seconden behoort noG niet tot het verleden.

De TV+ box en apps werken nu onder respectievelijk onder 0.19.4 en 1.103.1

Zou dat kastje (TV+ box) dan toch defect zijn.

fijne avond vc152


Ik had er direct na de update 48 uur last van. Steeds paar seconden tot minuten spelen dan staat het weer enkele seconden stil. Bij elke opname. Zelfs live hakkelde. Vóór de update van woensdag 17 mei juist geen last van. En sinds gisteravond gaat het (hier) ook weer goed.

Live geen dergelijke problemen.

Heb jij het al eens zonder de switch geprobeerd. KPN heeft het getest met de Netgear GS105E en de TP SG108E en die geven i.i.g. geen problemen. De TP SG108E kan mogelijk een oorzaak zijn.

En al gecheckt of ie echt signaal via de kabel krijgt? Dan geeft ie ethernet aan.

Hier direct bedraad op de v10 gaat het goed. Met mulitcast streams en '’automatisch beste kwaliteit'’ aan.

Via de wifi van de v10 werkt het ook. Maar dan moet Video mode op unicast ingestelt. Anders stopt het steeds na zo'n 3 seconden.


@PeterG 

ik heb het idee dat hij met oudere opnames dat probleem heeft. Bovendien is de tekst als die er is ook vaag. Gebeurde vanavond en gisteren allemaal voor 20 uur.

Nu staat hij ook aan en doet het tot nu toe normaal. 

De zaken die jij noemt zal ik morgen eens proberen. Heb nu wel een box 12.
Na morgen ben ik een paar dagen weg.

bedankt zover.


Geen idee. De standaard updates, waarvan er vandaag weer een beschikbaar is, neemt hier nooit meer dan 1 minuut in beslag.

Firmware hier duurde ook langer zeker 4 a 5 min

TV+ update zelf was minder dan 1 minuut


Heb nu alles teruggezet op fabrieksinstellingen en de laatste update gedownload.

Sluit nu automatisch internet aan.

ben benieuwd naar het resultaat als ik wat langer kijk.

@PeterG @MennoG78 


Wat ik merkte is dat ik na deze update van de 17e al me boxen moesten herstarten voordat alles fatsoenlijk werkte heb ik nog nooit gehad alleen deze keer.


@MennoG78 staat ergens in de instructie dat je alles moest resetten incl je modem


@MennoG78 staat ergens in de instructie dat je alles moest resetten incl je modem

Die instructie heb ik nog nooit gelezen dan zou wel willen weten waar je die heb gelezen

En ik heb geen modem van KPN die ik kan resetten.

En modem resetten voor weer TV te krijgen in voor mij ook nieuw.

 

Me ouders hebben een V10a en hebben deze nog nooit gereset en hebben 2 tv+ boxen (welke hij ook moest resetten na de 17e TV+ boxen dan alleen)


Die instructie heb ik nog nooit gelezen dan zou wel willen weten waar je die heb gelezen

Ik denk in de kennisbank, maar het staat me ergens bij dat je moet resetten. 
fijne avond 


Die instructie heb ik nog nooit gelezen dan zou wel willen weten waar je die heb gelezen

Ik denk in de kennisbank, maar het staat me ergens bij dat je moet resetten. 
fijne avond 

Geen idee waar je het over heb en dat ik dat gelezen heb 


…..

Als je de combinatie Experiabox v10 hebt én de TV+ box en nog last had van de storing apk 7007 404 was het advies om de Experiabox even uit en weer aan te zetten. En de DIW7022 een herstart te geven via het menu.


…..

Als je de combinatie Experiabox v10 hebt én de TV+ box en nog last had van de storing apk 7007 404 was het advies om de Experiabox even uit en weer aan te zetten. En de DIW7022 een herstart te geven via het menu.

Ok check enige wat ik opmerkte dat mijn box pas normaal ging werken van de week na een reset na afgelopen update dit heb ik in al die tijd nog niet gehad dat ik moest resetten na een app update.

Firmware update doet dit zelf al hele box een reset geven.


Inmiddels zijn we weer even verder @vc252, werkt het nu zoals het hoort?

Admin: als je dit issue ervaart kan een frisse start een heel eind helpen


Inmiddels zijn we weer even verder @vc252, werkt het nu zoals het hoort?

@Thomas ik heb denk ik geen problemen meer met tv kijken alleen ik heb geen idee hoe het apparaat onder normale omstandigheden moet werken, want ik heb vanaf het begin problemen.

Heb de switch er nog wel steeds tussen. Heb nu wel een box 12 als modem.

 

Laten we het er maar ophouden dat alles naar behoren werkt. Mochten er weer problemen opduiken dan meld ik me wel meer.

ik heb nog wel een vraag; waarom duurt het updaten van KTV Firmware zo verschrikkelijk lang, ca meerdere uren. Ik heb het uiteindelijk in de nacht gedaan, dus de exacte tijd kan ik niet meer achterhalen.

 

Dank voor je berichtje en fijne avond

 

 

 


Ik heb daar niet echt een verklaring voor, dit duurt meestal niet langer dan een paar minuten.


Raar hoor. Hier duurt een update (laatst Firmware én TV+ app) ca. 2 minuten.

Nota bene. Als je de box12 modem hebt én de ontvanger is binnen wifi bereik daarvan (nog zeker 70 % signaalsterkte) dan zou ik kiezen voor de wifi verbinding. Omzeil je switches. Al neem ik aan dat je wel geschikte hebt als de Netgear ….Ev2.


Na de Update wel enkele verbeteringen te zien , heb echter nu vaak beeld wat heel even stil staat en dan na 5 sec. weer verder gaat en soms bij zappen ineens zwart beeld.


@PeterG @Thomas beide heren hartelijk voor de voortdurende ondersteuning.

Op dit ogenblik ervaar ik geen problemen meer met kijken.

De bediening van alles uit via de aanwijzingen die Thomas gaf werken bij mij niet, maar dat kan aan de TV liggen.

TV is Art van Loewe, modem KPN type box 12. Aangesloten met kabels. TV+ box en nog steeds de switch er tussen. Switch TP link TL-SG105E.

TV is al wat jaartjes oud, ik schat zeker 10 jaar. 

Groet en tot de volgende keer.

VC252


Hallo vc252, ik zie dat je het probleem nog steeds heb. Misschien heb ik het antwoord: 

Het heeft te maken met de instelling van de video mode: Home>scroll pijltje omhoog naar menubalk> scroll pijltje rechts naar instellingen wieltje> OK> scroll pijltje naar beneden naar informatie>Ok>scroll pijltje omlaag naar video mode>OK> selecteer >automatische beste instelling kiezen> home. Mijn videomode staat verder op  ‘Gebruik Multicast’.


@wielyciudaddelaluz; dat heb ik al eerder geprobeerd, maar op advies van PeterG heb ik weer gekozen voor unicast. Onder unicast hoor ik het geluid van de tv weer en onder multicast niet. Zal ergens wel een foutje zitten, maar ik ben tevreden zo.

dank voor je berichtje

vc252.


Unicast werkt bij mij ook, de andere instellingen niet. Vreemd dat kpn niet met die oplossing kwam, ik moest er zelf achterkomen.

ik word nu door kpn gemonitord, want die unicast hoort natuurlijk niet. (alleen bij problemen..)


Hoi Oscar, wat ik wel ervaar na de laatste update dat het beeld steeds stil staat.

zo nu en dan gaat het geluid gewoon door maar het gebeurt ook dat er een stilte valt.

ben van deze update nog niet overtuigd.

groet vc252


Heeft u zonnepanelen en een sma omvormer?Â