Skip to main content

De internet stabiliteit via glasvezel KPN is excellent.
Echter, de KPN TV+ box is een drama…..

  • De ene dag loopt het beeld en geluid niet synchroon (pas je dit aan is het de andere dag weer niet in orde)
  • Geen geluid (na herstart KPN box weer wel)
  • Beeld loopt niet vloeiend, dit leek met een setting opgelost maar helaas niet permanent
  • De Box crasht vrijwel dagelijks bij het gebruik van streaming diensten zoals Youtube of Netflix (apparaat herstart uit het niets)

De box is up to date - Het geluid gaat via een home cinema set en heb ik zowel rechtstreeks op de box als op de TV aangesloten.

Zijn er meer mensen die dit ervaren en is er een oplossing want als dit zo blijft ben ik aan het einde van mijn contract sowieso weg bij KPN. een keer herstarten van het apparaat snap ik maar dit is gewoon een structureel issue

Is de ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?


De ontvanger is met een kabel op het modem aangesloten.
 


Goedemorgen @Warnerbros en bedankt voor jouw bericht!

Uiteraard balen om te lezen dat je problemen ervaart met de tv+ ontvanger. In ieder geval goed om te lezen dat je hem bekabeld hebt aangesloten. Laten we eens beginnen bij het begin. Heb je de tv+ box onlangs nog een keer gereset en daarmee volledig teruggezet naar de fabrieksinstellingen? In dit artikel op onze kennisbank wordt precies uitgelegd hoe je dit kunt doen. Wat heb je zelf verder zoal geprobeerd om dit probleem te tackelen?


De ontvanger is met een kabel op het modem aangesloten.

De kabel van ontvanger naar modem bestaat uit 1 geheel? Er zit niets tussen? Geen switch? Geen draadloze verbindingset? 


Dag @Jan van KPN 

 

Ik heb het apparaat een aantal keer gereset en gecontroleerd op updates. Regelmatig herstart hij uit zichzelf dus dat doe ik dan niet meer handmatig. De kpn site kan remote ook je modem rebooten dus heb dat voor idee ook een keer laten doen. 

 

Verder eerder al vanwege het niet vloeiend bewegen van het beeld een ander topic aangemaakt. De hdr automatisch / continu setting aangepast maar dat werkt niet altijd.

 

Ik heb voor de zekerheid een zogenaamde high speed hdmi kabel getest maar ook dat geeft geen verschil.

Het apparaat bufferd ook niet dus het lijkt me geen internet verbinding issue.

Ook voor het geluid heb ik de spdif kabel zowel rechtstreeks op de tv als in de tv plus box aangesloten. Echter blijft soms het geluid weg of loopt het niet synchroon. Na een herstart van de box werkt het dan weer wel voor een tijdje.

 


@Nick83 

Rechtstreeks idd geen switches of dergelijke ertussen.

Niet om te "wijsneuzen" maar een switch ertussen zou het apparaat ook niet moeten laten crashen lijkt me :)

Eerder dat je dan gaat bufferen omdat je de snelheid niet haalt.


@Warnerbros 

Als ik het zo lees, heb ik het idee dat jouw Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) defect.

Bel gratis 0800-0402 en vraag naar een medewerker.

Vraag of je hem mag / kan omruilen.


De internet stabiliteit via glasvezel KPN is excellent.
Echter, de KPN TV+ box is een drama…..

  • De ene dag loopt het beeld en geluid niet synchroon (pas je dit aan is het de andere dag weer niet in orde)
  • Geen geluid (na herstart KPN box weer wel)
  • Beeld loopt niet vloeiend, dit leek met een setting opgelost maar helaas niet permanent
  • De Box crasht vrijwel dagelijks bij het gebruik van streaming diensten zoals Youtube of Netflix (apparaat herstart uit het niets)

De box is up to date - Het geluid gaat via een home cinema set en heb ik zowel rechtstreeks op de box als op de TV aangesloten.

Zijn er meer mensen die dit ervaren en is er een oplossing want als dit zo blijft ben ik aan het einde van mijn contract sowieso weg bij KPN. een keer herstarten van het apparaat snap ik maar dit is gewoon een structureel issue

Ik ervaar dit ook zo. internet van Ziggo was misschien wat minder, maar deze TV box is echt een regelrecht drama...


Het vervelende is dat de tv box bij de meeste mensen prima z'n werk doet. Maar soms wil het maar niet lukken. Is de tv ontvanger bij jou direct aangesloten op het modem @Erwin_L ?


Ja, hij is speciaal vanwege deze issues met kabel aangesloten.
Voorheen had ik een ziggo hd kastje, deze werkte op exact dezelfde plaats gewoon met de aanwezige wifi. Misschien kan KPN deze kastjes gewoon bij Ziggo inkopen. 

Ben helemaal geen Ziggo fan of zo want internet van KPN is superieur, dit gaat echt alleen om het tv+ kastje en de software daarop.

 


De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) kan ook perfect via WIFI werken.

 

Zie dit aansluitschema van KPN:

 

 


Reageer