Skip to main content

Hallo,

Sinds een paar maand heb ik nu ook de KPN TV+ box in gebruik.

Nu heb ik een DAC aangeschaft voornamelijk om de KPN TV+ box te gebruiken als muziek streamer naar mijn analoge Stereo versterker omdat ik erachter kwam dat de box met Spotify niet alleen chromecast gebruikt maar ook Spotify connect waar ik bij mee ben gezien dat een betere codec betreft dan met chromecast (waar ik bij forums ook maar achter kwam) dus dat is positief.

Echter als de box opstart weet ik nooit wat hij doet ik kan geen standaard instellen of laatst gebruikte o.i.d.

Mijn vraag hiervoor is of ik iets over het hoofd zie of is daar nog iets voor in ontwikkeling?

Waarom ik dit vraag; ik gebruik de box tevens via HDMI op de receiver voor surround waar toepasselijk (serie/film) dus ik heb de geluid uitvoer dan ook op Passthrough staan niet op automatisch of Stereo PCM (wat logisch zou zijn voor de DAC uiteraard) omdat waar toepasselijk er dan een Bitstream uitkomt die ik wil voor surround op de receiver via de HDMI en Spotify en andere muziek is toch stereo PCM voor de DAC via Optical. Alleen op deze manier gaat de box dus soms bij het opstarten (of vastlopen) naar een willekeurige zender of de 1e zender met een Bitstream wat de DAC en dus de speakers niet echt leuk vinden zacht gezegd. Is hier een oplossing voor?

Vraag 2: Als er een zender aanstaat bij het opstarten en ik zet Spotify connect aan zou ik verwachten dat de "cast" het geluid overneemt, echter komt het Spotify geluid gemengd met het zender geluid. Is dit een bekend iets en/of is er een oplossing voor?

Met vriendelijke groet

Ha @RoySs,

 

Echter als de box opstart weet ik nooit wat hij doet ik kan geen standaard instellen of laatst gebruikte o.i.d.

Mijn vraag hiervoor is of ik iets over het hoofd zie of is daar nog iets voor in ontwikkeling?

Dit is momenteel inderdaad nog niet zo. Het staat wel op de lijst met wensen. Voorlopig nog onbekend óf en wanneer het wordt uitgevoerd.

 

Vraag 2: Als er een zender aanstaat bij het opstarten en ik zet Spotify connect aan zou ik verwachten dat de "cast" het geluid overneemt, echter komt het Spotify geluid gemengd met het zender geluid. Is dit een bekend iets en/of is er een oplossing voor?

Dit is een goede vraag en die nemen we dan ook mee! Kan jij nog laten weten wat het merk/type DAC is en hoe je Spotify connect dan aanzet?


Bedankt voor uw reactie,

Ik hoop heel erg dat het met opstarten/herstarten bij vastlopen wordt aangepakt, de vorige kastjes gingen in ieder geval naar de laatste zender van afsluiten.

Bedankt voor voor het meenemen, heel apart dat het geluid er gewoon doorheen komt, natuurlijk; De DAC is een Marmitek Connect DA 21. Ik zet Spotify connect aan vanaf de smartphone bij de apparaat keuzes voor "casten" zeg maar.


Ik heb wat verdere terugkoppeling voor je, @RoySs.

 

Voor je vraag twee, dit is iets wat we wel eens vaker zien. Alleen is het iets dat relatief weinig voorkomt. Waardoor het op het moment nog niet iets is waar het team actief mee bezig is. Er zijn andere issues die hogere prioriteit hebben. 

 

Betreffende opstarten nog de aanvulling: op dit moment is het zo dat de TV+ Box altijd opstart op het hoofdscherm. Als dat onverhoopt een keer niet gebeurt, dan is er sprake van een foutje. Kan zijn dat de Box, bijvoorbeeld, niet goed afgesloten is en daardoor op het laatst gebruikte scherm blijft staan. Los van zoiets kom je bij opstarten altijd op hoofdscherm uit bij opstarten. En dan is in de TV tegelrij de zender voorgeselecteerd waar je als laatste naar gekeken/geluisterd hebt. Dat geluid hoor je dan ook. Tenzij de ontvanger echt stroomloos is geweest, of volledig herstart, dan is de voorgeselecteerde zender NPO 1.


Ik heb wat verdere terugkoppeling voor je, @RoySs.

 

Voor je vraag twee, dit is iets wat we wel eens vaker zien. Alleen is het iets dat relatief weinig voorkomt. Waardoor het op het moment nog niet iets is waar het team actief mee bezig is. Er zijn andere issues die hogere prioriteit hebben. 

 

Betreffende opstarten nog de aanvulling: op dit moment is het zo dat de TV+ Box altijd opstart op het hoofdscherm. Als dat onverhoopt een keer niet gebeurt, dan is er sprake van een foutje. Kan zijn dat de Box, bijvoorbeeld, niet goed afgesloten is en daardoor op het laatst gebruikte scherm blijft staan. Los van zoiets kom je bij opstarten altijd op hoofdscherm uit bij opstarten. En dan is in de TV tegelrij de zender voorgeselecteerd waar je als laatste naar gekeken/geluisterd hebt. Dat geluid hoor je dan ook. Tenzij de ontvanger echt stroomloos is geweest, of volledig herstart, dan is de voorgeselecteerde zender NPO 1.

Bedankt voor uw terugkoppeling.

Ik begrijp dat er meer gaande is met hoge(re) prioriteit, ik hoop alleen dat het wel wordt meegenomen, volgens mij hoort het uiteindelijk niet door elkaar te kunnen lopen. Voor nu zet ik hem op een blank scherm bijvoorbeeld apps en dan werkt het, alleen voor dit geval en zowel voor het 1e geval geldt eigenlijk ook als het apparaat connectie verliest/opnieuw start vanwege een freeze o.i.d. dan keert hij dus niet altijd terug zoals bij juist afsluiten en dan kan het dus voorkomen dat hij op een zender gaat staan (meestal 1 als ik goed heb) met een Bitstream en dat vindt zo'n DAC niet leuk zacht gezegd dat klinkt echt alsof de speakers eraan gaan; ik heb het tevens een keer geprobeerd door de geluid uitvoer op altijd Stereo PCM te zetten -wat dus niet mijn uitgangspunt is maar puur even ter bescherming zeg maar- en zelfs dan zie ik op de receiver dat het kastje een enkele keer opstart en een Dolby uitvoer geeft wat helemaal niet de bedoeling moet zijn hoop ik.


Bedankt voor uw terugkoppeling.

Ik begrijp dat er meer gaande is met hoge(re) prioriteit, ik hoop alleen dat het wel wordt meegenomen, volgens mij hoort het uiteindelijk niet door elkaar te kunnen lopen.

Het wordt zeker meegenomen, maar ik weet dus helaas niet wanneer er iets aan gedaan wordt. 

 

Voor nu zet ik hem op een blank scherm bijvoorbeeld apps en dan werkt het, alleen voor dit geval en zowel voor het 1e geval geldt eigenlijk ook als het apparaat connectie verliest/opnieuw start vanwege een freeze o.i.d. dan keert hij dus niet altijd terug zoals bij juist afsluiten ….

Wat hier gebeurt, is zoals het hoort en hierboven wordt uitgelegd. Als je de TV+ Box opstart, zal hij altijd het hoofdscherm starten en niet het scherm waar je op afsloot. Starten met live TV komt eraan: dat is niet helemaal wat je wilt, maar komt wellicht in de buurt!

 


Bedankt ik had de melding gezien van de nieuwe product update. Ik heb goede hoop en wacht het af.