Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ Box i.c.m. Samsung tv QE65QN96AATXXN geeft zwart beeld voor aantal secondes

• September 6, 2025
  • 11 reacties
  • 79 keer bekeken

Hallo,

Sinds 20 augustus heb ik een nieuw abonnement van KPN en zijn de oude TV ontvangers vervangen door 2 nieuwe KPN Plus boxjes. (Sagecom) Al bij het installeren geeft mijn TV een zwart beeld van ca 3 sec en daarna weer beeld van ca 3 sec. Dat gaat zo door. Alles al gedaan, andere HDMI kabel, andere HDMI poort en alle mogelijke instellingen aangepast. Op een gegeven moment toen ik heel veel in de KPN box met de resolutie instellingen aan het wijzigen was verdween het probleem spontaan. Na een week kwam het weer terug, weer random met resoluties aan de gang gegaan en uit het niets werkt het weer. Nu drie keer gehad en vanmorgen weer op deze manier opgelost. 

Een andere TV werkt prima op de KPN Box. Een laptop op de Samsung TV ook.

Mijn setup;

Samsung QE65QN96AATXXN TV met One connect  (losse kast met HDMI poorten)
Software Samsung TV up to date en direct aangesloten op de KPN box.

KPN Box gewisseld voor een andere, helpt niet.

KPN Box harde reset gegeven met hulp van KPN, helpt niet.

TV door Samsung van afstand bekeken en naar laatste firmware versie gebracht, HDMI poorten gereset.

KPN wijst naar Samsung en visa versa.

Heeft iemand soortgelijke problemen ondervonden en dit op kunnen lossen?

Rob 

Beste antwoord door Rob_rvg

Dank voor je reactie, op de one Connect box heb ik verder niets aangesloten. Het lijkt een handshake probleem tussen de box en de tv. Ik heb het nu weer even opgelost door de resoluties te wijzigen en dan doet hij het spontaan weer een paar dagen goed. 

11 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 6, 2025

Beste ​@Rob_rvg als je de tv-decoder rechtstreeks aansluit op de tv, dus buiten de connectbox om, hoie werkt het dan?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 6, 2025

@Rob_rvg Je heb waarschijnlijk nog een oude one connect box met HDMI 2.0, maar je TV heeft al HDMI 2.1 dus als de TV+ontvanger de volle resolutie en kleurdiepte wil sturen, is de bandbreedte van HDMI 2.0 niet genoeg en de verbinding is afgebroken en weer opnieuw opgebouwd.

Als oplossing, of andere one connect box omruilen, of de framerate in TV+ontvanger vastzetten op 50/60Hz of de kleurdiepte in TV+ontvanger vastzetten op 8-bit of de resolutie van de TV+ontvanger vastzetten op 2k (geen 4k) met weer hogere framerate en kleurdiepte.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 6, 2025

Beste ​@Rob_rvg als je de tv-decoder rechtstreeks aansluit op de tv, dus buiten de connectbox om, hoie werkt het dan?

Hallo Jan, dat gaat niet de one Connect box hoort bij de tv. Op de tv zelf zitten geen aansluitingen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 6, 2025

@Rob_rvg Je heb waarschijnlijk nog een oude one connect box met HDMI 2.0, maar je TV heeft al HDMI 2.1 dus als de TV+ontvanger de volle resolutie en kleurdiepte wil sturen, is de bandbreedte van HDMI 2.0 niet genoeg en de verbinding is afgebroken en weer opnieuw opgebouwd.

Als oplossing, of andere one connect box omruilen, of de framerate in TV+ontvanger vastzetten op 50/60Hz of de kleurdiepte in TV+ontvanger vastzetten op 8-bit of de resolutie van de TV+ontvanger vastzetten op 2k (geen 4k) met weer hogere framerate en kleurdiepte.

Hallo TDN, 

De Connect box hoort bij de tv. De tv staat nu op 1080-50.

geen idee waar ik kleurdiepte kan instellen. Heb alle resoluties die ik kan instellen geprobeerd en soms werkt er eentje na veel wisselingen van resoluties.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 6, 2025

De tv staat nu op 1080-50.

Niet bij TV maar TV+ontvanger

geen idee waar ik kleurdiepte kan instellen.

Kleurdiepte kan je instellen bij HDR-instelling. Omdat ik zelfs geen TV+ontvanger (AndroidTV 11) heb, hier een voorbeeld uit AndroidTV 12

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 6, 2025

De tv staat nu op 1080-50.

Niet bij TV maar TV+ontvanger

geen idee waar ik kleurdiepte kan instellen.

Kleurdiepte kan je instellen bij HDR-instelling. Omdat ik zelfs geen TV+ontvanger (AndroidTV 11) heb, hier een voorbeeld uit AndroidTV 12

Ik bedoelde ook de TV ontvanger voor de resolutie .. Dit menu zit helaas niet in mijn TV ontvanger.

Erg bedankt voor alle moeite ! 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Rob_rvg. Welkom op de community! Lastig dat dit probleem steeds terugkomt, zeker omdat je al zoveel geprobeerd hebt. Verhuist het probleem mee naar een andere tv wanneer je de ontvangers in huis omwisselt? Misschien heb je nog iets aan het onderstaande topic.

Beeldinstellingen van de KPN TV+ Box

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 10, 2025

Goedemorgen, het probleem verhuist niet mee, vanmorgen stond het beeld weer te knipperen. 
Ik heb twee ontvangers en die doen het allebei alleen niet goed op de Samsung tv. Gaat een paar dagen goed als ik het weer aan de praat heb. Echt niet fijn. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@Rob_rvg Dat klinkt erg vervelend. Omdat je zegt dat het probleem bij beide ontvangers gebeurt, maar alleen op de Samsung TV, lijkt het niet aan de ontvangers zelf te liggen. Jammer dat het niet mogelijk is om de Connect Box er even tussenuit te halen. Gebeurd het ook wanneer er andere apparaten zijn verbonden op deze Connect Box? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • September 11, 2025

Dank voor je reactie, op de one Connect box heb ik verder niets aangesloten. Het lijkt een handshake probleem tussen de box en de tv. Ik heb het nu weer even opgelost door de resoluties te wijzigen en dan doet hij het spontaan weer een paar dagen goed. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ik hoop echt dat het deze keer blijvend is verholpen, maar grote kans dat het probleem binnenkort weer terug is dan