Skip to main content
Vraag

KPN TV+ Box is traag en apps als Netflix en YouTube lopen vast

• January 5, 2026
  • 19 reacties
  • 234 keer bekeken

ik heb nu een week of 3 kpntv+  helaas wordt ik er niet blij van, Netflix kijken 👀 s geen lol aan loopt telkens vast, YouTube is nog minder daarnaast is tv kijken ook geen hobby meer sinds de nieuwe kastjes is alles ongelofelijk traag. Het lijkt erop dat zelfs de wifi verbinding slechter is.  

Natuurlijk kan ik de helpdesk bellen maar zeer waarschijnlijk krijg ik na een serie oefening met stekkers en aan/uit zetten te horen dat een magnetron oid de problemen veroorzaakt en dat kon echt niet de problemen herkent en ik maar later weer contact op moet nemen als het probleeem blijft… je leest het al geen goede ervaringen met helpdesk.

herken iemand de problemen? Weet iemand ook de oplossing ervoor ? Graag hoor ik van jullie ervaringen met kpntv+ en de nieuwe kastjes 

19 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@BertrandS ,

Dank je wel voor het delen van je ervaring. Begrijpelijk dat je hier niet blij van wordt, tv kijken en even Netflix of YouTube aanzetten moet gewoon soepel werken, zonder frustratie.

Om goed te kunnen meekijken en te bepalen waar het misgaat, hebben we nog wat extra informatie nodig:

• Welk modem gebruik je momenteel?

• Hoeveel ontvangers heb je en speelt het probleem op meerdere tuners?

• Hoe zijn deze ontvangers aangesloten, bekabeld via een netwerkkabel of via wifi?

• Geldt het vastlopen alleen bij apps zoals Netflix en YouTube, of merk je traagheid ook bij live tv en zappen?

• Ervaar je de wifi vertraging ook op andere apparaten, zoals telefoon of tablet?

Met die informatie kunnen we beter inschatten of dit bijvoorbeeld aan de verbinding, de instellingen of de manier van aansluiten ligt. Vaak is er echt iets concreets aan te wijzen, zonder dat je eerst een hele stekker-marathon hoeft te doorlopen.

Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • January 7, 2026

@BertrandS Ik ervoer hetzelfde probleem, maar na het opnieuw opstarten liep bij mij de TV+ Box weer als een zonnetje. Waarschijnlijk heb jij de box al opnieuw opgestart, maar zo niet, een poging waard!

• Auteur
  • Helper
  • January 7, 2026

Hoi ​@BertrandS ,

Dank je wel voor het delen van je ervaring. Begrijpelijk dat je hier niet blij van wordt, tv kijken en even Netflix of YouTube aanzetten moet gewoon soepel werken, zonder frustratie.

Om goed te kunnen meekijken en te bepalen waar het misgaat, hebben we nog wat extra informatie nodig:

• Hoe zijn deze ontvangers aangesloten, bekabeld via een netwerkkabel of via wifi?

• Geldt het vastlopen alleen bij apps zoals Netflix en YouTube, of merk je traagheid ook bij live tv en zappen?

• Ervaar je de wifi vertraging ook op andere apparaten, zoals telefoon of tablet?

Met die informatie kunnen we beter inschatten of dit bijvoorbeeld aan de verbinding, de instellingen of de manier van aansluiten ligt. Vaak is er echt iets concreets aan te wijzen, zonder dat je eerst een hele stekker-marathon hoeft te doorlopen.

Expera v10

2 ontvangers beide bekabeld aangesloten en beide het probleem

zowel vastlopen apps als ook vertraging bij live tv en erg langzaam opstarten

sinds kpntv+ lijkt wifi ook trager geworden op telefoon enz

• Auteur
  • Helper
  • January 7, 2026

@BertrandS Ik ervoer hetzelfde probleem, maar na het opnieuw opstarten liep bij mij de TV+ Box weer als een zonnetje. Waarschijnlijk heb jij de box al opnieuw opgestart, maar zo niet, een poging waard!

Bedankt Tom maar idd alles al heel vaak opnieuw opgestart maar geen resultaat

• Topper
  • January 21, 2026

Hoi.

Die Android tvplus zijn ruk.
ik heb deze al vanaf dat ze net uit waren.
Van dag 1 problemen en was ook bekend bij de 3e lijns kpn support.
De cache buffer liep vol en de box crashte bij switchen tussen tv en apps.
De monteur en servicedesk wisten van niks.
De 3e lijns erkende het probleem.
Maar de oplossing heeft echt maanden geduurt.
De klantenservice laat je alleen resetten en dat soort dingen.
Nu al even het probleem dat apps niet lekker gaan.
Netflix start niet door als je deze even stopt en naar de tv gaat en terug naar Netflix.
Youtube loopt vast etc.
De box herstarten is dan de oplossing zolang als het duurt.
Ik ga er geen tijd meer in stoppen want deze tv box is ruk.
De 5202 arris vip nooi problemen gehad.
Het mooiste antwoord wat ik kreeg van kpn.

Ik moest de kpn app maar op mijn tv installeren en dan was alles opgelost.

Groet ex monteur en later uitvoerder glasvezel

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 21, 2026

Jammer dat je die ervaring hebt ​@RvanH . Komt ook helemaal niet overeen met de ervaringen van de meeste mensen. Zeker waren er in het begin kinderziektes maar die zijn opgelost. Er komen hier echt niet veel problemen binnen over de tv+box. Er worden nu wel wat meer problemen met de vip 5202 gemeld.  Ik heb twee tv+boxen staan en heb er nauwelijks problemen mee gehad. 

• Topper
  • January 21, 2026

Klopt zolang je alleen de tv zenders gebruikt werkt het goed.

Schakel je tussen apps etc kijkt je veel youtube even naar Netflix paar filmpjes kijken etc gaat het zeker niet goed.
Maar de meeste gebruikers zijn niet van die fanatieke gebruikers en dan zal het je niet opvallen of gebeuren.
Maar ik ga niet in discussie ik weet waar ik het over heb.

• Auteur
  • Helper
  • January 22, 2026

Hoi ​@BertrandS ,

Expera v10

2 ontvangers beide bekabeld aangesloten en beide het probleem

zowel vastlopen apps als ook vertraging bij live tv en erg langzaam opstarten

sinds kpntv+ lijkt wifi ook trager geworden op telefoon enz

@Erwin van KPN zie mijn antwoord 

• Topper
  • January 22, 2026

😭

• Auteur
  • Helper
  • January 22, 2026

Is het ook weer mogelijk terug te gaan naar interactieve tv? Deze kastjes z’n gewoon drama met het vast lopen van de apps, traagheid van opstarten enz. ?

• Topper
  • January 22, 2026

Nee dat dien ze niet.
heb ik ook gevraagd 

• Auteur
  • Helper
  • January 22, 2026

Pffff wilde dat ik het nooit gedaan had, als ik eerst dit forum had gelezen over tv+ had ik het kunnen weten, volgens mij is het sinds invoering niet echt heel best en z’n er geen oplossingen. 
ik snap dat het niet eenvoudig op te lossen zal z’n anders was het allang gedaan. Maar zorg dan dat niet meer mensen er aan beginnen en communiceer duidelijk en eerlijk maar wederom blijft dat bij kpn achterwege. 
ik ga mij maar eens verdiepen in welke partij wel tv kijken goed voor elkaar heeft, helaas is overal wel wat…

• Topper
  • January 22, 2026

Wellicht komt het ooit goed.
Ik ben uiterst tevreden met kpn zolang er geen problemen zijn. 😁
Alleen de tv plus kasjes zijn niet zo stabiel als vroeger.
Ik had ook liever de vip terug en vond het beeld ook veel beter.
Maar de tijd veranderd en kpn kiest liever voor iptv.
Ik vraag me wel eens af wat voor mensen dit testen voor iets uitgerold gaat worden.

Ook snap ik kpn wel.
Je komt aansluitingen tegen dat je niet snapt dat het ooit heeft gewerkt.
Dus het probleem opzoeken en starten bij het begin en dat begint vaak in de meterkast.
Dat resetten is allemaal leuk maar ook een beetje onzin.
Je gaat ook niet iedere week je mobiel of tv resetten etc.
Ik moet er niet aan denken dat ik dat hier met alles moet doen.
Ik doe dat alleen als er expliciet om gevraagd wordt bij een update.
Uitgezonderd de tvplus box als die weer een kuren heeft moet je wel. 😄

• Deelnemer
  • January 23, 2026

Irritant als je eens per dag de stroom er af moet halen om de trage box weer op gang te krijgen. Of dat Netflix blijft hangen. 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi Allen. We hebben van Netflix begrepen dat zij graag willen dat klanten met bepaalde problemen, zoals het verschijnen van een ronddraaiend cirkeltje of ‘spinning wheel’, rechtstreeks contact met hen opnemen.

Netflix beheert de app volledig zelf, en dat is mede de reden dat zij vragen om het probleem rechtstreeks bij hen te melden.

Als je dit ervaart, kun je dit het beste zelf melden bij Netflix. Dat kan op de volgende manieren:

• Ga naar https://help.netflix.com/en/contactus terwijl je bent ingelogd. Je wordt dan automatisch naar de juiste contactoptie geleid.

• In de Netflix-app kun je via Meer (⋯) → Help → Bellen of chatten ook direct bij de juiste ondersteuning terecht.

Op deze manier kan Netflix het probleem snel en effectief oppakken.

• Auteur
  • Helper
  • January 30, 2026

Hoi Allen. We hebben van Netflix begrepen dat zij graag willen dat klanten met bepaalde problemen, zoals het verschijnen van een ronddraaiend cirkeltje of ‘spinning wheel’, rechtstreeks contact met hen opnemen.

Netflix beheert de app volledig zelf, en dat is mede de reden dat zij vragen om het probleem rechtstreeks bij hen te melden.

Als je dit ervaart, kun je dit het beste zelf melden bij Netflix. Dat kan op de volgende manieren:

• Ga naar https://help.netflix.com/en/contactus terwijl je bent ingelogd. Je wordt dan automatisch naar de juiste contactoptie geleid.

• In de Netflix-app kun je via Meer (⋯) → Help → Bellen of chatten ook direct bij de juiste ondersteuning terecht.

Op deze manier kan Netflix het probleem snel en effectief oppakken.

@Erwin van KPN  fijn dat Netflix wel eea oppakt, echter is dit met meer apps aan de hand en zijn de kastjes gruwelijk traag, het zou mooi zijn als kpn dat erkend en actief bezig is met de oplossing en er eerlijk over communiceert. Sinds ik die nieuwe kastjes heb is streamen en tv kijken gewoon stuk minder leuk.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 30, 2026

Trage wifi kan erop duiden dat er iets aan de hand is met je internet verbinding.

Heb je alles al herstart? (Glasvezelkastje -als je dat hebt- 2 min. stroomloos maken, daarna modem en tv ontvanger herstarten.)

Heb je de tv ontvanger ook al een fabrieksreset gegeven neem ik aan?

Is er in MijnKPN app “Mijn wifiverbinding” nog iets te zien?

• Auteur
  • Helper
  • January 30, 2026

Trage wifi kan erop duiden dat er iets aan de hand is met je internet verbinding.

Heb je alles al herstart? (Glasvezelkastje -als je dat hebt- 2 min. stroomloos maken, daarna modem en tv ontvanger herstarten.)

Heb je de tv ontvanger ook al een fabrieksreset gegeven neem ik aan?

Is er in MijnKPN app “Mijn wifiverbinding” nog iets te zien?

Beste ​@Wartywolfs graag even terug lezen, ik heb de problemen sinds de nieuwe kastjes en kpn geeft niet thuis. Als het werkt is echt prima provider maar als er iets blijft het stil en dit was bekend probleem maar helaas vertellen ze dat er niet bij, wanneer je overstapt.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 30, 2026

Sorry hoor, ik probeer alleen maar te helpen. Ik heb inderdaad teruggelezen, en kon daaruit niet opmaken wat je allemaal al precies herstart en gereset had, vandaar mijn vragen.