Skip to main content

Ik ben sinds afgelopen Dinsdag over gestapt naar KPN met de nieuwe TV+ Box. Hij heeft afgelopen week de update naar versie 1.99 gehad.

nu valt me sinds gisteren op dat de box niet op lijkt te starten. De tv gaat aan, kpn box lijkt ook aan te gaan (groen lampje brand). Maar tv zegt geen signaal. Pas na een keer stroomloos maken van de box is er ineens wel beeld. Dit is inmiddels al een keer of 4 gebeurd.

De box staat ingesteld op snelle start.

Meer mensen dit probleem ervaren? 

Beste Supernova

Even de de Eco modus aanzetten in de decoder i.p.v. snelle start en om te te kijken dan linker toets afstandsbediening gebruiken dus knopje TV.

Duurt iets langer maar werkt wel.

probeer dit even anders kijken we even naar de CEC instelling.

Laat maar even weten.

suc6


Bedankt voor je Reactie Tijs, ik had al een ander topic gevonden waar dit geprobeerd is maar dat leek ook niet de oplossing te bieden.

Het gaat om een LG WebOs tv en met dit type tv hebben meer mensen last van het geen signaal probleem. 

Ik heb voor nu de HDMI CEC uitgezet en dit lijkt (vooralsnog) een tijdelijke oplossing voor dit probleem.. 


Hoi @Supernovasx, gebruik je ook de meegeleverde HDMI kabel van de TV+ Box?

Andere HDMI poort geprobeerd? 


Bedankt voor je Reactie Tijs, ik had al een ander topic gevonden waar dit geprobeerd is maar dat leek ook niet de oplossing te bieden.

Het gaat om een LG WebOs tv en met dit type tv hebben meer mensen last van het geen signaal probleem. 

Ik heb voor nu de HDMI CEC uitgezet en dit lijkt (vooralsnog) een tijdelijke oplossing voor dit probleem.. 

Ok ik begrijp nu dat het werkt met de ECO stand aan en de CEC instellingen uit.

Nou kan je wat experimenteren met de CEC vinkjes op de STB.

Op de LG zit je dit op aan.

Als je juiste combi heb werkt het gewoon.

Ik heb hier ook wat geprobeerd en uiteindelijk om uitzonderingen na gisteren toevallig start de STB gewoon op.

Wat betreft de CEC instelling op de STB heb ik ze allemaal aan op de onderste na.

Ik zet de STB aan met het linker knopje TV op de KPN afstandsbediening en zet e.a. uit met het rechterknopje.

En natuurlijk de slaapstand uitzetten op zowel tv als STB.

Suc6


Bedankt voor je Reactie Tijs, ik had al een ander topic gevonden waar dit geprobeerd is maar dat leek ook niet de oplossing te bieden.

Het gaat om een LG WebOs tv en met dit type tv hebben meer mensen last van het geen signaal probleem. 

Ik heb voor nu de HDMI CEC uitgezet en dit lijkt (vooralsnog) een tijdelijke oplossing voor dit probleem.. 

Ok ik begrijp nu dat het werkt met de ECO stand aan en de CEC instellingen uit.

Nou kan je wat experimenteren met de CEC vinkjes op de STB.

Op de LG zit je dit op aan.

Als je juiste combi heb werkt het gewoon.

Ik heb hier ook wat geprobeerd en uiteindelijk om uitzonderingen na gisteren toevallig start de STB gewoon op.

Wat betreft de CEC instelling op de STB heb ik ze allemaal aan op de onderste na.

Ik zet de STB aan met het linker knopje TV op de KPN afstandsbediening en zet e.a. uit met het rechterknopje.

En natuurlijk de slaapstand uitzetten op zowel tv als STB.

Suc6

Hallo Thijs,

 

Ik heb inmiddels gevonden dat dit een probleem is wat veel mensen met een LG TV ervaren. het maakt NIETS uit of de box in Eco modus staat of in Snelle start. Het zit hem in de CEC verbinding tussen de Box en een LG TV

 

Het CEC gedeelte werkt ook prima want de tv gaat wel aan en uit als de box aangezet wordt maar dan is er na het aanzetten geen signaal volgens de tv. Start je de box opnieuw op door middel van stroom eraf en erop is er ineens wel beeld.

 

Ik heb nu CEC al een aantal dagen uit staan en zet de tv en de box nu met 2 knoppen aan en dat werkt voor nu prima.


Hoi @Supernovasx, gebruik je ook de meegeleverde HDMI kabel van de TV+ Box?

Andere HDMI poort geprobeerd? 

Hallo @Bart_Z. Uiteraard… Maar dat lost het probleem niet op. Heb zelfs de box van boven en beneden al een keer omgewisseld. Op de oude Samsung TV op de slaapkamer werkt het prima.

Ik heb met geen enkel ander apparaat problemen met HDMI CEC enkel de KPN box in combinatie met de LG TV.

Inmiddels ontdekt dat ik zeker niet de enige ben…. 

 

Misschien is de titel ook verkeerd, ik ben net 1 dag voor de nieuwste update overgestapt naar KPN dus kan weinig zeggen over hoe het daarvoor ging...


Ik heb de titel aangepast, want die dekt de lading inderdaad niet meer. Bedankt. Fijn ook dat je nu weet waar het aan ligt. Ik neem deze feedback dan ook mee.

En verder lees ik dat het nu eerst werkt met de knoppen op de afstandsbediening. Dat is ook fijn. 


Bedankt voor je Reactie Tijs, ik had al een ander topic gevonden waar dit geprobeerd is maar dat leek ook niet de oplossing te bieden.

Het gaat om een LG WebOs tv en met dit type tv hebben meer mensen last van het geen signaal probleem. 

Ik heb voor nu de HDMI CEC uitgezet en dit lijkt (vooralsnog) een tijdelijke oplossing voor dit probleem.. 

Ok ik begrijp nu dat het werkt met de ECO stand aan en de CEC instellingen uit.

Nou kan je wat experimenteren met de CEC vinkjes op de STB.

Op de LG zit je dit op aan.

Als je juiste combi heb werkt het gewoon.

Ik heb hier ook wat geprobeerd en uiteindelijk om uitzonderingen na gisteren toevallig start de STB gewoon op.

Wat betreft de CEC instelling op de STB heb ik ze allemaal aan op de onderste na.

Ik zet de STB aan met het linker knopje TV op de KPN afstandsbediening en zet e.a. uit met het rechterknopje.

En natuurlijk de slaapstand uitzetten op zowel tv als STB.

Suc6

Hallo Thijs,

 

Ik heb inmiddels gevonden dat dit een probleem is wat veel mensen met een LG TV ervaren. het maakt NIETS uit of de box in Eco modus staat of in Snelle start. Het zit hem in de CEC verbinding tussen de Box en een LG TV

 

Het CEC gedeelte werkt ook prima want de tv gaat wel aan en uit als de box aangezet wordt maar dan is er na het aanzetten geen signaal volgens de tv. Start je de box opnieuw op door middel van stroom eraf en erop is er ineens wel beeld.

 

Ik heb nu CEC al een aantal dagen uit staan en zet de tv en de box nu met 2 knoppen aan en dat werkt voor nu prima.

Ja het is allemaal wat bewerkelijk dat is een feit.

Met mijn LG toestellen werkt de eco modus aan en de CEC op aan op het onderste vinkje.

Ik gebruik dan ook 2 knopjes op de afstandsbediening om TV aan te zetten het linker knopje tv.bij het uitzetten het rechterknopje met kpn erop.

Wat betreft het rebooten dus stroom eraf het feit dat het dan goed lijkt te werken komt ondat de cache leeg gemaakt wordt.

Dus dit werkt tijdelijk.

 


Bedankt voor je Reactie Tijs, ik had al een ander topic gevonden waar dit geprobeerd is maar dat leek ook niet de oplossing te bieden.

Het gaat om een LG WebOs tv en met dit type tv hebben meer mensen last van het geen signaal probleem. 

Ik heb voor nu de HDMI CEC uitgezet en dit lijkt (vooralsnog) een tijdelijke oplossing voor dit probleem.. 

Ok ik begrijp nu dat het werkt met de ECO stand aan en de CEC instellingen uit.

Nou kan je wat experimenteren met de CEC vinkjes op de STB.

Op de LG zit je dit op aan.

Als je juiste combi heb werkt het gewoon.

Ik heb hier ook wat geprobeerd en uiteindelijk om uitzonderingen na gisteren toevallig start de STB gewoon op.

Wat betreft de CEC instelling op de STB heb ik ze allemaal aan op de onderste na.

Ik zet de STB aan met het linker knopje TV op de KPN afstandsbediening en zet e.a. uit met het rechterknopje.

En natuurlijk de slaapstand uitzetten op zowel tv als STB.

Suc6

Hallo Thijs,

 

Ik heb inmiddels gevonden dat dit een probleem is wat veel mensen met een LG TV ervaren. het maakt NIETS uit of de box in Eco modus staat of in Snelle start. Het zit hem in de CEC verbinding tussen de Box en een LG TV

 

Het CEC gedeelte werkt ook prima want de tv gaat wel aan en uit als de box aangezet wordt maar dan is er na het aanzetten geen signaal volgens de tv. Start je de box opnieuw op door middel van stroom eraf en erop is er ineens wel beeld.

 

Ik heb nu CEC al een aantal dagen uit staan en zet de tv en de box nu met 2 knoppen aan en dat werkt voor nu prima.

 

Hey @Supernovasx@Thijs1963, het tv team heeft de HDMI CEC issues met (sommige) LG tv's kunnen reproduceren. Dat is goed nieuws, betekent dat ze hiermee aan de slag kunnen gaan. Onbekend of en wanneer het dan opgelost gaat zijn. Ik heb het toegevoegd aan de lijst met bekende bevindingen. Als er updates zijn vermelden we het daar, en in de relevante Product Update waar het dan inzit. 


Dat is zeker goed nieuws want ik denk dat heel veel mensen er last van hebben.


Hey @Supernovasx@Thijs1963, het tv team heeft de HDMI CEC issues met (sommige) LG tv's kunnen reproduceren. Dat is goed nieuws, betekent dat ze hiermee aan de slag kunnen gaan. Onbekend of en wanneer het dan opgelost gaat zijn. Ik heb het toegevoegd aan de lijst met bekende bevindingen. Als er updates zijn vermelden we het daar, en in de relevante Product Update waar het dan inzit. 

Bedankt @Erik_! Fijn om te horen dat dit probleem nu mogelijk aangepakt kan worden. @mpzeist Zie reactie, ook relevant voor jou denk ik zo :-D


Hey @Supernovasx , @Erik_ Dit is zeker goed nieuws! Voor mijn gevoel kan het niet iets heel bijzonders zijn in de TVbox lijkt mij “klein communicatie storinkje” hahaha maar voor mensen met een recente LG WebOS tv wel een hele vervelende.

Goede te zien dat het aangepakt gaat worden hopelijk zien we snel de oplossing!

Dank voor het meedenken iedereen

Groet Mario