Skip to main content
Beantwoord

KPN TV+ box loopt soms vast, via wifi aangesloten op DECO XE75

• August 4, 2026
  • 5 reacties
  • 94 keer bekeken

Sinds enkele weken (voor het eerst opgevallen tijdens de WK voetbal) loopt het beeld van de TV meerdere keren per dag / avond vast. Soms 1-2 per avond, maar gisteren zelfs 10-20 maal.

Ik heb inmiddels al de KPN TV+ box van zolder naar de woonkamer verplaatst, maar het probleem blijft beneden. Dit geeft aan dat het probleem niet in de box zal zitten.

De KPN TV+ box is aangesloten op de WiFi (meerdere “signaal” versterkers in de woonkamer - DECO XE75).

Het internet zelf werkt zonder problemen in de keuken / woonkamer.

De “probleemoplosser” van KPN helpt niet echt. Rebooten van de box en router is iets wat al gedaan is.

Beste antwoord door PeterG

Klinkt als niet goed ondersteunt IGMP, voor multicast, via de wifi van de Deco.

Zou je Videomodus onder beeld eens op unicast willen zetten. Ik ben benieuwd hoe het dan een avond gaat. Of 2. 

5 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • August 4, 2026

Klinkt als niet goed ondersteunt IGMP, voor multicast, via de wifi van de Deco.

Zou je Videomodus onder beeld eens op unicast willen zetten. Ik ben benieuwd hoe het dan een avond gaat. Of 2. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 5, 2026

@PeterG … Gisteren de instelling aangepast naar “unicast” en geen enkel probleem gehad in de avond. Ik kijk het vandaag nog even na.

Boven staat de KPN TV box ook op multicast en werkt zonder problemen, maar daar heb ik “oudere” deco's draaien. Misschien dat de combi XE75 en de KPN box niet helemaal lekker loopt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 5, 2026

Misschien dat de combi XE75 en de KPN box niet helemaal lekker loopt.

Dat zou dus zomaar kunnen. 

Multicast vereist IGMP Snooping via VLAN 4

Unicast gaat via het gewone internet VLAN 6

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Balkom en welkom bij de KPN Community. Fijn dat je al wat hulp hebt gekregen en dat het met unicast voor zoverre goed lijkt te gaan. 🙂

Hopelijk blijft dat zo. Zo niet, laat het hier dan gerust weer weten!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 8, 2026

Sinds de aanpassing geen vastlopers meer gehad!

De standaard configuratie van een DECO XE75 icm de KPN TV+ box levert problemen op. Na aanpassingen naar Unicast geen problemen meer.