Skip to main content

Toch een groot probleem. Vanmorgen de boel aangezet, maar helaas zonder beeld (vreemd genoeg wel geluid). Al eerder gisteren totaal geen leven na een hele tijd uit te hebben gestaan (niet op de eco-stand). De enige oplossing op dat moment is “stroom eraf en er weer op”. Ik heb nooit geweten dat ik in een test groep zat, maar vind dit als kijker nu wel erg vervelend worden. Eerst zoveel ellende dat het kastje omgeruild is, gisteren weer een nieuwe update, dus ik had goede hoop. Oké de euvels die er eerst waren (met het vorige kastje) zijn weg, maar nu dit weer, samen met het geluid dat gewoonweg te zacht is is het niet fijn TV kijken. Ondertussen loopt de huur gewoon door. Dit kan en mag niet de bedoeling zijn. Ik heb namelijk nergens gelezen dat alles nog in een testfase zat.

Bovendien staat er in mijn contract dat ik drie kastjes heb, terwijl er hier maar eentje thuis staat. 
 

Wat gaat KPN hier aan doen?

 

Admin: afgesplitst van centraal topic om het overzicht te bewaren. Individuele troubleshoot.

 

 

Oh, ik wil best in een testgroep gaan zitten hoor, alles uitvoerig testen en rapporteren, maar dat zit ik niet. Dus ben ik een ‘ normale’ abonnee die je niet steeds kunt/mag confronteren met zaken die leiden tot het niet of slecht TV kunnen kijken. Ik red het allemaal wel, maar mijn meiden hier thuis hebben geen van allen kaas gegeten van techniek en vinden dit heel erg vervelend, zo niet irritant. Zij willen gewoon TV kunnen kijken/streamen, niks meer en niks minder en daar hebben we het ook voor, we konden het immers met de Arris VIP box wel. Toen ik de aanvraag deed voor TV+ had men gewoon moeten zeggen dat het nog in een ontwikkelfase zit en dat ik rekening moet houden met onvolkomenheden, helaas is dat niet gebeurd. Sterker nog, m het was eerst alleen maar voor nieuwe abonnees beschikbaar, nou … ik weet niet hoe erg die geschrokken zijn.

Het concept van TV+ is heel erg mooi, en ik omarm dit ook zeker, het is alleen jammer dat het nog niet af is.


 

De audio van de box gaat via HDMI naar de tv die het via Toslink weer naar de versterker stuurt. 

Kan het zijn dat jouw televisie wel dolby 5.1 accepteert?

 

Ja dat klopt, zelfs DTS. Maar ik heb op de box zelf nu ook ingeschakeld dat Dolby AC3 signalen omgezet moeten worden naar PCM (Stereo). In de TV staat dat ook al, maar zo krijgt de box alleen maar PCM 2.0 te verwerken.


Ik heb hier ook regelmatig hetzelfde probleem, druk op de terugkeer knop dan verschijnt de home situatie


Maar geen beeld los je daar toch niet mee op?


Ik wil wel even aangeven dat ik respect heb voor het ontwikkel-team hoor. Het is ook zeker geen hetze van mij, maar deze onvolkomenheden worden hier thuis niet echt gewaardeerd. Ik moet steeds horen “jij met je andere box” 😁 het werkte eerst toch goed. 😆


Maar ik heb op de box zelf nu ook ingeschakeld dat Dolby AC3 signalen omgezet moeten worden naar PCM (Stereo).

Is daarmee het issue t.a.v. het verschil in volume ook verholpen?


Nee, helaas niet. Het is gewoon allemaal te zacht, behalve wanneer je uitgesteld kijkt en/of een opname terugkijkt. Maar het horten en stoten van de audio is nu wel weg. 


Hi @ronvmeijer. Ik heb je berichten afgesplitst van het verzameltopic. Ik wil je vragen het hier verder te bespreken en op te lossen. En niet voor individuele zaken in het verzameltopic te reageren. 

Op die manier blijft het daar overzichtelijk en helpen we je hier om het probleem op te lossen. 🙂


Hi @ronvmeijer. Ik heb je berichten afgesplitst van het verzameltopic. Ik wil je vragen het hier verder te bespreken en op te lossen. En niet voor individuele zaken in het verzameltopic te reageren. 

Op die manier blijft het daar overzichtelijk en helpen we je hier om het probleem op te lossen. 🙂

Ik snap even niet waar het over gaat. Is elke reactie niet individueel? Niet km dwars te zitten hoor, maar ik begrijp het even niet. 


Ha @ronvmeijer, het gaat erom dat we het verzameltopic graag vrij willen houden van dingen waarbij we per klant moeten ‘troubleshooten'. Dan raken we het overzicht in het topic kwijt en missen we wellicht dingen. 

 

Jij geeft aan dat je steeds geen beeld, maar wel geluid hebt bij het opstarten van de TV+ Box. Je ervaart dit nu met de laatste update nog steeds? 

 

Voor wat betreft het aantal ontvangers: ik zie dat er nu 2 onder je contract staan. Jij hebt er maar één in huis? Heb je er wel twee gehad? 


vanmorgen wel beeld en geluid. Dus ik denk dat het steeds beter gaat. 
En dat van de topics snap ik heel goed hoor. Ik let er niet altijd even goed op. Dus alle begrip verder. 
 

Nee helaas heb ik geen 2e gekregen (in de eerste instantie wel) .
 

Verleden week de kastjes omgeruild omdat Netflix er niet op wilde starten. Ene Edwin heeft voor mij geregeld dat de ruil geregeld werd. Ik zag pas veel te laat dat ik er maar één moest inleveren maar heb ze allebei terug gestuurd. Helaas kreeg ik er maar één die wel goed was. Nu ben ik bang dat hij ergens zweeft maar in elk geval niet bij mij. 


Ah, dat is niet handig inderdaad. Ik zal een verzoek indienen om een tweede na te sturen! Die zal je dan vermoedelijk binnen een aantal dagen binnenkrijgen. Laat je me nog even weten of dat gelukt is?


Ah, dat is niet handig inderdaad. Ik zal een verzoek indienen om een tweede na te sturen! Die zal je dan vermoedelijk binnen een aantal dagen binnenkrijgen. Laat je me nog even weten of dat gelukt is?

Dat zou fantastisch zijn en uiteraard laat ik het dan weten. Bedankt zover. 


Beste Marcia,

Heel erg bedankt voor je actie. De Box goed ontvangen hier en ik ga hem straks uitproberen/configureren. 
 

Alvast een heel fijn weekend.